Lediga jobb som Finmekaniker i Ystad

Se lediga jobb som Finmekaniker i Ystad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ystad som finns hos arbetsgivaren.

Biträdande enhetschef med personalansvar

På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsm... Visa mer
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet.

Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka.

Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker biträdande enhetschef med personalansvar till sydöstra Skåne. På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag.

Ditt uppdrag
Som biträdande enhetschef hör du till ett kontor inom avdelningen för signalunderrättelser och en enhet som verkar inom området rysk militär verksamhet. Avdelningen för signalunderrättelser arbetar med att bearbeta och analysera inhämtat material i syfte att rapportera unika och efterfrågade underrättelser till våra uppdragsgivare.

Rollen innefattar personal- och arbetsmiljöansvar för en del av enhetens medarbetare. Du leder enhetens dagliga operativa verksamhet och stödjer enhetschefen genom att ta fram produktionsplaner och produktionsmål, på kort och lång sikt. I detta ingår att notera nöjdhet, förändringar i behov och identifiering av sådant som kan leda till framtida produktion.

Uppdraget innefattar både intern samverkan med andra delar av myndigheten och extern samverkan med uppdragsgivare och partners, där du representerar enheten och verkar för goda kontakter. Som biträdande enhetschef arbetar du även strategisk med verksamhetsmål, kompetensutveckling samt utveckling av metoder och processer.

Tjänstens karaktär innebär förtroendearbetstid och tjänsteresor inrikes och utrikes kan förekomma.

Du kan
Vi söker dig som har:

Akademisk examen inom exempelvis statsvetenskap, juridik, krigsvetenskap, ekonomi, teknik eller annat relevant område och/eller förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivet.
Erfarenhet av att arbeta med underrättelseproduktion vid underrättelse- eller säkerhetstjänst.
Grundläggande kunskaper avseende Microsoft Office.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
B-körkort.
Vi ser det som meriterande om du har:

Utbildning från, eller erfarenhet av att ha verkat inom, försvarssektorn. 
Tidigare erfarenhet av personalansvar.
Tidigare erfarenhet av ledande befattning vid FRA eller hos uppdragsgivare.
Kunskap inom radio, telekom och/eller grundläggande förståelse för teknik.
Kompetens och/eller intresse för militära frågor.
God datorvana.
Du är
Vi söker dig med följande egenskaper:

Ledarskap - Leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet.
Samarbetsförmåga - Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Kreativ - Kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat.
Personlig mognad - Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och det professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.
Om FRA
FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag.

Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot.

FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot.

Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på www.fra.se . För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se

För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om.

Mer information
Arbetsplatsen är belägen i sydöstra Skåne. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta rekryterande chef på telefon 010-557 35 10. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00.

Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-11-30.
Referensnummer 2025FRA1982-2.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Visa mindre

Förrådsansvarig till central roll i hjälpmedelsflödet

Ansök    Okt 24    Ystad kommun    Hjälpmedelstekniker
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.? I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.? För oss är ledars... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.?

I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.?

För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas.

Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet.

Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg.

Hälsa- och sjukvårdsenheten består av sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter, rehabiliteringsassistenter och HSL-USK. Vi arbetar med patienter från 18 år och uppåt som har behov av hälso- och sjukvård på primärvårdsnivå i hemmet, både inom särskilt och ordinärt boende.

ARBETSUPPGIFTER
Som förrådsansvarig inom hemsjukvården i Ystads kommun har du en central funktion i att säkerställa att hemsjukvårdens personal har rätt material och utrustning tillgänglig för att kunna ge trygg och säker vård i hemmet. Du ansvarar för förrådsverksamhetens dagliga drift allt från beställning och mottagning- till lagerhållning och distribution. Ett arbete som är både operativt och administrativt.

Tjänsten innebär ett stort mått av självständighet, då du ofta arbetar ensam. Det kräver att du är strukturerad, lösningsorienterad och har förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag.

Du är en viktig länk mellan olika verksamheter, professioner och individer- och de logistiska flöden som gör att rätt hjälpmedel, förbrukningsmaterial och utrustning finns där de behövs - när de behövs. Din noggrannhet och ditt engagemang är avgörande för att vårdens logistik ska fungera smidigt och säkert.

I rollen får du möjlighet att utvecklas och påverka, samtidigt som du bidrar till att förbättra vården för kommunens invånare.

KVALIFIKATIONER
Krav

• Fullständig gymnasieutbildning.
• Erfarenhet av lager-/förrådsarbete, i ansvarande roll i. 
• Tidigare erfarenhet som team/arbetsledare eller likande i minst fem år.
• Erfarenhet från offentlig sektor eller vårdmiljö.
• Körkort B, arbetsuppgifterna inkluderar transport av material mellan olika enheter.
• God datorvana.
• Goda kunskaper i svenska, tal och skrift.
• God fysisk förmåga, arbetet innebär lyft och fysiska moment.

Meriteriande

• Erfarenhet av digitala beställningssystem

Personliga egenskaper:

• Strukturerad och noggrann - du har ordning och reda i förrådet och i dokumentationen.
• Ansvarstagande och självgående - du tar egna initiativ och driver arbetet framåt.
• Flexibel - du kan anpassa dig efter verksamhetens behov och hantera brådskande situationer.
• Samarbetsinriktad - du har god kommunikationsförmåga och arbetar väl i samarbete med andra professioner.
• Serviceminded - du är lyhörd för andras behov och bidrar till en fungerande vårdkedja.

Är du strukturerad, lösningsfokuserad och trivs med att arbeta självständigt? Då kan detta vara tjänsten för dig! Skicka in din ansökan direkt - Urval- och intervjuer sker löpande!

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson. Visa mindre

Projektchef

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.? I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.? För oss är ledars... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.?

I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.?

För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas.

Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet.

Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kost och lokalvård, exploatering, stadsplanering och bygglov, park och grönytor, gator, vatten och avfall. Här jobbar drygt 300 medarbetare för att tillsammans göra Ystad till en bra kommun att bo, verka och leva i. 

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av tre avdelningar och en av dem är Tekniska avdelningen med ca 100 medarbetare. Avdelningen omfattar verksamheterna projekt, gata, park, VA och avfall. Tekniska avdelningen är i ett skede med många spännande investeringsprojekt i utrednings-, projekterings- och byggfas. Samtidigt pågår ett stort stadsbyggnadsprojekt i kommunen där delar av hamnområdet ska utvecklas och exploateras. Flera nya exploateringsområden är under uppförande och ytterligare är på gång.

Projektenheten består just nu av 6 engagerade och kompetenta medarbetare så som projektledare, byggledare, landskapsarkitekt, trafikplanerare och trafikingenjör. Projektenhetens arbete utgår ifrån att driva egna projekt som avdelningen fått beslutad budget till inom områdena gata och park, men samtidigt driva exploateringsprojekt på uppdrag av Mark- och exploateringsenheten. Enheten kommer även att utvecklas och ska få ansvar för att driva de större VA-projekten inom avdelningen på uppdrag av VA-enheten. Rekryteringar kommer krävas för att klara av att nå målen och genomföra beslutade projekt som finns i planerade.


Har du som vi ett intresse för utveckling och smarta lösningar samtidigt som du har fokus på kvalitet och struktur? Är du engagerad, nyfiken och har förmåga att samla och leda specialister? Vill du bli vår nya enhetschef med stora möjligheter att påverka utvecklingen av det offentliga rummet i Ystads kommun? Läs vidare!

ARBETSUPPGIFTER
Som projektchef i Ystad leder, driver och utvecklar du enheten utifrån de politiskt uppsatta målen. Det innebär verksamhets-, budget- och personalansvar samt att vara föredragande i samhällsbyggnadsnämnden. Du ansvarar för att projekten drivs kostnadseffektivt och med hög kvalitet för att möta framtida utmaningar. Du säkerställer också att enheten bidrar med kompetens inom sitt område och samverkar med övriga avdelningar inom förvaltningen, kommunala förvaltningar, statliga myndigheter, näringslivet m.fl. i bland annat stadsutvecklingsfrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

-            Civilingenjörsexamen inom väg- och vatten eller annan utbildning inom bygg och infrastruktur som bedöms som likvärdig för tjänsten.

-            Flera års erfarenhet av projektledning och projektarbete.

-            Ledarskapserfarenhet från arbete inom samhällsbyggnadssektorn

-            Goda kunskaper inom entreprenadsjuridik och LOU

-            Goda kunskaper eller erfarenheter för arbetsprocesser i kommunal verksamhet.

-            Trivs med att ha ett övergripande ansvar för att leda, fördela och samordna projekt sett ur både ekonomi- och projektperspektiv samt har en god förhandlingsvana.


Som ansvarig för projektenheten stöttar du dina medarbetare genom ett coachande och tillitsbaserat ledarskap. Du brinner för att skapa en attraktiv arbetsplats präglad av arbetsglädje och tillit, och engagerar, motiverar och leder dina medarbetare mot gemensamma mål.
Som person är du trygg, stabil och har självinsikt samt en förmåga att skapa professionella och förtroendefulla relationer. Med ett tydligt ledarskap och god uppföljning ser du till att projekten utförs effektivt och håller ekonomi och utlovade tidsplaner. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Du behöver ha såväl en god samarbetsförmåga som en mycket god kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vi personliga egenskaper. 

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson. Visa mindre

Förvaltningschef social- och omsorgsförvaltningen

Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Inom social- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Förvaltningen består av fem avdelningar och arbetet sker inom särskilt boende, hemtjänst, hälsa- och sjukvår... Visa mer
Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden.

Inom social- och omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Förvaltningen består av fem avdelningar och arbetet sker inom särskilt boende, hemtjänst, hälsa- och sjukvård, funktionsnedsättning och socialpsykiatri samt individ- och familjeomsorg. Kansli- och utvecklingsstab ansvarar för övergripande funktioner för förvaltningen som IT, verksamhetscontroller, administration.

Social- och omsorgsförvaltningen är innovativ och proaktiv när det gäller att utveckla nya idéer, projekt och initiativ för att förbättra kommunen och medborgarnas livskvalitet. Genom den rikskända modellen Backa barnet, den nyligen antagna äldrestrategin samt fokus på förebyggande arbete inom samtliga verksamheter, ligger förvaltningens utvecklingsarbete i framkant inom socialt arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Som ledare för vår kompetenta och engagerade ledningsgrupp är din huvudsakliga uppgift att driva framgångsrik utveckling. Genom att ta ansvar för ekonomisk planering och uppföljning inom förvaltningen, säkerställer du att verksamheten följer lagstiftning, kommunens riktlinjer och uppnår hög kvalitet. Samarbetet med andra förvaltningar och samarbetspartners är avgörande för att nå gemensamma mål och är en integrerad del av din roll som förvaltningschef.

Din roll innebär att planera, organisera och leda verksamheten för att säkerställa effektivitet och kvalitet i våra tjänster till invånare och medarbetare. Som en central del av kommunens strategiska arbete och långsiktiga planering deltar du aktivt och bidrar till framgångsrika strategier och beslut.

Du är kommunikationslänken mellan politik och verksamhet och ger rådgivning och stöd till socialnämnden. Du förser nämnden med genomarbetade underlag som ligger till grund för politiska beslut. Med en tydlig förståelse för förvaltningsfrågor och strategisk planering, säkerställer du att de politiska besluten genomförs effektivt och ansvarar för att informera om verksamhetens framsteg, utmaningar och behov.


KVALIFIKATIONER
Vi söker en erfaren och engagerad förvaltningschef som kommer vara en nyckelperson i utvecklingen av kommunens social- och omsorgsförvaltning. Vi söker dig som tidigare har haft ledande befattningar inom offentlig förvaltning eller kommunal verksamhet, och gärna med bakgrund inom socialt arbete i kommunal regi. Vi arbetar efter vår värdegrund Bättre tillsammans, därför säker vi dig som tillsammans med medarbetarna, kan planera och genomföra strategier för att optimera verksamheten.

Dina goda kunskaper inom offentligt förvaltningsarbete, ekonomistyrning, resurshantering och personalledning, kombinerat med din strategiska och analytiska förmåga, kommer vara betydande för din framgång i rollen. Vi söker dig som är en ledare med stark kommunikativ förmåga och som har förmågan att inspirera och motivera dina medarbetare.

Eftersom förvaltningens ledare genomgår ledarprogrammet "Utvecklande Ledarskap," ska detta prägla förvaltningens ledarskap. Du förväntas även ha erfarenhet av att leda verksamheter genom förändringar, där målbilden för förändringen är väl förankrad i organisationen.

Vi erbjuder en stimulerande och utmanande tjänst där du har möjlighet att påverka och utveckla kommunens verksamhet. Ansök idag och bli en betydelsefull del av vårt engagerade team!

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. Visa mindre

Enhetschef till projektenheten

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.? I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.? För oss är ledars... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.?

I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.?

För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas.

Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet.

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av tre avdelningar och en av dem är Tekniska avdelningen med ca 100 medarbetare. Avdelningen omfattar verksamheterna projekt, gata, park, VA och avfall. Tekniska avdelningen är i ett skede med många spännande investeringsprojekt i utrednings-, projekterings- och byggfas. Samtidigt pågår ett stort stadsbyggnadsprojekt i kommunen där delar av hamnområdet ska utvecklas och exploateras.

Projektenheten består just nu av 6 engagerade och kompetenta medarbetare så som projektledare, byggledare, landskapsarkitekt, trafikplanerare och trafikingenjör. Projektenhetens arbete utgår ifrån att driva egna projekt som avdelningen fått beslutad budget till inom områdena gata och park, men även driva exploateringsprojekt på uppdrag av Mark- och exploateringsenheten. Enheten kommer även att utvecklas och ska få ansvar för att driva de större VA-projekten inom avdelningen på uppdrag av VA-enheten. Rekryteringar pågår för att klara av att nå målen och genomföra beslutade projekt som finns planerade.

Har du som vi ett intresse för utveckling och smarta lösningar samtidigt som du har fokus på kvalitet och struktur? Är du engagerad, nyfiken och har förmåga att samla och leda specialister? Vill du bli vår nya enhetschef med stora möjligheter att påverka utvecklingen av det offentliga rummet i Ystads kommun? Läs vidare!

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef för projektenheten i Ystad leder, driver och utvecklar du enheten utifrån politiska mål och beslut. Det innebär verksamhets-, budget- och personalansvar samt att vara föredragande i samhällsbyggnadsnämnden. Du ansvarar för att projekten drivs kostnadseffektivt och med hög kvalitet för att möta framtida utmaningar. Du säkerställer också att enheten bidrar med kompetens inom sitt område och samverkar med övriga avdelningar inom förvaltningen, andra kommunala förvaltningar, statliga myndigheter, näringslivet m.fl. i bland annat stadsutvecklingsfrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:

- Civilingenjörsexamen inom väg- och vatten eller annan utbildning inom bygg och infrastruktur som bedöms som likvärdig för tjänsten.

- Flera års erfarenhet av projektledning och projektarbete.

- Ledarskapserfarenhet från arbete inom samhällsbyggnadssektorn.

- Goda kunskaper inom entreprenadsjuridik och LOU.

- Goda kunskaper eller erfarenheter för arbetsprocesser i kommunal verksamhet.

- Trivs med att ha ett övergripande ansvar för att leda, fördela och samordna projekt sett ur både ekonomi- och projektperspektiv samt har en god förhandlingsvana.

Som chef för projektenheten stöttar du dina medarbetare genom ett coachande och tillitsbaserat ledarskap. Du brinner för att skapa en attraktiv arbetsplats präglad av arbetsglädje och tillit, och engagerar, motiverar och leder dina medarbetare mot gemensamma mål.

Som person är du trygg, stabil och har självinsikt samt en förmåga att skapa professionella och förtroendefulla relationer.

Med ett tydligt ledarskap och god uppföljning ser du till att projekten utförs effektivt och håller ekonomi och utlovade tidsplaner. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser och anpassar dina handlingar till detta. Du behöver ha såväl en god samarbetsförmåga som en mycket god kommunikativ förmåga. Vi lägger stor vikt vi personliga egenskaper.

Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson. Visa mindre

Chef för den operativa verksamheten i SÖRF

Om arbetsplatsen Sydöstra Skånes Räddningstjänstförbund bildades år 2000. Förbundets uppgift är att verka för trygghetsskapande åtgärder och insatser för alla som bor, verkar eller vistas i våra medlemskommuner Simrishamn, Sjöbo, Tomelilla och Ystad. I området bor cirka 84 000 invånare och under sommarmånaderna mer än fördubblas invånarantalet. Antalet anställda i förbundet uppgår till drygt 165 personer. Av dessa är cirka 50 heltidsanställda och 115 delti... Visa mer
Om arbetsplatsen
Sydöstra Skånes Räddningstjänstförbund bildades år 2000. Förbundets uppgift är att verka för trygghetsskapande åtgärder och insatser för alla som bor, verkar eller vistas i våra medlemskommuner Simrishamn, Sjöbo, Tomelilla och Ystad. I området bor cirka 84 000 invånare och under sommarmånaderna mer än fördubblas invånarantalet.
Antalet anställda i förbundet uppgår till drygt 165 personer. Av dessa är cirka 50 heltidsanställda och 115 deltidsanställda.


Arbetsuppgifter
Vill du ha ansvaret för att leda och utveckla den operativa verksamheten i räddningstjänsten i sydöstra Skåne? Drivs du av nära dialog, strategiska beslut och att arbeta långsiktigt? Då är det dig vi letar efter!
Du erbjuds en miljö som utvecklar dig i din yrkesroll och där nytänkande välkomnas. Du får verka i en arbetsmiljö med bra möjlighet att påverka balansen mellan arbetsliv och fritid. Du har tillgång till gym på våra arbetsplatser och möjlighet att nyttja friskvård på arbetstid. Du får föräldrapenningtillägg vid föräldraledighet och möjlighet till fler lediga dagar genom semesterväxling.
Som operativ chef är du direkt underställd räddningschefen och ingår i förbundets ledningsgrupp. Du är närmsta chef för sex insatsledare. I tjänsten ingår personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar som du till viss del delar med förebyggandechefen. Tillsammans med dina medarbetare leder och utvecklar du verksamhet, rutiner och metoder utifrån samhällets behov. Ansvarar för uppföljning och statistik för den operativa avdelningen. Du förväntas bidra och göra intresseavvägningar så att förbundet utvecklas i linje med fattade beslut. Din enhet ansvarar för händelserapportering och tillhörande uppföljningsarbete. Du har övergripande ansvar för bland annat skyddsutrustning, operativ IT/teknik, räddningsmaterial och fordon.
I tjänsten som operativ chef har du en central roll i att bygga och upprätthålla relationer till samverkande myndigheter, medlemskommuner och övriga räddningstjänster. Du kommer därför ha en viktig roll i SÖRF:s operativa samarbete inom Område Syd. Inom detta område finns en utökad samverkansfunktion för operativa resurser samt en gemensam inre ledning.


Kvalifikationer
För att passa i rollen som operativ chef hos oss ser vi att du har god chefsvana med flerårig erfarenhet av utryckningsverksamhet i kommunal räddningstjänst, samt relevant akademisk utbildning. Du är behörig räddningsledare, så att du kan fatta räddningsledarbeslut.
Tjänsten kräver att du har som lägst körkortsbehörighet B. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att svenskt medborgarskap är ett krav och att säkerhetsprövning kommer att göras inför anställning.


Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Visa mindre

Chef för den operativa verksamheten i SÖRF

Om arbetsplatsen Sydöstra Skånes Räddningstjänstförbund bildades år 2000. Förbundets uppgift är att verka för trygghetsskapande åtgärder och insatser för alla som bor, verkar eller vistas i våra medlemskommuner Simrishamn, Sjöbo, Tomelilla och Ystad. I området bor cirka 84 000 invånare och under sommarmånaderna mer än fördubblas invånarantalet. Antalet anställda i förbundet uppgår till drygt 165 personer. Av dessa är cirka 50 heltidsanställda och 115 delti... Visa mer
Om arbetsplatsen
Sydöstra Skånes Räddningstjänstförbund bildades år 2000. Förbundets uppgift är att verka för trygghetsskapande åtgärder och insatser för alla som bor, verkar eller vistas i våra medlemskommuner Simrishamn, Sjöbo, Tomelilla och Ystad. I området bor cirka 84 000 invånare och under sommarmånaderna mer än fördubblas invånarantalet.
Antalet anställda i förbundet uppgår till drygt 165 personer. Av dessa är cirka 50 heltidsanställda och 115 deltidsanställda.


Arbetsuppgifter
Vill du ha ansvaret för att leda och utveckla den operativa verksamheten i räddningstjänsten i sydöstra Skåne? Drivs du av nära dialog, strategiska beslut och att arbeta långsiktigt? Då är det dig vi letar efter!
Du erbjuds en miljö som utvecklar dig i din yrkesroll och där nytänkande välkomnas. Du får verka i en arbetsmiljö med bra möjlighet att påverka balansen mellan arbetsliv och fritid. Du har tillgång till gym på våra arbetsplatser och möjlighet att nyttja friskvård på arbetstid. Du får föräldrapenningtillägg vid föräldraledighet och möjlighet till fler lediga dagar genom semesterväxling.
Som operativ chef är du direkt underställd räddningschefen och ingår i förbundets ledningsgrupp. Du är närmsta chef för sex insatsledare. I tjänsten ingår personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar som du till viss del delar med förebyggandechefen. Tillsammans med dina medarbetare leder och utvecklar du verksamhet, rutiner och metoder utifrån samhällets behov. Ansvarar för uppföljning och statistik för den operativa avdelningen. Du förväntas bidra och göra intresseavvägningar så att förbundet utvecklas i linje med fattade beslut. Din enhet ansvarar för händelserapportering och tillhörande uppföljningsarbete. Du har övergripande ansvar för bland annat skyddsutrustning, operativ IT/teknik, räddningsmaterial och fordon.
I tjänsten som operativ chef har du en central roll i att bygga och upprätthålla relationer till samverkande myndigheter, medlemskommuner och övriga räddningstjänster. Du kommer därför ha en viktig roll i SÖRF:s operativa samarbete inom Område Syd. Inom detta område finns en utökad samverkansfunktion för operativa resurser samt en gemensam inre ledning.


Kvalifikationer
För att passa i rollen som operativ chef hos oss ser vi att du har god chefsvana med flerårig erfarenhet av utryckningsverksamhet i kommunal räddningstjänst, samt relevant akademisk utbildning. Du är behörig räddningsledare, så att du kan fatta räddningsledarbeslut.
Tjänsten kräver att du har som lägst körkortsbehörighet B. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att svenskt medborgarskap är ett krav och att säkerhetsprövning kommer att göras inför anställning.


Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.


Övrigt
Facklig Företrädare Vision, Kommunal och BRF söks via SÖRF:s kansli.
Det har under processen framkommit att beroende på vilka forum man läst annonsen har det varit olika budskap gällande krav på erfarenhet/utbildning. För att detta inte ska påverka utfallet lägger SÖRF ut annonsen igen och öppnar upp sökandet under 7 dagar. Detta för att inte utesluta de personer som tagit del av annonsen på dessa forum. Visa mindre

Chef för den operativa verksamheten i SÖRF

Om arbetsplatsen Sydöstra Skånes Räddningstjänstförbund bildades år 2000. Förbundets uppgift är att verka för trygghetsskapande åtgärder och insatser för alla som bor, verkar eller vistas i våra medlemskommuner Simrishamn, Sjöbo, Tomelilla och Ystad. I området bor cirka 84 000 invånare och under sommarmånaderna mer än fördubblas invånarantalet. Antalet anställda i förbundet uppgår till drygt 165 personer. Av dessa är cirka 50 heltidsanställda och 115 delti... Visa mer
Om arbetsplatsen
Sydöstra Skånes Räddningstjänstförbund bildades år 2000. Förbundets uppgift är att verka för trygghetsskapande åtgärder och insatser för alla som bor, verkar eller vistas i våra medlemskommuner Simrishamn, Sjöbo, Tomelilla och Ystad. I området bor cirka 84 000 invånare och under sommarmånaderna mer än fördubblas invånarantalet.
Antalet anställda i förbundet uppgår till drygt 165 personer. Av dessa är cirka 50 heltidsanställda och 115 deltidsanställda.


Arbetsuppgifter
Vill du ha ansvaret för att leda och utveckla den operativa verksamheten i räddningstjänsten i sydöstra Skåne? Drivs du av nära dialog, strategiska beslut och att arbeta långsiktigt? Då är det dig vi letar efter!
Du erbjuds en miljö som utvecklar dig i din yrkesroll och där nytänkande välkomnas. Du får verka i en arbetsmiljö med bra möjlighet att påverka balansen mellan arbetsliv och fritid. Du har tillgång till gym på våra arbetsplatser och möjlighet att nyttja friskvård på arbetstid. Du får föräldrapenningtillägg vid föräldraledighet och möjlighet till fler lediga dagar genom semesterväxling.
Som operativ chef är du direkt underställd räddningschefen och ingår i förbundets ledningsgrupp. Du är närmsta chef för sex insatsledare. I tjänsten ingår personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar som du till viss del delar med förebyggandechefen. Tillsammans med dina medarbetare leder och utvecklar du verksamhet, rutiner och metoder utifrån samhällets behov. Ansvarar för uppföljning och statistik för den operativa avdelningen. Du förväntas bidra och göra intresseavvägningar så att förbundet utvecklas i linje med fattade beslut. Din enhet ansvarar för händelserapportering och tillhörande uppföljningsarbete. Du har övergripande ansvar för bland annat skyddsutrustning, operativ IT/teknik, räddningsmaterial och fordon.
I tjänsten som operativ chef har du en central roll i att bygga och upprätthålla relationer till samverkande myndigheter, medlemskommuner och övriga räddningstjänster. Du kommer därför ha en viktig roll i SÖRF:s operativa samarbete inom Område Syd. Inom detta område finns en utökad samverkansfunktion för operativa resurser samt en gemensam inre ledning.


Kvalifikationer
För att passa i rollen som operativ chef hos oss ser vi att du har god chefsvana med flerårig erfarenhet av utryckningsverksamhet i kommunal räddningstjänst, samt relevant akademisk utbildning. Du är behörig räddningsledare, så att du kan fatta räddningsledarbeslut.
Tjänsten kräver att du har som lägst körkortsbehörighet B. Tjänsten är säkerhetsklassad, vilket innebär att svenskt medborgarskap är ett krav och att säkerhetsprövning kommer att göras inför anställning.


Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse.


Övrigt
Facklig Företrädare Vision, Kommunal och BRF söks via SÖRF:s kansli.
Efter sista ansökningsdag passerat kommer vi göra ett första urval. Återkoppling sker troligtvis först från och med 9/10. Visa mindre

Avfallschef

Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kost och lokalvård, fastigheter och exploatering, stadsplanering och bygglov, park och grönytor, gator, vatten och avfall. Här jobbar drygt 300 medarbetare för att tillsammans göra Ystad till en bra kommun att bo, verk... Visa mer
Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden.

Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kost och lokalvård, fastigheter och exploatering, stadsplanering och bygglov, park och grönytor, gator, vatten och avfall. Här jobbar drygt 300 medarbetare för att tillsammans göra Ystad till en bra kommun att bo, verka och leva i.

Vill du arbeta strategiskt med hållbar samhällsutveckling och ansvara för att utveckla avfallsenheten i en tid med stora förändringar inom avfallsbranschen? Då är du rätt person för denna tjänst! Vi söker nu en drivande avfallschef, en viktig och spännande roll med möjlighet att utveckla och utvecklas i en inkluderande miljö.

ARBETSUPPGIFTER
Avfallsverksamheten ansvarar för kommunens insamling, transport och omhändertagande av hushållsavfall men även för information och råd om avfallshanteringen. Ständiga förändringar av förutsättningar i samhället tillsammans med nya krav och regler innebär att kommunen hela tiden måste arbeta intensivt kring hela avfallsverksamheten genom bland annat utveckling av insamlingssystem, information, upphandling och uppföljning.

Avfallsenheten i Ystad sköter insamlingen av kommunalt avfall till största delen i egen regi. Med det kommande nya insamlingsansvaret för förpackningar kommer avfallsenheten även börja arbeta med att handla upp entreprenörer.

Som avfallschef ansvarar du för planering, utförande, uppföljning och utveckling av avfallsverksamheten i överensstämmelse med fastlagda politiska mål. Du ansvarar även för verksamhetens budget och budgetuppföljning. Du har ett personalansvar gentemot de ca 14 medarbetarna som innefattar 1 arbetsledare, 11 chaufförer samt 2 tjänster som arbetar med strategiska frågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot miljö- och teknik eller annan utbildning/erfarenhet som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av avfallsbranschen och att ha arbetat med kommunala upphandlingar. Du bör även ha ett stort intresse för miljö- och hållbarhetsfrågor.

Tjänsten kräver ett modernt ledarskap och ett värdegrundsstyrt förhållningssätt. Som person är du såväl lösningsfokuserad som mångsidig. I rollen som avfallschef kommer du att ha personalansvar och det är viktigt att du är en kommunikativ och prestigelös person som uppskattar möjligheten att få leda och utveckla ditt team. Du erbjuds en strategisk roll i en spännande kommun och med ett arbete som fyller en viktig samhällsfunktion.

Inom Ystad tillämpar vi utvecklande ledarskap, och du kommer att få utbildning inom UL-metodiken.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. Visa mindre

Arbetsledande kyrkogårdschef

Kyrkogårdschef sökes Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Som kyrkogårdschef är du ansvarig för kyrkogårdsförvaltningens verksamhet, utveckling, budget och personal. Tjänsten är underställd kyrkoherden i församlingen. Kyrkogårdsförvaltningen i Ystad-Sövestad har ansvar för skötsel av församlingens åtta kyrkogårdar i stad och land samt för krematorieverksamheten i Ystad. Tjänstestället är i Ystad. I Ystad-Sövestads församling är vi cirka 50 anst... Visa mer
Kyrkogårdschef sökes
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %.
Som kyrkogårdschef är du ansvarig för kyrkogårdsförvaltningens verksamhet, utveckling, budget och personal. Tjänsten är underställd kyrkoherden i församlingen.
Kyrkogårdsförvaltningen i Ystad-Sövestad har ansvar för skötsel av församlingens åtta kyrkogårdar i stad och land samt för krematorieverksamheten i Ystad. Tjänstestället är i Ystad.
I Ystad-Sövestads församling är vi cirka 50 anställda varav 16 av oss arbetar på kyrkogårdsförvaltningen.
Som kyrkogårdschef arbetsleder du en krematorieföreståndare, två assistenter samt 12 kyrkogårdsarbetare.

Vi söker dig som har/är
· ledarskapserfarenhet där ansvar för personal-, verksamhets- och arbetsmiljöansvar ingått
· kompetens med koppling till grönytor, exploatering, miljö eller motsvarande
· hög integritet och upprätthåller både etik och värderingar som är grundläggande för vår verksamhet
· kunskap om regler och lagtexter avseende begravningsverksamhet
· erfarenhet av upphandling och budgetansvar
· uttrycker dig väl i tal och skrift
· erfarenhet av myndighetskontakter
· positiv, engagerad och målinriktad i ditt sätt att leda och arbeta
· B-körkort
Som kyrkogårdschef hos oss ansvarar du i huvudsak för:
· ledning och utveckling av vår kyrkogårds- och krematorieverksamhet
· att se till att organisationen arbetar efter fastställda mål och riktlinjer
· att leda och instruera underställd personal så att fattade beslut verkställs enligt fastställda planer, föreskrifter och instruktioner
· tolkning och tillämpning av avtal, lagar och bestämmelser inom verksamhetsområdet
· kyrkogårdsförvaltningens budget
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vill du tillsammans med våra kompetenta medarbetare förvalta och utveckla våra gröna begravnings- och kulturmiljöer så är du välkommen att söka.
Ansökan
Mejla din ansökan senast den 25 maj 2022 till [email protected].
För mer information
Kyrkoherde Susanne Keyser tel. 0411-692 06
Facklig representant Anders Christensson, Vision 040-27 90 25 eller
Therese Magnusson, Kommunal Skåne 010-44 28 026 Visa mindre

Enhetschef för medicinläkare inom VO akut och medicin i Ystad

Gör skillnad. Varje dag. Nu söker vi en enhetschef alternativ sektionschef för våra läkare inom medicin! Som enhetschef för läkare internmedicin kommer du har två uppdrag; leda läkargruppen, cirka 45 medarbetare, överläkare, specialister och ST-läkare samt leda verksamhetsområdet tillsammans med kollegorna i ledningsgruppen. Lasarettet i Ystad är det kompletta akutsjukhuset i sydöstra Skåne. Vi bedriver akut- och planerad hälso- och sjukvård samt special... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Nu söker vi en enhetschef alternativ sektionschef för våra läkare inom medicin! Som enhetschef för läkare internmedicin kommer du har två uppdrag; leda läkargruppen, cirka 45 medarbetare, överläkare, specialister och ST-läkare samt leda verksamhetsområdet tillsammans med kollegorna i ledningsgruppen.

Lasarettet i Ystad är det kompletta akutsjukhuset i sydöstra Skåne. Vi bedriver akut- och planerad hälso- och sjukvård samt specialistsjukvård med verksamhet dygnet runt. På lasarettet finns akutmottagning för vuxna och barn, korttidsenhet och vårdavdelningar. Vidare finns mottagningar inom flertalet specialiteter. Här finns även dialysavdelning, akutvårdsavdelning (AVA), intensivvårdsplatser, förlossningsvård samt neonatala samvårdsplatser. Lasarettet ansvarar också för verksamhet på andra orter i Skåne som barnmedicin i Trelleborg. På sjukhuset arbetar cirka 1000 medarbetare inom tre olika verksamhetsområden; Akut och Medicin, Barn-Kvinnosjukvård-Rehabilitering, Kirurgi-Ortopedi-Intensiv och Perioperativ vård och öron-näs-hals (ÖNH).

Verksamhetsområde akut och medicin är det största verksamhetsområde som hanterar akuta vårdflöden, öppenvård och slutenvård inom akut- och internmedicin. Inom verksamhetsområdet finns lasarettets dygnet runt akutmottagning, akutvårdsavdelning och kortidsenhet, cirka 55 internmedicinska vårdplatser, dialys, klinisk fysiologi samt internmedicinska mottagningar.

ARBETSUPPGIFTER
Observera att denna annons finns publicerad under flera olika yrkeskategorier som är kopplade till en huvudannons. Du kan därför komma att slussas vidare när du söker jobbet.

Lasarettet har påbörjat en förändringsresa för att möta framtidens behov av en sammanhållen hälso-och sjukvård med fokus på personcentrerad vård och nära vård. I detta arbete behöver vi dig som kan leda läkargruppen och det medicinska arbetet, vara med och visa vägen framåt; hur vi kan arbeta smartare och förbättra nuvarande struktur och medicinska kvalité utifrån vårdprocesserna, rondarbetet och teamarbetet.

Uppdraget är inget skrivbordsuppdrag utan du är synlig och aktiv i det dagliga arbete utifrån det förändringsuppdrag lasarettet påbörjat, tillsammans med tillfällig verksamhetschef och dina chefskollegor.

Tillsammans arbetar ni för en optimerad, tillgänglig och god sjukhusvård.
Inom ramen för ditt uppdrag kan även andra ansvarsdelar ingår utifrån olika styrgrupper och arbetsgrupper inom lasarettet.

KVALIFIKATIONER
Din grundprofession är legitimerad läkare med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. Vidare ser vi det som ett krav att du har erfarenhet som chef/ledare inom sjukhusvård samt kan leda och utveckla det medicinska arbetet utifrån ovan beskrivning. Vi ser det som meriterade är om du är specialiserad inom internmedicin.

Meriterande för tjänsten är att ha kunskap inom följande system:
HR-fönster, Raindance, Adato, Melior, AvIC, Teams med flera.

Som ledare värdesätter och skapar du hållbara samarbeten med personer runtomkring som en naturlig del i ditt arbete. Du är synlig i organisationen och skapar goda, hållbara relationer vilket du vet är en framgångsfaktor, samtidigt som du tillämpar ett kommunikativt och tydligt ledarskap. Ditt sätt att leda generar förtroende, trygghet och motivation. Genom att inspirera, lyssna och entusiasmera får du andra att känna delaktighet och vilja ta ansvar med ett inkluderande förhållningssätt. Vi ser också att du är drivande genom att ta initiativ, har god förmåga att inspirera samt motivera medarbetare och kan agera lugnt och stabilt även i stressade situationer. Det är även av vikt att du förstår numeriska underlag, och kan sätta dig in i det ekonomiska arbetet på ett effektivt sätt, och ha kunskap om verksamheten i helhet. Vidare är det viktigt att du har ett stort intresse för struktur i ett ständigt förändrings- och utvecklingsprocesser för att kunna organisera verksamheten på ett effektivt sätt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånes universitetssjukvård är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar och består av Skånes universitetssjukhus, som finns i Lund och Malmö, samt sjukhusen i Trelleborg, Landskrona och Ystad. Skånes universitetssjukvård erbjuder vård, forskning och utbildning på nationell, regional och internationell nivå. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation, där våra 13 500 medarbetare driver och utvecklar hälso- och sjukvård i livets alla skeden tillsammans med våra patienter och deras närstående. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Plant Manager to expanding Life Science company

Ansök    Maj 3    Adecco Hr AB    Personalchef/HR-chef
Plant Manager for expanding Life Science company The operations team at Niconovum AB are looking for a new Plant Manager. Niconovum is growing fast and is now in the process of setting up a new manufacturing facility in Ystad – are you the right person to lead it? Now is your chance to join the team at an exciting stage to help shape Niconovum´s future! The Company Niconovum AB is a Sweden-based pharmaceutical company that markets innovative nicotine repl... Visa mer
Plant Manager for expanding Life Science company
The operations team at Niconovum AB are looking for a new Plant Manager.
Niconovum is growing fast and is now in the process of setting up a new manufacturing facility in Ystad – are you the right person to lead it? Now is your chance to join the team at an exciting stage to help shape Niconovum´s future!

The Company
Niconovum AB is a Sweden-based pharmaceutical company that markets innovative nicotine replacement therapy (NRT) products under the Zonnic brand. Our products are sold in Sweden, Norway, Finland and Iceland, and the Zonnic brand is #3 in terms of market share in each market – but gaining share every quarter. The company is experiencing very strong growth and is now in the process of setting up a new manufacturing facility in Ystad, where this role will be based.

The Role

As Plant manager at Niconovum, you will have full responsibility for production at the new facility in Ystad, with a direct reporting line to Head of Supply/Logistics at Niconovum, based in the Corporate Office in Malmö (Hyllie). You will have 2-3 direct reports and be responsible for up to 20 employees within operations, including both white-collar and blue-collar personnel. You will need to have daily contact with all departments, working closely with your colleagues to achieve the organizational goals together while ensuring that production meets all safety and quality requirements.

In 2021 and 2022 the focus of your work will be to get the new pharmaceutical factory built on-time and on-budget and approved by the Swedish Medical Products agency.

Main responsibilities will include:
• Overseeing all functions within the factory
• Maintaining full compliance with all Environment, Health and Safety regulations
• Ensuring the factory is fully and appropriately staffed
• Training, coaching and mentoring staff
• Communicating and working towards to the organization´s set goals (volumes, expenses, etc...)
• Full financial responsibility, including budgeting and monthly accounting
• Analyzing existing processes and systems. Recommending and implementing improvement projects, as warranted
• Establishing and monitoring key production metrics
• Managing contact with both external and internal stakeholders
• Assisting the Head of Supply/Logistics in developing strategic plans and business cases, as needed

Background sought:
• A Bachelor´s degree or Master of Science in engineering
• Several years of supervisory production experience, preferably within life sciences
• Cross-functional Management experience
• Experience with production-related improvement projects
• Strong, structured presentation skills
• Lean, Six Sigma or similar competence or experience

Niconovum is a small, fast and flexible organization so you must be able to work both on a strategic and operational level. You will interact and communicate on all levels throughout the Niconovum organization. For this, you will need excellent Swedish and English language skills both verbally and in writing. As a person, you must be organized, diligent, and conscientious, with the professional maturity to work independently, yet seek input from colleagues when necessary.

Next step
This process is in collaboration with Badenoch + Clark. For any questions regarding the position, please reach out to Senior Consultant Matilda Rodey at [email protected].

We look forward to receiving your application as soon as possible and no later than May 24th, at www.badenochandclark.se or using link below. Selection will be ongoing – so contact us today! Visa mindre

Enhetschef till Regionservice i Ystad

Gör skillnad. Varje dag. Vi söker nu dig som i en chefsroll vill driva utvecklingen framåt tillsammans med enhetens andra enhetschef. Uppdraget innebär att ta ansvar för att helheten på enheten ska fungera och säkra den långsiktiga kompetensförsörjningen genom att rekrytera, introducera och utveckla medarbetare för att de ska ta sig an olika roller och arbetsuppgifter. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan! Regionservice Ystad står inför en n... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Vi söker nu dig som i en chefsroll vill driva utvecklingen framåt tillsammans med enhetens andra enhetschef. Uppdraget innebär att ta ansvar för att helheten på enheten ska fungera och säkra den långsiktiga kompetensförsörjningen genom att rekrytera, introducera och utveckla medarbetare för att de ska ta sig an olika roller och arbetsuppgifter. Låter detta intressant? Välkommen med din ansökan!

Regionservice Ystad står inför en ny tid med flera nya satsningar framåt. Tillsammans med vården har vi tagit ett stort steg för att underlätta vårdens arbete. Därför behöver vi nu förstärka våra enheter med ytterligare en chef.

På Serviceteam Ystad är vi idag cirka 55 servicemedarbetare med olika inriktningar och kompetenser såsom bastransport/försörjning, lokalvård, logistik och vårdnära service. Gemensamt för oss är viljan att göra sitt yttersta för att underlätta vårdpersonalens arbete så de kan lägga mer tid på patientens tillfrisknande. Vårt viktigaste fokus är att minska smittspridning i alla moment, oavsett vilka uppdrag vi utför. Alla anställda har därför grundläggande utbildning i dansk hygienstandard och rengöring i vårdmiljö. Vi vill vara förebilder och kunskapsbärande inom vårdhygien. Vi arbetar efter Region Skånes värderingar och lägger stort värde i att utföra vårt arbete med hög kvalité och god känsla för service.

Att arbeta sida vid sida med sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Som serviceleverantör verkar Regionservice i en komplex miljö, där vikten av rätt flöden, fungerande logistik och optimal byggplanering påverkar hur väl vården lyckas med sitt uppdrag att ge patienterna god och säker vård. Här är Regionservice en viktig resurs.

ARBETSUPPGIFTER
Då vi värnar om intern kompetensutveckling och karriärvägar vänder vi oss i denna annons till dig som redan idag är medarbetare inom Region Skåne.

Som enhetschef hos oss kommer du att vara chef för cirka 30 engagerade medarbetare och ansvara för budget, personal och verksamhet. Det innebär att du har personal- och kundansvar samt ansvar för ekonomisk uppföljning. Uppdraget innebär även ansvar för att planera bemanning av personal, uppföljning av leverans och kundnöjdhet samt personalutveckling och resursfördelning. Du kommer att arbeta med såväl utveckling, förbättring inom verksamheten som med förebyggande åtgärder.

I rollen som enhetschef är din främsta uppgift att driva den dagliga verksamheten, etablera arbetsprocesserna och skapa enhetliga arbetssätt inom enheten. I ditt ledarskap utgår du från ett helhetsperspektiv i såväl planering och organisering som uppföljning av beslut och resultat. Därtill innebär rollen att leda, fördela och följa upp enhetens arbete. Vidare kommer du att arbeta nära din teamledare och rapportera till områdeschefen. Du ingår i Område Ystad Landskrona och Trelleborgs ledningsgrupp och förväntas aktivt delta och bidra i det fortsatta utvecklingsarbetet tillsammans med dina kollegor.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten är goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift en förutsättning. Därtill ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av en liknande roll och ledarskapserfarenhet.

Vi söker dig som är trygg i din ledarroll och som arbetar utifrån ett utvecklande och coachande ledarskap. Du trivs med att att motivera medarbetarna samt har förmåga att se och bekräfta dem, men även att utmana och inspirera. Som person är du prestigelös, nyfiken och engagerad och trivs med varierande arbetsuppgifter i en organisation i ständig förändring. Du ser möjligheter i förändring och drivs av att arbeta målinriktat och att hålla de tidsplaner som är uppsatta. Därtill delar du gärna med dig av dina kunskaper till dina kollegor och har god förmåga att bygga och bevara goda relationer med våra kunder.

Region Skåne är en värderingsstyrd organisation och jobbar aktivt med våra värdeord som är: Välkomnande, Drivande, Omtanke och Respekt. Dessa värdeord ska genomsyra vårt arbete och vårt sätt att leda verksamheten, allt för patientens bästa.

I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Lås/el/passage-tekniker

Ansök    Sep 14    AB Skåne Lås.    Låssmed/Låstekniker
AB SKÅNE LÅS i Ystad söker Lås & Passage-tekniker AB Skåne Lås i Ystad är ett familjeföretag inom lås- och säkerhetsbranschen, som grundades 1973 och har 5 st anställda. Företaget är auktoriserat, medlem i Sveriges Lås och Säkerhetsleverantörers Riksförbund (SLR). Om tjänsten: I rollen som Lås & Passagetekniker kommer du att arbeta med både mekaniska och elektroniska lösningar. På plats hos våra kunder utför du montering, installation, programmerin... Visa mer
AB SKÅNE LÅS i Ystad söker Lås & Passage-tekniker
AB Skåne Lås i Ystad är ett familjeföretag inom lås- och säkerhetsbranschen, som grundades 1973 och har 5 st anställda.
Företaget är auktoriserat, medlem i Sveriges Lås och Säkerhetsleverantörers Riksförbund (SLR).
Om tjänsten:
I rollen som Lås & Passagetekniker kommer du att arbeta med både mekaniska och elektroniska lösningar. På plats hos våra kunder utför du montering, installation, programmering samt service gällande passagesystem, dörrstängare, lås/cylindrar, porttelefon, digitala lås samt fler varierande uppgifter utifrån kundens behov.
Du är ordningsam och ansvarskännande och bör ha en fallenhet för personliga kundrelationer. Tjänsten innebär att du skall vara lösningsorienterad och kunna arbeta både självständigt och i grupp.
Eftersom vi är verksamma i säkerhetsbranschen behöver du svenskt medborgarskap, och en kontroll kommer att krävas ut från polisens belastningsregister inför anställning.
Vi tar gärna emot din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande och eventuell anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag

Krav:
Svagströmskunskaper
Händig och verktygsvan
Praktiskt lagd
God datavana
Nyfiken och lösningsorienterad
Serviceinriktad
Social kompetens
B-körkort
Vi arbetar för att skapa en god arbetsmiljö med hög trivsel och personligt engagemang.Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med bra villkor och kollektivavtal.
Tjänsten är tillsvidareanställning, omfattning Heltid, måndag-fredag.
Din ansökan ska ha inkommit via mail senast 210930
Den ska innehålla personlig beskrivning, ditt CV, referenspersoner med kontaktuppgifter från tidigare anställningar. Kopia på intyg/betyg från utbildningar och tidigare anställningar.
Tillträdsdatum enligt överenskommelse.
Kontaktuppgifter:
Gert-Inge Måtegen 0411-555110
Mailadress: [email protected]
Adress:
AB Skåne Lås Koppargatan 28, 271 39 Ystad Visa mindre

Kontorsansvarig HIREQ Ystad

Ansök    Sep 2    HIREQ AB    Personalchef/HR-chef
Om HIREQ: Sedan 2012 har HIREQ levererat tjänster inom rekrytering, bemanning och konsultation och är idag av branschorganisationen Almega Kompetensföretagen auktoriserat inom såväl rekrytering som bemanning. Våra kontor finns belägna i Ystad, Limhamn och Halmstad. Våra ledord är Glädje – Enkelhet – Lönsamhet. Arbetsbeskrivning: Som Kontorsansvarig hos oss på HIREQ kommer du ansvara för att vårt kontor i Ystad bedrivs i enlighet med vår vision och våra ... Visa mer
Om HIREQ:

Sedan 2012 har HIREQ levererat tjänster inom rekrytering, bemanning och konsultation och är idag av branschorganisationen Almega Kompetensföretagen auktoriserat inom såväl rekrytering som bemanning. Våra kontor finns belägna i Ystad, Limhamn och Halmstad. Våra ledord är Glädje – Enkelhet – Lönsamhet.

Arbetsbeskrivning:

Som Kontorsansvarig hos oss på HIREQ kommer du ansvara för att vårt kontor i Ystad bedrivs i enlighet med vår vision och våra strategier. Du kommer ha fullt sälj-, leverans- och personalansvar, vilket innebär att du förväntas kombinera hög marknadsnärvaro med eget rekryteringsansvar till de uppdrag som våra kunder anlitar oss för. Du kommer arbeta fokuserat och energiskt för att fortsätta stärka varumärket HIREQ. I rollen kommer du även ha personalansvar för kontorets medarbetare, som idag finns inom sälj och leverans. I dagsläget två personer. Vi har idag en bred kundbas som du kommer att fortsätta bearbeta och utveckla. Utöver denna ser vi en stor potential att fortsätta knyta nya kontakter och nya kunder i region Ystad/Österlen. Utöver dina lokala medarbetare i Ystad finns även motsvarande tjänst på våra kontor på Limhamn och i Halmstad som du kommer kunna dela erfarenheter och kompetens med.

Profil:

Nu söker vi dig som har ett brinnande engagemang för att vara med på vår resa att skapa ett allt starkare varumärke och en pålitlig partner inom HR. Vi vill utvecklas på alla plan där du hjälper oss på vägen. Vi kommer vara kräsna i vår urvalsprocess men har du en del av entreprenörens driv och en slutförares envishet och känsla för hög kundnöjdhet, har du goda förutsättningar för att locka vårt intresse. Egendriv, effektivitet och lyhördhet är egenskaper som står högt upp på vår önskelista. Du har talang för att plocka fram det bästa ur din omgivning.

Självklart tror vi att HR är något som intresserar dig. Åtminstone så pass mycket att vi inte behöver beskriva ordets betydelse vidare i denna text. Du har gedigen erfarenhet av att själv genomfört rekryteringsprocesser och du är en god människokännare som kombinerar magkänsla, erfarenhet och inhämtande av fakta i syfte att kvalitetssäkra. Har du erfarenhet från rekryterings- och bemanningsbranschen är detta meriterande, om inte bör du ha ett stort intresse av lära dig denna relativt snabbt.

Ibland kräver tjänsten att du måste arbeta lite mer och framförallt på andra tider än ordinarie dagtid. Detta är något som du betraktar som flexibilitet och passar din livsstil snarare än att det blir en belastning. Som lön för mödan är du fri att planera din vardag så att det passar både dig, företaget och framförallt våra kunder. Vi ser gärna att du har bra koll på företagsekonomi och känner dig bekväm i termer såsom resultat- och balansräkning, täckningsbidrag och täckningsgrad. Kan du dessutom förklara ordet likviditet på ett korrekt sätt bedömer vi dina ekonomiska kunskaper som fullt tillräckliga.

Körkort B är ett krav och engelska i tal och skrift är meriterande. Visa mindre

Planchef till Ystads kommun

Ansök    Sep 18    Ystad kommun    Planeringschef
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Alla medarbetare ska erbju... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Plan- och GIS-enheten är en av tre enheter inom Stadsbyggnadsavdelningen. De övriga är bygglovsenheten och kart- och mätenheten. Avdelningen ansvarar också för hållbar utveckling. Inom plan- och GIS-enheten arbetar fyra planarkitekter, två GIS-ingenjörer, en GIS-strateg och en planadministratör. Arbetet leds av planchefen.
Planenheten hanterar planprogram, detaljplaner och annan fysisk planering samt kommunens GIS-verksamhet.


ARBETSUPPGIFTER
Som planchef kommer du att ha verksamhets-, budget och personalansvar för Plan o GIS. Verksamhetsansvaret innebär att se till att verksamhetens mål nås och att den fysiska planeringen och GIS-verksamheten bidrar till kommunens övergripande mål. Du blir en del av avdelningens ledningsgrupp tillsammans med avdelningschef och övriga enhetschefer. I uppdraget ingår att upprätta goda samarbetsformer med medborgare, politiker och exploatörer. Arbetet ska ske i samverkan med övriga enheter och avdelningar inom förvaltningen och kommunen med stadsbyggandet i fokus. Verksamheten ska också utvecklas och möta förändrade krav och förväntningar.

Som planchef förväntas du också själv vara handläggare av detaljplaner. Det ligger i din roll att stödja enhetens planarkitekter med kunskap och handledning i planärenden, liksom att stödja medarbetare inom GIS och digitalisering.

Du får en viktig roll för Ystads framtida stadsutveckling. Ystad står inför planering av nya stadsdelar i attraktiva miljöer vid havet, stadskärnan och på landsbygden. Du kommer att ha din arbetsplats placerad i Ystads vackra stadskärna, med närhet till såväl goda kommunikationer som till vår myllrande gågata.


KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning som arkitekt eller annan jämförbar akademisk utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du ska ha flera års erfarenhet av att arbeta med detaljplaner och stadsbyggnadsfrågor. God kommunikationsförmåga och erfarenhet av arbetsledning krävs för tjänsten. Som person ska du vara strukturerad, och känna dig trygg i din roll. Erfarenheter av arbete i en politiskt styrd organisation och tidigare chefsroll är meriterande, liksom erfarenhet av arbete med gestaltningsfrågor. Flerårig erfarenhet av detaljplanering krävs.

ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Visa mindre

Enhetschef till ekonomienhet, Lasarettet i Ystad

Gör skillnad. Varje dag. Som enhetschef för ekonomienheten i Ystad är du ansvarig för att lasarettet har en välfungerande ekonomifunktion. Tjänsten är både strategisk och operativ och du bidrar med din kompetens inom redovisning och rapportering. Du arbetar nära sjukhuschefen och har en central roll i sjukhusledningen. Rollen innebär personalansvar och ni tillsammans arbetar strukturerat och proaktivt, levererar med god kvalitet och har hög tillgänglighet... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Som enhetschef för ekonomienheten i Ystad är du ansvarig för att lasarettet har en välfungerande ekonomifunktion. Tjänsten är både strategisk och operativ och du bidrar med din kompetens inom redovisning och rapportering. Du arbetar nära sjukhuschefen och har en central roll i sjukhusledningen. Rollen innebär personalansvar och ni tillsammans arbetar strukturerat och proaktivt, levererar med god kvalitet och har hög tillgänglighet. Lasarettet har en egen styrelse som är direkt underställd Hälso- och sjukvårdsnämnden. Din närmsta chef är enhetschef för enhet ekonomi verksamhetsnära inom förvaltningen. Tjänsten är placerad i Ystad och genom det verksamhetsnära arbetet tillsammans med sjukhuschefen och dennes ledningsgrupp är kontaktytorna till stor del lasarettsinterna.

Lasarettet i Ystad är det kompletta akutsjukhuset i sydost. Vi bedriver akut- och planerad hälso- och sjukvård samt specialistsjukvård med verksamhet dygnet runt. På lasarettet finns akutmottagning för vuxna och barn, korttidsenhet och vårdavdelningar. Vidare finns mottagningar inom flertalet specialiteter. Här finns även dialysavdelning, akutvårdsavdelning (AVA), intensivvårdsplatser, förlossningsvård samt neonatala samvårdsplatser. Lasarettet ansvarar också för verksamhet på andra orter i Skåne som barnmedicin i Trelleborg. På sjukhuset arbetar cirka 1000 medarbetare inom tre olika verksamhetsområden; akut och medicin, barn-kvinnosjukvård-rehabilitering och ÖNH, kirurgi-ortopedi-Intensiv och perioperativ vård. Tillsammans med Skånes universitetssjukhus i Malmö och Lund, Lasarettet i Landskrona och Lasarettet Trelleborg bildar vi sjukvårdsförvaltningen Skånes universitetssjukvård, som är den största av Region Skånes fem hälso- och sjukvårdsförvaltningar.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef ansvarar du för att leda och utveckla ekonomifunktionen och dess medarbetare. Du har ett strategiskt och operativt ansvar för ekonomiarbetet i nära dialog med sjukhuschef och ansvariga chefer. Vidare deltar du och har en aktiv föredragande roll i den lokala sjukhusstyrelsen. Du ingår i sjukhuschefens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschefer och andra stödfunktioner.

I arbetet som enhetschef ingår att:

• Ansvara för månatlig ekonomisk rapportering samt årsbokslut och årsredovisningar
• Ansvara för budgetarbete, prognoser och uppföljning av lasarettets olika verksamheter
• Ge löpande stöd till sjukhuschef och chefer
• Ta fram underlag och föredra ärenden för sjukhusstyrelsen
• Genomföra ekonomiska analyser och utredningar
• Leda utvecklingsarbete och projekt
• Utveckla och säkerställa rutiner, arbetssätt och processer inom ekonomiområdet

I rollen som enhetschef stöttar, utvecklar och följer du medarbetarnas arbete för att ni som enhet ska nå uppsatta mål och fortsätta driva ekonomiprocesserna framåt. Du ingår i förvaltningsövergripande nätverk och deltar aktivt för att utveckla och förbättra förvaltningens ekonomistöd.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar nu dig som har högskole- /universitetsutbildning i ekonomi och har erfarenhet av chefsuppdrag med budget- och personalansvar. För rollen krävs att du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete såsom ekonomistyrning, budget och uppföljning, helst i en större organisation eller komplexa sammanhang. Det är fördelaktigt om du har erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete. Du har goda kunskaper i det svenska språket, såväl muntligt som skriftligt.

För att lyckas i din roll kan du prioritera mellan olika arbetsuppgifter med fokus på mål och resultat, du har ett strukturerat arbetssätt och tar initiativ till förändring och utveckling. Du är analytisk och kan på ett pedagogiskt sätt öka förståelsen för komplexa ekonomiska samband. Arbetet förutsätter att du är social, lösningsorienterad och att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Genom ditt sätt att arbeta och kommunicera skapar du delaktighet i arbetet och du är bra på att utveckla en positiv samverkan genom goda relationer. Du är värderingsstyrd och inkluderande och ser till att dina medarbetare utvecklas och tar ansvar utifrån individuella utveckling.

I den här rekryteringsprocessen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

Skånes universitetssjukvård är en av Region Skånes sex hälso- och sjukvårdsförvaltningar och består av Skånes universitetssjukhus, som finns i Lund och Malmö, samt sjukhusen i Trelleborg, Landskrona och Ystad. Skånes universitetssjukvård erbjuder vård, forskning och utbildning på nationell, regional och internationell nivå. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation, där våra 13 500 medarbetare driver och utvecklar hälso- och sjukvård i livets alla skeden tillsammans med våra patienter och deras närstående. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

HR - ansvarig med operativt driv

Ansök    Jun 18    HIREQ AB    Personalchef/HR-chef
Om BLS Industries: BLS Industries är en framstående koncern inom VVS-branschen och en av Skandinaviens ledande tillverkare av sanitetsprodukter för badrum och kök. De huvudsakliga produktsegmenten är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag koncernen en av de centrala leverantörerna med flera starka varumärken. ... Visa mer
Om BLS Industries:

BLS Industries är en framstående koncern inom VVS-branschen och en av Skandinaviens ledande tillverkare av sanitetsprodukter för badrum och kök. De huvudsakliga produktsegmenten är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag koncernen en av de centrala leverantörerna med flera starka varumärken.

För att ständigt ligga i framkanten tror BLS Industries på att vara innovativa, satsa på den senaste tekniken och ha en stark medvetenhet för rådande marknadstrender. Koncernen omsätter drygt 650 miljoner SEK och har idag 300 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Ystad.

Arbetsbeskrivning:

För att tydligare sätta HR på vår interna karta rekryterar vi nu en HR-ansvarig med uppgift att kartlägga, implementera, förvalta och utveckla hela vårt HR-arbete. Initialt behöver du därför vara mycket operativ då du kommer att skapa och införa rutiner och processer, men på sikt kan tjänsten förändras med fler strategiska inslag. I rollen kommer du att arbeta brett med allt från rehab-ärenden och arbetsmiljöfrågor till operativt chefs- och lönestöd. Som sig bör i många HR-roller behöver du ha tillräckligt bra koll på frågor gällande kollektivavtal inom både tjänstemanna- och kollektivsidan. Mycket av tyngden i tjänsten ligger i frågor gällande kollektivsidan på våra tre tillverkande enheter i Sverige. Resor till våra bolag förekommer i tjänsten i rimlig omfattning.

Profil:

Vi söker dig med en enkel personlighet och som är duktig på HR. Du har relevant utbildning och är praktiskt lagd i avseendet att kunna arbeta på en operativ nivå där du får saker gjorda. Då vi är ett tillverkande företag med egna tillverkande enheter tror vi att det krävs att du har tidigare erfarenhet från liknande roll. Du trivs när du i vardagen får möjlighet att växla mellan arbetsuppgifter och situationer, ena stunden på vår enhet i Smålandsstenar för att i nästa moment arbeta med en årlig lönerevision på ditt kontor i Ystad.

Vi ser att tjänsten åtminstone initialt är mycket operativ. Dock är vi övertygade om att du har nytta av ett långsiktigt strategiskt tankesätt för att kunna skapa effektiva operativa aktiviteter på kort och medellång sikt. För tjänsten krävs god svenska och engelska i tal och skrift. Har du även erfarenhet från lön i allmänhet och lönesystemet Kontek i synnerhet, är detta meriterande. Körkort B är ett krav.

Denna rekryteringsprocess:

I denna rekrytering samarbetar BLS Industries med HIREQ. För ytterligare frågor och information kring denna tjänst är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan! Visa mindre

Logistikansvarig sökes

Ansök    Jun 12    Tl Ystad    Tandteknikerbiträde
Vi söker dig som vill ansvara för att tänderna vi tillverkar packas och skickas till rätt klinik. Du arbetar i nära team med samtliga avdelningar på TL. Tjänsten startar 5 augusti 2019.Du ska vara en person som brinner för ordning och reda. Tandtekniska Laboratoriet i Ystad AB (TL) är ett av Sveriges första dentallaboratorier grundat 1950. Vi är idag en arbetsplats med 29 medarbetare som tillverkar allt inom tandteknik med visionen "God service och hög kva... Visa mer
Vi söker dig som vill ansvara för att tänderna vi tillverkar packas och skickas till rätt klinik. Du arbetar i nära team med samtliga avdelningar på TL. Tjänsten startar 5 augusti 2019.Du ska vara en person som brinner för ordning och reda. Tandtekniska Laboratoriet i Ystad AB (TL) är ett av Sveriges första dentallaboratorier grundat 1950. Vi är idag en arbetsplats med 29 medarbetare som tillverkar allt inom tandteknik med visionen "God service och hög kvalitet".I augusti flyttar TL till helt nyrenoverade lokaler i Ystad på Aktergatan 4.Vår målsättning är att TL ska vara ett av Sveriges främsta dentallaboratorium.Vår affärsidé är att TL levererar Svensk tandteknik till våra kunder inom privat och offentlig tandvård. Med vår erfarenhet och senaste teknik ger vi våra kunder en produkt för optimal tandvård.Vi har under alla år byggt upp ett förtroende hos våra kunder som bygger just på vår höga kvalitet. Medarbetarna på TL arbetar dagligen för att ge våra kunder det bästa som finns på den dentala marknaden.TL ägs och drivs av tredje generationen tandtekniker. Under åren har rekryteringar samt investeringar inom ny teknik gjorts och vi har idag en position långt fram inom ny teknik.Vi satsar på våra medarbetare och utbildningar både internt och externt är en del av vardagen. Friskvårdsbidrag samt kollektivavtal är en självklarhet på TL.Du som vill vara en del av TL Ystad AB ska brinna för kvalitet och omtanke. Du kommer att arbeta med ett team skickliga tekniker och det är av stor vikt att du klarar av att just samarbeta. Att dina kvalifikationer och färdigheter att tillverka tandtekniska produkter av mycket hög kvalitet är stora. Du är präglad av "Vi känsla" och kan enkelt förmedla dig i tal och skrift med våra kunder. Vi har en arbetsanda som präglas av trivsamhet och "högt i tak" Visa mindre

HR - ansvarig med operativt driv

Ansök    Jun 10    HIREQ AB    Personalchef/HR-chef
Om BLS Industries: BLS Industries är en framstående koncern inom VVS-branschen och en av Skandinaviens ledande tillverkare av sanitetsprodukter för badrum och kök. De huvudsakliga produktsegmenten är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag koncernen en av de centrala leverantörerna med flera starka varumärken. ... Visa mer
Om BLS Industries:

BLS Industries är en framstående koncern inom VVS-branschen och en av Skandinaviens ledande tillverkare av sanitetsprodukter för badrum och kök. De huvudsakliga produktsegmenten är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag koncernen en av de centrala leverantörerna med flera starka varumärken.

För att ständigt ligga i framkanten tror BLS Industries på att vara innovativa, satsa på den senaste tekniken och ha en stark medvetenhet för rådande marknadstrender. Koncernen omsätter drygt 650 miljoner SEK och har idag 300 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Ystad.

Arbetsbeskrivning:

För att tydligare sätta HR på vår interna karta rekryterar vi nu en HR-ansvarig med uppgift att kartlägga, implementera, förvalta och utveckla hela vårt HR-arbete. Initialt behöver du därför vara mycket operativ då du kommer att skapa och införa rutiner och processer, men på sikt kan tjänsten förändras med fler strategiska inslag. I rollen kommer du att arbeta brett med allt från rehab-ärenden och arbetsmiljöfrågor till operativt chefs- och lönestöd. Som sig bör i många HR-roller behöver du ha tillräckligt bra koll på frågor gällande kollektivavtal inom både tjänstemanna- och kollektivsidan. Mycket av tyngden i tjänsten ligger i frågor gällande kollektivsidan på våra tre tillverkande enheter i Sverige. Resor till våra bolag förekommer i tjänsten i rimlig omfattning.

Profil:

Vi söker dig med en enkel personlighet och som är duktig på HR. Du har relevant utbildning och är praktiskt lagd i avseendet att kunna arbeta på en operativ nivå där du får saker gjorda. Då vi är ett tillverkande företag med egna tillverkande enheter tror vi att det krävs att du har tidigare erfarenhet från liknande roll. Du trivs när du i vardagen får möjlighet att växla mellan arbetsuppgifter och situationer, ena stunden på vår enhet i Smålandsstenar för att i nästa moment arbeta med en årlig lönerevision på ditt kontor i Ystad.

Vi ser att tjänsten åtminstone initialt är mycket operativ. Dock är vi övertygade om att du har nytta av ett långsiktigt strategiskt tankesätt för att kunna skapa effektiva operativa aktiviteter på kort och medellång sikt. För tjänsten krävs god svenska och engelska i tal och skrift. Har du även erfarenhet från lön i allmänhet och lönesystemet Kontek i synnerhet, är detta meriterande. Körkort B är ett krav.

Denna rekryteringsprocess:

I denna rekrytering samarbetar BLS Industries med HIREQ. För ytterligare frågor och information kring denna tjänst är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan! Visa mindre

HR - ansvarig med operativt driv

Ansök    Apr 29    HIREQ AB    Personalchef/HR-chef
Om BLS Industries: BLS Industries är en framstående koncern inom VVS-branschen och en av Skandinaviens ledande tillverkare av sanitetsprodukter för badrum och kök. De huvudsakliga produktsegmenten är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag koncernen en av de centrala leverantörerna med flera starka varumärken. ... Visa mer
Om BLS Industries:

BLS Industries är en framstående koncern inom VVS-branschen och en av Skandinaviens ledande tillverkare av sanitetsprodukter för badrum och kök. De huvudsakliga produktsegmenten är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag koncernen en av de centrala leverantörerna med flera starka varumärken.

För att ständigt ligga i framkanten tror BLS Industries på att vara innovativa, satsa på den senaste tekniken och ha en stark medvetenhet för rådande marknadstrender. Koncernen omsätter drygt 650 miljoner SEK och har idag 300 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Ystad.

Arbetsbeskrivning:

För att tydligare sätta HR på vår interna karta rekryterar vi nu en HR-ansvarig med uppgift att kartlägga, implementera, förvalta och utveckla hela vårt HR-arbete. Initialt behöver du därför vara mycket operativ då du kommer att skapa och införa rutiner och processer, men på sikt kan tjänsten förändras med fler strategiska inslag. I rollen kommer du att arbeta brett med allt från rehab-ärenden och arbetsmiljöfrågor till operativt chefs- och lönestöd. Som sig bör i många HR-roller behöver du ha tillräckligt bra koll på frågor gällande kollektivavtal inom både tjänstemanna- och kollektivsidan. Mycket av tyngden i tjänsten ligger i frågor gällande kollektivsidan på våra tre tillverkande enheter i Sverige. Resor till våra bolag förekommer i tjänsten i rimlig omfattning.

Profil:

Vi söker dig med en enkel personlighet och som är duktig på HR. Du har relevant utbildning och är praktiskt lagd i avseendet att kunna arbeta på en operativ nivå där du får saker gjorda. Då vi är ett tillverkande företag med egna tillverkande enheter tror vi att det krävs att du har tidigare erfarenhet från liknande roll. Du trivs när du i vardagen får möjlighet att växla mellan arbetsuppgifter och situationer, ena stunden på vår enhet i Smålandsstenar för att i nästa moment arbeta med en årlig lönerevision på ditt kontor i Ystad.

Vi ser att tjänsten åtminstone initialt är mycket operativ. Dock är vi övertygade om att du har nytta av ett långsiktigt strategiskt tankesätt för att kunna skapa effektiva operativa aktiviteter på kort och medellång sikt. För tjänsten krävs god svenska och engelska i tal och skrift. Har du även erfarenhet från lön i allmänhet och lönesystemet Kontek i synnerhet, är detta meriterande. Körkort B är ett krav.

Denna rekryteringsprocess:

I denna rekrytering samarbetar BLS Industries med HIREQ. För ytterligare frågor och information kring denna tjänst är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan! Visa mindre

Avdelningsansvarig till modellavdelning i Ystad sökes

Ansök    Jun 7    Tl Ystad    Tandteknikerbiträde
Vi söker dig som vill ansvara för vår modellavdelning med totalt två medarbetare på TL. I arbetsuppgiften ansvarar du för att samtliga gipsmodeller håller en hög kvalitet och att de blir klara i tid. Du arbetar i nära team med samtliga avdelningar på TL. Tjänsten startar 5 augusti 2019.Tandtekniska Laboratoriet i Ystad AB (TL) är ett av Sveriges första dentallaboratorier grundat 1950. Vi är idag en arbetsplats med 29 medarbetare som tillverkar allt inom ta... Visa mer
Vi söker dig som vill ansvara för vår modellavdelning med totalt två medarbetare på TL. I arbetsuppgiften ansvarar du för att samtliga gipsmodeller håller en hög kvalitet och att de blir klara i tid. Du arbetar i nära team med samtliga avdelningar på TL. Tjänsten startar 5 augusti 2019.Tandtekniska Laboratoriet i Ystad AB (TL) är ett av Sveriges första dentallaboratorier grundat 1950. Vi är idag en arbetsplats med 29 medarbetare som tillverkar allt inom tandteknik med visionen "God service och hög kvalitet". I augusti flyttar TL till helt nyrenoverade lokaler i Ystad på Aktergatan 4.Vår målsättning är att TL ska vara ett av Sveriges främsta dentallaboratorium.Vår affärsidé är att TL levererar Svensk tandteknik till våra kunder inom privat och offentlig tandvård. Med vår erfarenhet och senaste teknik ger vi våra kunder en produkt för optimal tandvård. Vi har under alla år byggt upp ett förtroende hos våra kunder som bygger just på vår höga kvalitet. Medarbetarna på TL arbetar dagligen för att ge våra kunder det bästa som finns på den dentala marknaden.TL ägs och drivs av tredje generationen tandtekniker. Under åren har rekryteringar samt investeringar inom ny teknik gjorts och vi har idag en position långt fram inom ny teknik. Vi satsar på våra medarbetare och utbildningar både internt och externt är en del av vardagen. Friskvårdsbidrag samt kollektivavtal är en självklarhet på TL. Du som vill vara en del av TL Ystad AB ska brinna för kvalitet och omtanke. Du kommer att arbeta med ett team skickliga tekniker och det är av stor vikt att du klarar av att just samarbeta. Att dina kvalifikationer och färdigheter att tillverka tandtekniska produkter av mycket hög kvalitet är stora. Du är präglad av "Vi känsla" och kan enkelt förmedla dig i tal och skrift med våra kunder. Vi har en arbetsanda som präglas av trivsamhet och "högt i tak" Visa mindre