Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Ystad

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Ystad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ystad som finns hos arbetsgivaren.

INTRESSEANMÄLAN - IT & teknik

Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom IT & teknik i Skåne? Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom IT & teknik får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne med omnejd och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt... Visa mer
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom IT & teknik i Skåne?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom IT & teknik får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne med omnejd och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:

- 1st, 2nd & 3d-line supporttekniker
- Onsite tekniker
- Hårdvarutekniker


Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid. Visa mindre

Vi söker vår nästa Tech Doer

Essensus hjärta och fokus ligger i att erbjuda marknadens mest kvalitativa IT-tjänster. Vi vill inspirera både kunder och medarbetare med innovation och vi är övertygade att det är en viktig del av framgångsreceptet. Vår slogan ”Improving life through technology” sammanfattar det vi tror på och strävar efter. Rätt lösningar kombinerat med marknadens främsta IT-kompetens ska leda till en bättre vardag. Vårt existensberättigande ligger i utveckling, försäljn... Visa mer
Essensus hjärta och fokus ligger i att erbjuda marknadens mest kvalitativa IT-tjänster. Vi vill inspirera både kunder och medarbetare med innovation och vi är övertygade att det är en viktig del av framgångsreceptet.
Vår slogan ”Improving life through technology” sammanfattar det vi tror på och strävar efter. Rätt lösningar kombinerat med marknadens främsta IT-kompetens ska leda till en bättre vardag.
Vårt existensberättigande ligger i utveckling, försäljning och leverans av IT lösningar och tjänster inom tech. Vi vänder oss primärt till företag där kundens IT-miljö har en viktig och affärskritisk roll. Vår strävan är att alltid vara en pålitlig och komplett IT leverantör som stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utmana, utveckla och digitalisera kundens verksamhet. Det viktigaste av allt, vi har kul på jobbet!
Är du nyexaminerad inom IT?
Är du serviceinriktad och social person som vill hoppa in i branschen?
Är du sugen på att fördjupa dig inom IT?

Hos oss är man en del av ett grymt team vars mission går ut på att förbättra kundens vardag genom modern teknik. Att som IT-nörd få vara hjälte i vardagen brinner vi för, det kallar vi för Tech Hero.
Som Tech Doer är du en person man uppskattar för att du är enkel och smidig att kommunicera med och att du alltid får jobbet gjort. Du är en doer helt enkelt!
I rollen kommer du arbeta med alla möjliga uppgifter i verksamheten för att du senare ska hitta det du gillar mest och få möjligheten att utvecklas. Vi tror nämligen på just det – har man passion för något och mår man bra, gör man bra.
För oss är våra medarbetare det viktigaste vi har där personlighet, attityd och inställning går främst. Kompetens löser vi längst resan och vi förstår vikten av att alltid stötta varandra framåt.
Vi erbjuder
En härlig, prestigelös och platt organisation med glada kollegor som delar din passion inom IT
Möjligheten att få en roll i en växande organisation och var en del av en härlig tillväxtresa
Möjligheten att få arbeta med det senaste inom tech och därmed ständigt utveckla sina kunskaper
Frihet under ansvar – på riktigt

Vi söker dig med dessa egenskaper
Vi ser att du gärna vill påbörja din resa inom IT branschen, har ett brinnande intresse och nyfikenhet för teknik, är kunskapstörstig, praktiskt, noggrann, lösningsorienterad och driven.
Några andra punkter vi värdesätter högt:
Du har ett stort service- och kundfokus, gör gärna ”det lilla extra”
Du är initiativtagande med en stor vilja att göra skillnad
Du har lätt för att samarbeta och är prestigelös
Du är en doer!


Dina arbetsuppgifter
Din arbetsroll kan innebära allt från montering eller transport till enklare felsökningar. Några områden vi berör i vardagen är felsökning och konfiguration av Microsoft 365, nätverk och datorsupport.
Var en del av vår Servicedesk som First Line support
Montering och installationsarbete på plats hos kunder
Felsöka och åtgärda tekniska problem
Hjälpa till att konfigurera och dokumentera teknisk utrustning
Hantera in/ut leveranser

Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

IT-samordnare

Ledning och utveckling är kommunstyrelsens förvaltning och här jobbar 100 medarbetare inom ekonomi och inköp, kommunikation, IT, kansli, näringsliv, HR och lön, växel och säkerhet. Ledning och utveckling finns placerade centralt i Ystad. ARBETSUPPGIFTER I rollen som IT-samordnare ingår att stötta och samordna Ledning o utveckling samt samhällsbyggnadsförvaltningens IT-frågor samt att ansvara för att sköta den dagliga driften kopplat till IT på de b... Visa mer
Ledning och utveckling är kommunstyrelsens förvaltning och här jobbar 100 medarbetare inom ekonomi och inköp, kommunikation, IT, kansli, näringsliv, HR och lön, växel och säkerhet.

Ledning och utveckling finns placerade centralt i Ystad.



ARBETSUPPGIFTER
I rollen som IT-samordnare ingår att stötta och samordna Ledning o utveckling samt samhällsbyggnadsförvaltningens IT-frågor samt att ansvara för att sköta den dagliga driften kopplat till IT på de båda förvaltningarna.

Som IT-samordnare kommunicerar, samverkar och stödjer du i b.la användarfrågor, konto- och behörighetshantering, systemuppdateringar. Du är också kontaktperson för IT-frågor samt fungerar som länk gentemot Ystads kommuns IT-enhet och Ledning o utveckling och samhällsbyggnadsförvaltningen. Du driver utveckling av tekniska lösningar kopplat till verksamhetens behov i samråd med övrig personal samt fångar upp eventuella utbildningsbehov hos personal på de båda förvaltningarna. Du ansvarar för datorutbyten, behörigheter samt stödjer de förtroendevalda i IT-relaterade frågor. Du kommer också att ansvara för och samordna kommunfullmäktiges möten avseende de IT-relaterade frågorna.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Stötta och samordna Ledning o utvecklings samt samhällsbyggnadsförvaltningens IT-frågor

• Kontaktperson gentemot Ystads kommuns IT

• Ansvarar för hantering av datorutbyten och behörigheter

• Inventera och tillse att IT-utrustning hålls uppdaterad

• Ansvara för och sköta den dagliga driften kopplat till IT på de båda förvaltningarna


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha intresse och kunskap om IT-frågor.

Du trivs i rollen där du verkar som IT-generalist och har ett helhetsperspektiv. Du arbetar självständigt, tar initiativ, är tydlig i din kommunikation, tar dig an aktiviteter utifrån verksamhetens behov och har ett prestigelöst förhållningssätt där hierarkier är irrelevanta. Stor vikt kommer att läggas vid personliga kompetenser där vi värdesätter eget driv och där initiativtagandet är högt.

Du har en god förmåga att strukturerat och noggrant samordna och stödja verksamheten i IT-frågor. Du är serviceminded och har en hög grad av flexibilitet. Din personlighet är en framgångsfaktor och du har förmåga att skapa ett positivt arbetsklimat.
Det är meriterande om du har tidigare kunskap om MDM-system för hantering av plattor på Apples produkter.

Tjänsten är säkerhetsklassad och du kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning innan anställning.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen. Visa mindre

Supporttekniker

Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då är du kanske vår nästa supporttekniker. Om rollen Bredband-Support är en härlig grupp av tekniker som tillsammans ansvarar för incidenter, felsökning och tjänsteförfrågningar mot våra kunder. ... Visa mer
Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då är du kanske vår nästa supporttekniker.

Om rollen

Bredband-Support är en härlig grupp av tekniker som tillsammans ansvarar för incidenter, felsökning och tjänsteförfrågningar mot våra kunder. Gruppens huvudsakliga uppgift är ge ypperlig kundservice genom att ta hand om inkommande ärenden, genomföra felsökningar och ge information om våra tjänster till våra kunder.

Vår kundsupport ligger i direkt anslutning till våra butiker i Sjöbo och Ystad där vi bedriver försäljning av varor och tjänster till både privatpersoner och företag. Tjänsterna består mestadels av Internet, TV och IP-telefoni. Varuutbudet är brett, allt från IT, mobiltelefoner till kontorsvaror.

Som supporttekniker tar du emot och hanterar ärenden som inkommer via primärt telefon, mail, chat och via vårt ärendehanteringssystem. Du ger också fysisk support till våra kunder i våra butiker. De dagliga uppgifterna är av varierande karaktär och svårighetsgrad, där du jobbar direkt emot våra slutkunder.

Då du arbetar nära vår butikspersonal finns det då och då behov av att stötta upp med försäljningsarbete i våra butiker.

Beskrivning av dig Vi söker dig som verkligen gillar mötet med kunden och är en fena på att hitta lösningar och vända en kund som har ett problem till att lämna oss med ett leende på sina läppar. Du är social och professionell och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Samtidigt har du en god teknisk kunskap och har gärna arbetat i en teknisk supportfunktion tidigare. Du har lätt för att lära dig nya saker, är nyfiken och har en inställning att ständigt hitta möjligheter och lösningar

Utbildning/erfarenhet:

- Minst gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
- Behärskar svenska i både tal och skrift
- Gärna erfarenhet av att ha arbetat i en teknisk support eller med försäljning av tekniska produkter
- Körkort


Omfattning: 100%

Anställningsform: Tillsvidare

Placeringsort: Ystad

Om Teleservice

Teleservice?är ett expansivt?it-företag?som?driver digitaliseringen framåt.?Våra affärsområden -?it, fiberutbyggnad och?bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder.?Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973.?Alltid?med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service.?Idag är vi över 150 grymma Teleservare med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.

Vi erbjuder dig

En härlig arbetsplats med kompetenta, engagerade?och supertrevliga kollegor

Ett nära och lyhört ledarskap

Goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med?en målsättning att växa och hela tiden bli bättre på det vi gör. Vi jobbar strukturerat och aktivt med mål- och individbaserad kompetensutveckling för alla roller.

Ett attraktivt förmånspaket

Tror du att du är vår nya kollega?

Ansök då gärna redan idag, dock senast den 31 mars. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef för vår Bredbandsupport Stefan Setterlund [email protected] Visa mindre

Supporttekniker

Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då är du kanske vår nästa supporttekniker. Om rollen Bredband-Support är en härlig grupp av tekniker som tillsammans ansvarar för incidenter, felsökning och tjänsteförfrågningar mot våra kunder. ... Visa mer
Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då är du kanske vår nästa supporttekniker.

Om rollen

Bredband-Support är en härlig grupp av tekniker som tillsammans ansvarar för incidenter, felsökning och tjänsteförfrågningar mot våra kunder. Gruppens huvudsakliga uppgift är ge ypperlig kundservice genom att ta hand om inkommande ärenden, genomföra felsökningar och ge information om våra tjänster till våra kunder.

Vår kundsupport ligger i direkt anslutning till våra butiker i Sjöbo och Ystad där vi bedriver försäljning av varor och tjänster till både privatpersoner och företag. Tjänsterna består mestadels av Internet, TV och IP-telefoni. Varuutbudet är brett, allt från IT, mobiltelefoner till kontorsvaror.

Som supporttekniker tar du emot och hanterar ärenden som inkommer via primärt telefon, mail, chat och via vårt ärendehanteringssystem. Du ger också fysisk support till våra kunder i våra butiker. De dagliga uppgifterna är av varierande karaktär och svårighetsgrad, där du jobbar direkt emot våra slutkunder.

Då du arbetar nära vår butikspersonal finns det då och då behov av att stötta upp med försäljningsarbete i våra butiker.

Beskrivning av dig Vi söker dig som verkligen gillar mötet med kunden och är en fena på att hitta lösningar och vända en kund som har ett problem till att lämna oss med ett leende på sina läppar. Du är social och professionell och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Samtidigt har du en god teknisk kunskap och har gärna arbetat i en teknisk supportfunktion tidigare. Du har lätt för att lära dig nya saker, är nyfiken och har en inställning att ständigt hitta möjligheter och lösningar

Utbildning/erfarenhet:

- Minst gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
- Behärskar svenska i både tal och skrift
- Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en teknisk support eller med försäljning av tekniska produkter men det är inget krav
- Körkort


Omfattning: 100%

Anställningsform: Vikariat 1,5 år med möjlighet till förlängning

Placeringsort: Ystad

Om Teleservice

Teleservice?är ett expansivt?it-företag?som?driver digitaliseringen framåt.?Våra affärsområden -?it, fiberutbyggnad och?bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder.?Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973.?Alltid?med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service.?Idag är vi över 150 grymma Teleservare med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.

Vi erbjuder dig

En härlig arbetsplats med kompetenta, engagerade?och supertrevliga kollegor

Ett nära och lyhört ledarskap

Goda utvecklingsmöjligheter i ett företag med?en målsättning att växa och hela tiden bli bättre på det vi gör. Vi jobbar strukturerat och aktivt med mål- och individbaserad kompetensutveckling för alla roller.

Ett attraktivt förmånspaket

Tror du att du är vår nya kollega?

Ansök då gärna redan idag, dock senast den 25 juli. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef för vår Bredbandsupport Stefan Setterlund [email protected] Visa mindre

Arbejd hjemmefra - Webhelps tekniske kunderservice vokser!

Ønsker du at udvikle dine kompetencer indenfor kundeservice og IT fra dit hjemmekontor? Vi leder efter friske nye medarbejdere til at arbejde hjemmefra for en af vores største klienter, som er førende indenfor teknologi og IT. Som kunderådgiver vil du hjælpe kunderne med innovative telefoner og computere og… At modtage opkald telefonisk fra danske kunder, og i perioder britiske kunder for at rådgive og hjælpe dem med deres henvendelser. At arbejde for et a... Visa mer
Ønsker du at udvikle dine kompetencer indenfor kundeservice og IT fra dit hjemmekontor?
Vi leder efter friske nye medarbejdere til at arbejde hjemmefra for en af vores største klienter, som er førende indenfor teknologi og IT.
Som kunderådgiver vil du hjælpe kunderne med innovative telefoner og computere og…
At modtage opkald telefonisk fra danske kunder, og i perioder britiske kunder for at rådgive og hjælpe dem med deres henvendelser.
At arbejde for et af verdens mest innovative og populære IT-brands, med produkter som telefoner og computere.
At finde løsninger og formidle disse videre, så kunderne kan vende glade tilbage til deres teknologiske dagligdag.

Webhelp vil tilbyde dig karrieremuligheder, et dynamisk miljø, dansk løn med bonus og meget mere...
4 ugers lønnet indledende oplæring.
Kontinuerlig coaching for at avancere din viden og position.
God fast løn med mulighed for bonus og tillæg.
Gode udviklingsmuligheder i jobbet og virksomheden. Hvem ved, måske din fremtidige karrieremulighed starter her?
Et ungt, socialt og dynamisk miljø.
Muligheden for at være en del af en stor international virksomhed.

Erfaring med iOS og/eller macOS eller lignende teknologi er en fordel på Webhelp men vi leder efter dig som også:
Har interesse for IT.
Elsker at tale med kunder.
Taler og skriver dansk samt har et godt engelsk niveau.
Formår at lytte, forstå, analysere et problem og videreformidle en løsning.

Hjemmearbejde i Webhelp
I løbet af Covid-19 har en stor del af vores medarbejdere arbejdet hjemmefra. Det har vist sig at fungere strålende både for vores medarbejdere og for Webhelp, og derfor fortsætter vi med denne model trods genåbningen efter Covid-19.
Webhelp stiller arbejdsudstyr til rådighed, så du skal bare sørge for et lukket rum derhjemme hvor du kan arbejde i ro og mag.
Så er du træt myldretid, kø på motorvejen, eller tid brugt på transport i det hele taget, så er hjemmearbejde måske noget for dig?
Rekrutteringsprocessen
Søg stillingen hurtigst muligt hvis du er interesseret. Du kan ansøge nu og vi afholder løbende samtaler.
Når du har ansøgt vil du kort tid efter modtage 2 tests. Det er vigtigt, at gennemfører testene hurtigst muligt, så vi kan tage dig videre i rekrutteringsprocessen.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores recruiter Carsten Petersen på telefon +45 27 53 49 88.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!
START: 8. April 2022
ARBEJDSSTED: Hjemmearbejde.
STILLINGSTYPE: Fuldtidsstilling
ARBEJDSTIDER: Varierende arbejdstider i tidsrummet Mandag - Søndag 08.00-20.00
SIDSTE ANSØGNINGSFRIST: 1. April 2022
#jobbjustnu Visa mindre

Supporttekniker

Teleservice är ett expansivt it-företag som driver digitaliseringen framåt. Våra affärsområden - it, fiberutbyggnad och bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973. Alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi över 150 anställda med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö. Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för... Visa mer
Teleservice är ett expansivt it-företag som driver digitaliseringen framåt. Våra affärsområden - it, fiberutbyggnad och bredband implementerar dagligen ny modern teknik till privat- och företagskunder. Vi har tagit fram lösningar efter våra kunders behov sedan starten 1973. Alltid med fokus på ständig utveckling och exemplarisk service. Idag är vi över 150 anställda med kontor i Sjöbo, Ystad och Malmö.

Vi söker människor som brinner för IT, kunden och för varandra! Människor som har ett driv framåt och som är peppade på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då är du kanske vår nästa supporttekniker.

Om rollen

IT-Bredband-Support är en härlig grupp av tekniker som tillsammans ansvarar för incidenter, felsökning och tjänsteförfrågningar mot våra kunder. Gruppens huvudsakliga uppgift är ge ypperlig kundservice genom att ta hand om inkommande ärenden, genomföra felsökningar och ge information om våra tjänster till våra kunder.

Vår kundsupport ligger i direkt anslutning till våra butiker i Sjöbo och Ystad där vi bedriver försäljning av varor och tjänster till både privatpersoner och företag. Tjänsterna består mestadels av Internet, TV och IP-telefoni. Varuutbudet är brett, allt från IT, mobiltelefoner till kontorsvaror.

Som supporttekniker tar du emot och hanterar ärenden som inkommer via primärt telefon, mail, chat och via vårt ärendehanteringssystem. Du ger också fysisk support till våra kunder i våra butiker. Dessutom vill vi inom en snar framtid erbjuda kunderna enklare felsökning i deras hem. De dagliga uppgifterna är av varierande karaktär och svårighetsgrad, där du jobbar direkt emot våra slutkunder.

Då du arbetar nära vår butikspersonal finns det då och då behov av att stötta upp med försäljningsarbete i våra butiker.

Beskrivning av dig Vi söker dig som verkligen gillar mötet med kunden och är en fena på att hitta lösningar och vända en kund som har ett problem till att lämna oss med ett leende på sina läppar. Du är social och professionell och har lätt för att kommunicera med både kunder och kollegor. Samtidigt har du en god teknisk kunskap och har gärna arbetat i en teknisk supportfunktion tidigare. Du har lätt för att lära dig nya saker, är nyfiken och har en inställning att ständigt hitta möjligheter och lösningar

Utbildning/erfarenhet:

- Minst gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
- Behärskar svenska i både tal och skrift
- Gärna erfarenhet av att ha arbetat i en teknisk support eller med försäljning av tekniska produkter
- Körkort


Omfattning: 100%

Anställningsform: Tillsvidare

Placeringsort: Ystad

Din ansökan tas endast emot via vårt ansökningssystem online. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan annonsen löper ut. Så tveka inte utan lämna gärna din ansökan redan idag!

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig chef, Stefan Setterlund, på [email protected] Visa mindre

Supporttekniker

Vill du vara en del av ett piggt och framåt gäng somalltid ser till kundens bästa? Är du teknikintresserad och har en vilja att utvecklas och lära dignya saker på en arbetsplats som tar hand om sina medarbetare? Tveka då inte att söka denna tjänst! Om Teleservice Skåne AB Våra affärsområden - IT, Fiberutbyggnad och Bredband implementerar dagligenny modern teknik till privat- och företagskunder. Koncernen omsätter 156 miljoner kronor och har högsta kredit... Visa mer
Vill du vara en del av ett piggt och framåt gäng somalltid ser till kundens bästa?

Är du teknikintresserad och har en vilja att utvecklas och lära dignya saker på en arbetsplats som tar hand om sina medarbetare? Tveka då inte att söka denna tjänst!

Om Teleservice Skåne AB
Våra affärsområden - IT, Fiberutbyggnad och Bredband implementerar dagligenny modern teknik till privat- och företagskunder. Koncernen omsätter 156 miljoner kronor och har högsta kreditvärdighet. Vi är 140 medarbetare och huvudkontoret finns i Sjöbo. I vår bransch sker det ständigt förändringar och vi hänger framgångsrikt med. Det tror vi beror mycket på vår vilja att göra allt i vår makt för våra kunder - kombinerat med en enorm nyfikenhet och flexibilitet.

Vi bryr oss om våra medarbetare
Vi erbjuder våra anställda en arbetsplats som motsvarar våra egna värderingar. Som företag gillar vi att göra det enkelt för våra kunder. Vi är stolta över våra medarbetare och tar fullt ansvar för det vi dagligen levererar. Och så tycker vi att det är extra kul att gå till jobbet när vi är pigga och glada. Det tror vi nämligen smittar av sig - både på kollegor och kunder.

IT-Bredband-Support
IT-Bredband-Support är en grupp av tekniker som ansvarar för incidenter, tjänsteförfrågningar och viss nivå av installation och leverans mot våra kunder. Kundernabestår mest av privatpersoner men även företag. Gruppens huvudsakliga uppgift är att ta hand om inkommande ärenden, felsökning och information om våra tjänster.

Vi har ävenbutiker i Sjöbo och Ystad där vi bedriver försäljning av varor och tjänstertill både privatpersoner och företag. Tjänsterna består mestadels av Internet, TV och IP-telefoni. Varuutbudet är brett, allt från IT, mobiltelefoner tillkontorsvaror.

Arbetsuppgifter
Vi söker supporttekniker som tar emot och hanterar ärenden som inkommer via telefon, mail, chat och via vårt ärendehanteringssystem. Dessutom ska du kunna jobba i vår butik som är i direkt anslutning till din arbetsplats.

De dagliga uppgifterna är av varierande karaktär och svårighetsgrad, där du jobbar mot våra slutkunder. Variationen är stor och vi söker dig med en bred kompetens inom våra huvudsakliga områden.

Beskrivning av dig
Vi ser gärna att du harerfarenhet av service/supportarbete och har en god teknisk kunskap och förståelse, samt en förmåga av att kunna jobba både självständigt och i grupp.

Du pratar flytande svenska. Vi ser att din sociala kompetens är hög.

Vi är ett positivt företag med mycket energi och våra medarbetare uppskattas av våra kunder. Därför är det viktigt att du trivs med att ha kontakt med människor, har en god känsla för service och agerar professionellt i alla situationer.

Utbildning/erfarenhet:

- Gymnasieutbildning
- Intresse av teknik och försäljning
- Behärskar svenska i både tal och skrift

Meriterande:

- Erfarenhet av servicearbete/support
- Erfarenhet av butiksarbete
- Körkort

Din ansökan tas endast emot via vårt ansökningssystem online. Urval sker löpande och tjänsten kommer att tillsättas snarast.

Sista ansökningsdag: 31/10

Omfattning: 100%

Anställningsform: Tillsvidare

Placering: Ystad/Sjöbo Visa mindre

Application Specialist –till BLS Industries

Om BLS Industries AB BLS Industries AB är en av Skandinaviens ledande aktörer inom VVS med kända varumärken som Purus, Unidrain, Jafo och Trio Perfekta. Koncernen arbetar inom fyra produktområden: Golvbrunnar och rännor, Inomhusavlopp, Rostfri Sanitet samt Rostfri Inredning. BLS Industries är en familjeägd koncern som kännetecknas av korta beslutsvägar, kundfokusering och en stark finansiell ställning. Tillverkning sker på 3 produktionsställen i Sverige o... Visa mer
Om BLS Industries AB

BLS Industries AB är en av Skandinaviens ledande aktörer inom VVS med kända varumärken som Purus, Unidrain, Jafo och Trio Perfekta. Koncernen arbetar inom fyra produktområden: Golvbrunnar och rännor, Inomhusavlopp, Rostfri Sanitet samt Rostfri Inredning. BLS Industries är en familjeägd koncern som kännetecknas av korta beslutsvägar, kundfokusering och en stark finansiell ställning. Tillverkning sker på 3 produktionsställen i Sverige och koncernen har idag säljbolag i Norden och England. Idag arbetar cirka 300 i koncernen och omsättningen uppgår till ca 620 MSEK. Koncernens huvudkontor, den svenska försäljnings- och exportenheten ligger i Ystad. Även utveckling och produktion av plastdetaljer samt vårt logistikcenter ligger här.

Läs mer på www.blsindustries.se

Det går bra för BLS och till Ystad söker vi nu en Application Specialist.

Arbetsbeskrivning

BLS-koncernen har en central IT avdelning i Ystad och behöver förstärkning.Som Application Specialist på BLS arbetar du tätt ihop med verksamheten både i våra tillverkande bolag och våra säljbolag med support främst kring vårt affärssystem Dynamics AX. Du kommer b.la. att stötta verksamhet och se till så att alla våra bolag och funktioner är i linje med vår Dynamics AX installation. Inom det närmaste kommer vi även att uppgradera till Dynamics 365 där du kommer att ha en central roll.

Profil

Vi söker dig som har relevant utbildning och erfarenhet inom affärssystem och kringliggande applikationer.

Som person kan du planera ditt eget arbete, är strukturerad, flexibel och tar egna initiativ. Du älskar att ta dig an utmanande problem och finner det stimulerande att jobba med människor och teknik. För att trivas hos oss och i din roll tror vi att du som person har en vilja att utvecklas och lära dig nya saker, har framåtanda, förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar. Rätt inställning, personligt driv och engagemang är avgörande.

Erfarenheter vi ser som meriterande är om du har arbetat eller har utbildning inom:

- Microsoft Dynamics AX 365/2012/2009
- Office 365 (t.ex. 365 Sales, Sharepoint, Flow, Power Apps)
- PIM
- Business Intelligence
- Projektledning
- Tillverkande Industri
- Web

Svenska och engelska flytande i tal och skrift är ett krav, liksom B-körkort då det innebär en del resor till våra andra produktionsanläggningar.

BLS Industries AB erbjuder

Ett brett jobb inom tillverkande industri där varje medarbetares insatser är en förutsättning för att vi ska vara framgångsrika. Ett dynamiskt och spännande familjeföretag som växer både organiskt och genom förvärv.

Denna rekryteringsprocess

I denna rekrytering samarbetar BLS Industries AB med HIREQ. För ytterligare information kring denna tjänst är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Vi ser fram mot din ansökan! Visa mindre