Lediga jobb som Systemadministratör i Ystad

Se lediga jobb som Systemadministratör i Ystad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ystad som finns hos arbetsgivaren.

Orderhanterare

Ansök    Apr 24    Randstad AB    Systemadministratör
Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av navet som får allt inom en verksamhet att snurra? Bli vår kunds orderhanterare! Är du en strukturerad lagspelare med tekniskt intresse och ett öga för detaljer? Hos vår kund får du inte bara hantera order – du blir en nyckelspelare i hela leveranskedjan, från anbud till installation! Som orderhanterare blir du en viktig del av vår kunds Supply Chain-avdelning. Där jobbar teamet tvärfunktionellt och nära både kunder... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av navet som får allt inom en verksamhet att snurra? Bli vår kunds orderhanterare!
Är du en strukturerad lagspelare med tekniskt intresse och ett öga för detaljer? Hos vår kund får du inte bara hantera order – du blir en nyckelspelare i hela leveranskedjan, från anbud till installation!
Som orderhanterare blir du en viktig del av vår kunds Supply Chain-avdelning. Där jobbar teamet tvärfunktionellt och nära både kunder och andra interna team. Tillsammans ser avdelningen till att rätt produkt når rätt plats – i rätt tid.


Uppdrag med start omgående, inhyrning 6 månader. Chans till förlängning samt övertag hos kund efter inhyrningsperiod.
På plats i Ystad, kontorsdagar 4-5 dagar/vecka.
Arbetstid måndag - fredag, kontorstider.
Du kommer ha möjlighet till semester i sommar vid önskan.


Att vara konsult
Randstad Professional är karriärpartnern som hjälper dig att hitta rätt jobb, brinna för det du gör och utveckla din karriär. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Med tillgång till ett brett utbud av möjligheter, ett stort globalt nätverk och vår utpräglade specialisering är vi din vägledande partner som hjälper dig att bygga en givande karriär.


Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2025-05-11. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Amelie Lindell, [email protected]. Urval sker löpande och via vår hemsida, ansökningshandlingar tas inte emot via mejl.


För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansvarsområden
Dina uppgifter kommer bl.a bestå av att:


Registrera och hantera inkommande kundorder
Vara kundens trygga kontaktperson
Koordinera leveransprojekt från start till mål
Ha helhetsansvar för flödet av kundorder
Ha daglig dialog med kunder, både via telefon, mejl och i möten

Du kommer ingå i ett mindre team där ni arbetar tillsammans i liknande roll.

Kvalifikationer
För att passa i rollen tror vi att du har:


1-3 års erfarenhet av kundsupport där administration och kundkontakt på daglig basis ingått
Har god datorvana, framförallt inom MS Office
Har arbetat i större affärssystem – SAP är ett stort plus
Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Extra stjärna i kanten om du har kunskap om entreprenad, järnvägsmaterial eller logistikflöden där vår kund verkar!



Som person tror vi att du är:


Kommunikativ, lösningsorienterad och har nära till ett leende
Något av en multitasker, saker kan hända samtidigt och prioritering och lösning fall till fall måste till
Någon som ser dig själv som spindeln i nätet
Orädd att ta kontakt med befintliga kunder, boka möten och ställa både krav och hitta lösningar på kunders behov


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward. Visa mindre

Systemadministratör till Social Omsorgsförvaltningen!

Ansök    Mar 18    Ystad kommun    Systemadministratör
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.? I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.? För oss är ledars... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.?

I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.?

För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas.

Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet.

Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg.

ARBETSUPPGIFTER
Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1 200 medarbetare för att ge stöd och omsorg till dem som behöver det i kommunen. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning, socialpsykiatri samt individ- och familjeomsorg.

Systemadministratören ingår i Kansli- och utvecklingsstaben för social omsorgsförvaltningen, där förvaltningens IT-organisation är placerad.

Som systemadministratör ansvarar du för administration, support och utveckling av förvaltningens verksamhetssystem.

I rollen kommer du att:

•   Administrera och utveckla verksamhetssystem genom att implementera nya funktioner och moduler i samarbete med verksamheten.
•   Felsöka och hantera supportärenden, inklusive felanmälningar till systemleverantörer och IT-avdelningen.
•   Ansvara för behörighetsadministration, inklusive skapande, ändring och borttagning av användarkonton enligt säkerhetsföreskrifter.
• Ta fram statistikrapporter.
• Utbilda och stödja användare i systemhantering samt bistå med utbildningsmaterial.
• Leda och hålla i möten med en arbetsgrupp av superusers.
• Säkerställa efterlevnad av GDPR och andra regelverk, samt arbeta med loggkontroller och journalgallring.

Du kommer att ingå i ett engagerat team och ha ett nära samarbete med kollegor som arbetar inom samma område, där utvecklingsfrågor är en central del av arbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant utbildning eller erfarenhet som bedöms passa för en systemadministratörsroll. Du har erfarenhet av att arbeta i system och har lätt för att stödja användare och förstå deras behov. Erfarenhet av att arbeta inom eller i nära anslutning till hälso- och sjukvård eller vård och omsorg är meriterande.

För att lyckas i tjänsten ser vi gärna att du:

• Är serviceinriktad, strukturerad och har god kommunikationsförmåga i både tal och skrift 
• Trivs med att arbeta självständigt och kan prioritera arbetsuppgifter effektivt
• Har en god pedagogisk förmåga och känner dig bekväm med att hålla utbildningar och mötesforum
• Har en god förståelse för IT-säkerhet, användarbehörigheter och regelverk som GDPR
• Är en lagspelare som trivs med att arbeta i samverkan med olika parter 

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet tillsammans med kompetens och erfarenhet.

 

Låter detta som en rolig utmaning som skulle passa dig? Bli en del av vårt team och skicka in din ansökan idag!

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson. Visa mindre

Extrajobb på distans utanför kontorstid: Jour av Linuxsystem (SRE/DevOps)

Ansök    Feb 22    Scalability AB    Systemadministratör
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid. Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor. Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source). Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt gr... Visa mer
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid.
Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor.
Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source).
Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt grundmurat intresse för öppen mjukvara är starkt meriterande för rollen.
Har du erfarenhet av någon eller några av nedanstående mjukvaror är även det meriterande:
Ansible
Docker
Elasticsearch
Grafana
Grafana Loki
Grafana Tempo
Kubernetes (K3s)
MongoDB
My
Nginx
Postgre
Prometheus
RabbitMQ
Traefik
Uvicorn
uWSGI
XCP-ng

För att ansöka, skicka ett kort mail till [email protected] och inkludera referensen "jour" i ämnesraden så tar vi det därifrån.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Systemadministratör | Polykemi

Ansök    Apr 10    Hireq AB    Systemadministratör
Om Polykemi AB Alltsedan Polykemi startades våren 1968 har grundidén varit densamma; att utveckla och tillverka kundanpassade plastcompounds och att sträva efter att göra detta bättre än någon annan i världen. Polykemi är ett familjeägt företag med 370 anställda. På huvudkontoret i Ystad finns alla företagets övergripande funktioner, såsom försäljning, tekniskt kundstöd, inköp, administrativa stödfunktioner samt forskning och utveckling. Med flera fabriker... Visa mer
Om Polykemi AB
Alltsedan Polykemi startades våren 1968 har grundidén varit densamma; att utveckla och tillverka kundanpassade plastcompounds och att sträva efter att göra detta bättre än någon annan i världen.
Polykemi är ett familjeägt företag med 370 anställda. På huvudkontoret i Ystad finns alla företagets övergripande funktioner, såsom försäljning, tekniskt kundstöd, inköp, administrativa stödfunktioner samt forskning och utveckling.
Med flera fabriker i Sverige, Kina och USA och försäljningskontor i Danmark, Tjeckien/Slovakien, Tyskland och Mexico förser Polykemi Group kunder över hela världen med plastcompounds baserade på både ny och återvunnen plastråvara.
ArbetsbeskrivningPolykemi expanderar och söker nu en engagerad systemadministratör som brinner för teknik och som vill vara en del av vårt team som idag består av fyra personer. Vår nya kollega kommer att spela en central roll i administrationen och utvecklingen av vårt egenutvecklade ERP-system. Självklart kommer support och utveckling avhela vår IT-miljö att involvera dina arbetsuppgifter. Därför kommer du också att arbeta med vårt intranät och CRM-system.
Som systemadministratör hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vårt ERP-system löpande uppdateras, underhålls och utvecklas för att stödja och effektivisera våra affärsprocesser. Du kommer att arbeta nära våra användare för att förstå deras behov och översätta dessa till tekniska lösningar.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
Administration och utveckling av vårt egenutvecklade ERP-system.
Att vara lyhörd för verksamhetens behov och arbeta för att ständigt förbättra systemets funktion och användarvänlighet.
Skapa och underhålla systemdokumentation av hög kvalitet.
Kommunicera effektivt med både tekniska och icke-tekniska medarbetare inom företaget.
Din profil
Vi söker dig som har:
Erfarenhet av systemadministration, helst inom tillverkningsindustrin eller annat producerande företag.
Stark verksamhetsförståelse och förmåga att se hur tekniska lösningar påverkar och förbättrar affärsprocesser.
God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.
Erfarenhet av att skapa och underhålla systemdokumentation.
Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.

Personliga egenskaper vi värderar:
Lyhördhet och förmåga att förstå och agera på verksamhetens behov.
En pragmatisk inställning till problem och utmaningar, med förmåga att hitta balanserade och funktionella lösningar.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter, med en pedagogisk förmåga att förmedla tekniska koncept på ett klart och tydligt sätt.
Ett personligt förhållningssätt i ditt arbete, där du ser värdet av goda relationer inom företaget.
Vad erbjuder Polykemi?
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där dina idéer och ditt engagemang har stor betydelse för vår gemensamma framgång. Hos Polykemi får du möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta och stöttande kollegor i en miljö som präglas av innovation och kvalitet. Vi ser personalen som vår främsta resurs och erbjuder förmåner utöver det vanliga som skapar trivsel och glädje.
Denna rekryteringsprocess Är du den vi söker? Om du känner att din profil stämmer överens med vår beskrivning, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att läsa ditt CV och personliga brev där du beskriver hur du kan bidra till Polykemis framtid. Kontakta ansvarig rekryterare omdu har frågor kring tjänsten. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Extrajobb på distans utanför kontorstid: Jour av Linuxsystem (SRE/DevOps)

Ansök    Mar 14    Scalability AB    Systemadministratör
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid. Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor. Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source). Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt gr... Visa mer
Älskar du Linux? Då kan vi ha det perfekta extrajobbet för dig som önskar ett extrajobb som utförs på distans utanför ordinarie kontorstid.
Din uppgift kommer att vara att delta i ett rullande jourschema tillsammans med andra mycket Linuxkunniga kollegor.
Jouren avser drift av ett antal Linuxmiljöer med servermjukvara som i princip uteslutande består av öppen mjukvara (open source).
Djupgående Linuxkunskap, erfarenhet av uppsäkring av Linuxmiljöer samt grundmurat intresse för öppen mjukvara är starkt meriterande för rollen.
Har du erfarenhet av någon eller några av nedanstående mjukvaror är även det meriterande:
Ansible
Docker
Elasticsearch
Grafana
Grafana Loki
Grafana Tempo
Kubernetes (K3s)
MongoDB
My
Nginx
Postgre
Prometheus
RabbitMQ
Traefik
Uvicorn
uWSGI
XCP-ng

För att ansöka, skicka ett kort mail till [email protected] och inkludera referensen "jour" i ämnesraden så tar vi det därifrån.
Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

Systemadministratör

Ansök    Feb 8    Hireq AB    Systemadministratör
Om Polykemi AB Alltsedan Polykemi startades våren 1968 har grundidén varit densamma; att utveckla och tillverka kundanpassade plastcompounds och att sträva efter att göra detta bättre än någon annan i världen. Polykemi är ett familjeägt företag med 370 anställda. På huvudkontoret i Ystad finns alla företagets övergripande funktioner, såsom försäljning, tekniskt kundstöd, inköp, administrativa stödfunktioner samt forskning och utveckling. Med flera fabrik... Visa mer
Om Polykemi AB
Alltsedan Polykemi startades våren 1968 har grundidén varit densamma; att utveckla och tillverka kundanpassade plastcompounds och att sträva efter att göra detta bättre än någon annan i världen.

Polykemi är ett familjeägt företag med 370 anställda. På huvudkontoret i Ystad finns alla företagets övergripande funktioner, såsom försäljning, tekniskt kundstöd, inköp, administrativa stödfunktioner samt forskning och utveckling.

Med flera fabriker i Sverige, Kina och USA och försäljningskontor i Danmark, Tjeckien/Slovakien, Tyskland och Mexico förser Polykemi Group kunder över hela världen med plastcompounds baserade på både ny och återvunnen plastråvara.

Arbetsbeskrivning
Polykemi expanderar och söker nu en engagerad systemadministratör som brinner för teknik och som vill vara en del av vårt team som idag består av fyra personer. Vår nya kollega kommer att spela en central roll i administrationen och utvecklingen av vårt egenutvecklade ERP-system. Självklart kommer support och utveckling av hela vår IT-miljö att involvera dina arbetsuppgifter. Därför kommer du också att arbeta med vårt intranät och CRM-system.

Som systemadministratör hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vårt ERP-system löpande uppdateras, underhålls och utvecklas för att stödja och effektivisera våra affärsprocesser. Du kommer att arbeta nära våra användare för att förstå deras behov och översätta dessa till tekniska lösningar.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

- Administration och utveckling av vårt egenutvecklade ERP-system.

- Att vara lyhörd för verksamhetens behov och arbeta för att ständigt förbättra systemets funktion och användarvänlighet.

- Skapa och underhålla systemdokumentation av hög kvalitet.

- Kommunicera effektivt med både tekniska och icke-tekniska medarbetare inom företaget.

Din profil
Vi söker dig som har:

- Erfarenhet av systemadministration, helst inom tillverkningsindustrin eller annat producerande företag.

- Stark verksamhetsförståelse och förmåga att se hur tekniska lösningar påverkar och förbättrar affärsprocesser.

- God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.

- Erfarenhet av att skapa och underhålla systemdokumentation.

- Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.

Personliga egenskaper vi värderar:

- Lyhördhet och förmåga att förstå och agera på verksamhetens behov.

- En pragmatisk inställning till problem och utmaningar, med förmåga att hitta balanserade och funktionella lösningar.

- Utmärkta kommunikationsfärdigheter, med en pedagogisk förmåga att förmedla tekniska koncept på ett klart och tydligt sätt.

- Ett personligt förhållningssätt i ditt arbete, där du ser värdet av goda relationer inom företaget.

Vad erbjuder Polykemi?
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där dina idéer och ditt engagemang har stor betydelse för vår gemensamma framgång. Hos Polykemi får du möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta och stöttande kollegor i en miljö som präglas av innovation och kvalitet. Vi ser personalen som vår främsta resurs och erbjuder förmåner utöver det vanliga som skapar trivsel och glädje.

Denna rekryteringsprocess

Är du den vi söker? Om du känner att din profil stämmer överens med vår beskrivning, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att läsa ditt CV och personliga brev där du beskriver hur du kan bidra till Polykemis framtid. Kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor kring tjänsten. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Systemadministratör | Polykemi

Ansök    Feb 8    Hireq AB    Systemadministratör
Om Polykemi AB Alltsedan Polykemi startades våren 1968 har grundidén varit densamma; att utveckla och tillverka kundanpassade plastcompounds och att sträva efter att göra detta bättre än någon annan i världen. Polykemi är ett familjeägt företag med 370 anställda. På huvudkontoret i Ystad finns alla företagets övergripande funktioner, såsom försäljning, tekniskt kundstöd, inköp, administrativa stödfunktioner samt forskning och utveckling. Med flera fabrik... Visa mer
Om Polykemi AB
Alltsedan Polykemi startades våren 1968 har grundidén varit densamma; att utveckla och tillverka kundanpassade plastcompounds och att sträva efter att göra detta bättre än någon annan i världen.

Polykemi är ett familjeägt företag med 370 anställda. På huvudkontoret i Ystad finns alla företagets övergripande funktioner, såsom försäljning, tekniskt kundstöd, inköp, administrativa stödfunktioner samt forskning och utveckling.

Med flera fabriker i Sverige, Kina och USA och försäljningskontor i Danmark, Tjeckien/Slovakien, Tyskland och Mexico förser Polykemi Group kunder över hela världen med plastcompounds baserade på både ny och återvunnen plastråvara.

Arbetsbeskrivning
Polykemi expanderar och söker nu en engagerad systemadministratör som brinner för teknik och som vill vara en del av vårt team som idag består av fyra personer. Vår nya kollega kommer att spela en central roll i administrationen och utvecklingen av vårt egenutvecklade ERP-system. Självklart kommer support och utveckling av hela vår IT-miljö att involvera dina arbetsuppgifter. Därför kommer du också att arbeta med vårt intranät och CRM-system.

Som systemadministratör hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vårt ERP-system löpande uppdateras, underhålls och utvecklas för att stödja och effektivisera våra affärsprocesser. Du kommer att arbeta nära våra användare för att förstå deras behov och översätta dessa till tekniska lösningar.

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

- Administration och utveckling av vårt egenutvecklade ERP-system.

- Att vara lyhörd för verksamhetens behov och arbeta för att ständigt förbättra systemets funktion och användarvänlighet.

- Skapa och underhålla systemdokumentation av hög kvalitet.

- Kommunicera effektivt med både tekniska och icke-tekniska medarbetare inom företaget.

Din profil
Vi söker dig som har:

- Erfarenhet av systemadministration, helst inom tillverkningsindustrin eller annat producerande företag.

- Stark verksamhetsförståelse och förmåga att se hur tekniska lösningar påverkar och förbättrar affärsprocesser.

- God förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska.

- Erfarenhet av att skapa och underhålla systemdokumentation.

- Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team.

Personliga egenskaper vi värderar:

- Lyhördhet och förmåga att förstå och agera på verksamhetens behov.

- En pragmatisk inställning till problem och utmaningar, med förmåga att hitta balanserade och funktionella lösningar.

- Utmärkta kommunikationsfärdigheter, med en pedagogisk förmåga att förmedla tekniska koncept på ett klart och tydligt sätt.

- Ett personligt förhållningssätt i ditt arbete, där du ser värdet av goda relationer inom företaget.

Vad erbjuder Polykemi?
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats där dina idéer och ditt engagemang har stor betydelse för vår gemensamma framgång. Hos Polykemi får du möjlighet att utvecklas tillsammans med kompetenta och stöttande kollegor i en miljö som präglas av innovation och kvalitet. Vi ser personalen som vår främsta resurs och erbjuder förmåner utöver det vanliga som skapar trivsel och glädje.

Denna rekryteringsprocess

Är du den vi söker? Om du känner att din profil stämmer överens med vår beskrivning, tveka inte att skicka in din ansökan. Vi ser fram emot att läsa ditt CV och personliga brev där du beskriver hur du kan bidra till Polykemis framtid. Kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor kring tjänsten. Välkommen med din ansökan! Visa mindre

Robotoperatör till häftigt uppdrag utanför Ystad!

Ansök    Maj 23    Gigstep AB    Systemadministratör
Nu har vi ett nytt super häftigt gig till dig som är intresserad av AI/RPA! Starten är omgående och pågår till slutet av Juni. Placering i Löderup som ligger öster om Ystad. Du får chansen att jobba med ett innovativt bolag som bekämpar ogräs med en AI-robot. Roboten behöver en viss passning i form av manuella batteri byten, starta upp roboten när den stannat och att hålla dialog med ingenjörs teamet i Västerås. Det finns möjlighet för viss distansarbete... Visa mer
Nu har vi ett nytt super häftigt gig till dig som är intresserad av AI/RPA!
Starten är omgående och pågår till slutet av Juni. Placering i Löderup som ligger öster om Ystad.

Du får chansen att jobba med ett innovativt bolag som bekämpar ogräs med en AI-robot.
Roboten behöver en viss passning i form av manuella batteri byten, starta upp roboten när den stannat och att hålla dialog med ingenjörs teamet i Västerås.

Det finns möjlighet för viss distansarbete men under dagtid bör du ha som utgångspunkt att vara på plats. Arbetet börjar 07.30 och pågår till 17.00.
Som operatör har du även jour. Skulle roboten stanna på natten eller helgen behöver du åka in för att starta den igen. Du måste kunna vara på plats inom 30-60 minuter.

Vi ser gärna att du har ett brinnande intresse för RPA, robotics och AI. Du behöver vara flexibel och uppmärksam.
B-Körkort och tillgång till personbil är också ett krav.

Meriterande om du har någon bakgrund inom lantbruk.

Fast månadslön enligt överenskommelse. Visa mindre

Systemadministratör till Ystad Energi

Ansök    Apr 25    Wise IT AB    Systemadministratör
Din vardag Som Systemadministratör hos Ystad Energi kommer du att ha en övergripande roll med helhetsansvar för affärssystemet BFUS. Du kommer att arbeta systemförvaltande, vara den som sitter på expertkunskap och agera superuser för systemet. Du kommer bland annat att: - Driva projekt och komma med förbättringsmöjligheter för BFUS i nära samarbete med systemleverantörer. - Ta in och testa nya versioner och funktioner av BFUS, samt informera och stötta... Visa mer
Din vardag

Som Systemadministratör hos Ystad Energi kommer du att ha en övergripande roll med helhetsansvar för affärssystemet BFUS. Du kommer att arbeta systemförvaltande, vara den som sitter på expertkunskap och agera superuser för systemet.

Du kommer bland annat att:

- Driva projekt och komma med förbättringsmöjligheter för BFUS i nära samarbete med systemleverantörer.

- Ta in och testa nya versioner och funktioner av BFUS, samt informera och stötta verksamheten vid implementering.

- Agera stöd till verksamhetscheferna.

- Ansvara för Mina sidor, utdata och distributionen av dokument.

Vem är du?

Du förstår och uppskattar vikten av noggrannhet, struktur och detaljer. Du trivs med att vara kontaktperson för både externa och interna stakeholders och gillar att vara personen andra vänder sig till vid frågor. Du drivs av proaktivitet och att se hur dagens system kan utvecklas vidare för att underlätta för verksamheten.

För att trivas i rollen ser vi gärna att du har:

- Stort intresse för energibranschen

- Tidigare erfarenhet av administration och/eller projektledning

- Erfarenhet av att vara superuser för ett affärssystem - med fördel ett Utility-system

Passar vi dig?

Ystad Energi AB är ett helägt kommunalt bolag och finns nära dig. Vi stävar efter att vara så tillgängliga som möjligt för våra kunder.

Det som kännetecknar oss är en stor lokalkännedom, ett affärsmässigt förhållningssätt och ett personligt bemötande. Vi är tillgängliga och bidrar gärna med hjälp och råd. Dessutom söker vi hela tiden nya effektiva lösningar och jobbar för ett mer hållbart samhälle. Företag, kommun och människor ska kunna verka och växa i vår bygd!

Ansökan

Ystad Energi samarbetar med Wise IT i denna rekrytering och har du frågor är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Josefine Lindborg på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Visa mindre

Robotoperatör till häftigt uppdrag utanför Ystad!

Ansök    Maj 22    Gigstep AB    Systemadministratör
Nu har vi ett nytt super häftigt gig till dig som är intresserad av AI/RPA! Starten är omgående och pågår till slutet av Juni. Placering i Löderup som ligger öster om Ystad. Du får chansen att jobba med ett innovativt bolag som bekämpar ogräs med en AI-robot. Roboten behöver en viss passning i form av manuella batteri byten, starta upp roboten när den stannat och att hålla dialog med ingenjörs teamet i Västerås. Det finns möjlighet för viss distansarbete... Visa mer
Nu har vi ett nytt super häftigt gig till dig som är intresserad av AI/RPA!
Starten är omgående och pågår till slutet av Juni. Placering i Löderup som ligger öster om Ystad.

Du får chansen att jobba med ett innovativt bolag som bekämpar ogräs med en AI-robot.
Roboten behöver en viss passning i form av manuella batteri byten, starta upp roboten när den stannat och att hålla dialog med ingenjörs teamet i Västerås.

Det finns möjlighet för viss distansarbete men under dagtid bör du ha som utgångspunkt att vara på plats. Arbetet börjar 07.30 och pågår till 17.00.
Som operatör har du även jour. Skulle roboten stanna på natten eller helgen behöver du åka in för att starta den igen. Du måste kunna vara på plats inom 30-60 minuter.

Vi ser gärna att du har ett brinnande intresse för RPA, robotics och AI. Du behöver vara flexibel och uppmärksam.
B-Körkort och tillgång till personbil är också ett krav.

Meriterande om du har någon bakgrund inom lantbruk.

Fast månadslön enligt överenskommelse. Visa mindre