Lediga jobb Poolia Sverige AB i Ystad

Se alla lediga jobb från Poolia Sverige AB i Ystad. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Ystad som finns inom det yrket.

Vi söker dig som vill arbeta som Nämndsekreterare!

Ansök    Dec 20    Poolia Sverige AB    Nämndsekreterare
Om tjänsten Nu söker vi dig som vill arbeta som Nämndsekreterare på uppdrag hos en kommun i södra/centrala Skåne. Uppdraget är med start i januari och löper i 3 månader med chans till förlängning. Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att ha en sekreterar-funktion i en av na¨mnderna och i fo¨rvaltningens samverkansgrupp där du hanterar följande arbetsuppgifter: • ansvara fo¨r uppra¨ttande av kallelse... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi dig som vill arbeta som Nämndsekreterare på uppdrag hos en kommun i södra/centrala Skåne. Uppdraget är med start i januari och löper i 3 månader med chans till förlängning. Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att ha en sekreterar-funktion i en av na¨mnderna och i fo¨rvaltningens samverkansgrupp där du hanterar följande arbetsuppgifter:
• ansvara fo¨r uppra¨ttande av kallelse, dagordning och protokoll info¨r na¨mndsmo¨ten
• ansvara fo¨r a¨rendehantering, beredning, bevakning samt expediering av beslut
• samordning av personal- och informationsfra°gor, vissa utredningsuppdrag
• fakturahantering mm
• brevskrivning, diariefo¨ring, posthantering, dokumentation och arkiv
• allma¨nt vara fo¨rvaltningschefens ho¨gra hand


Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande krav:
• har 3-a°rigt gymnasium eller annan utbildning som arbetsgivaren bedo¨mer som likva¨rdig, meriterande om du har en juristexamen alt. är utbildad paralegal
• har mycket god fo¨rma°ga att uttrycka dig i skrift
• har goda IT-kunskaper och erfarenhet av arbete med olika program (Officepaketet och verksamhetsprogram)
• kan fatta beslut och arbeta under tidspress
• har ett serviceinriktat och flexibelt arbetssa¨tt
• har god samarbets-, initiativ- och organisationsfo¨rma°ga

Vi ser ga¨rna att du har erfarenhet fra°n kommunal fo¨rvaltning och sekreterararbete i en politiskt styrd organisation, men det är inget krav.

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Nyexad Jurist för uppdrag som Nämndsekreterare i Skåne!

Ansök    Dec 19    Poolia Sverige AB    Nämndsekreterare
Om tjänsten Nu söker vi en nyexaminerad jurist för uppdrag hos en kommun i södra/centrala Skåne. Uppdraget är med start i januari och löper i 3 månader med chans till förlängning. Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du kommer att ha en sekreterar-funktion i en av na¨mnderna och i fo¨rvaltningens samverkansgrupp där du hanterar följande arbetsuppgifter: • ansvara fo¨r uppra¨ttande av kallelse, dagordning och ... Visa mer
Om tjänsten
Nu söker vi en nyexaminerad jurist för uppdrag hos en kommun i södra/centrala Skåne. Uppdraget är med start i januari och löper i 3 månader med chans till förlängning. Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att ha en sekreterar-funktion i en av na¨mnderna och i fo¨rvaltningens samverkansgrupp där du hanterar följande arbetsuppgifter:
• ansvara fo¨r uppra¨ttande av kallelse, dagordning och protokoll info¨r na¨mndsmo¨ten
• ansvara fo¨r a¨rendehantering, beredning, bevakning samt expediering av beslut
• samordning av personal- och informationsfra°gor, vissa utredningsuppdrag
• fakturahantering mm
• brevskrivning, diariefo¨ring, posthantering, dokumentation och arkiv
• allma¨nt vara fo¨rvaltningschefens ho¨gra hand


Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller följande krav:
• juristexamen alt. utbildad paralegal
• har mycket god fo¨rma°ga att uttrycka dig i skrift
• har goda IT-kunskaper och erfarenhet av arbete med olika program (Officepaketet och verksamhetsprogram)
• kan fatta beslut och arbeta under tidspress
• har ett serviceinriktat och flexibelt arbetssa¨tt
• har god samarbets-, initiativ- och organisationsfo¨rma°ga

Vi ser ga¨rna att du har erfarenhet fra°n kommunal fo¨rvaltning och sekreterararbete i en politiskt styrd organisation, men det är inget krav.

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Redovisningsansvarig för uppdrag hos vår kund i Ystad!

Ansök    Feb 8    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Om tjänsten För uppdrag till vår kund i Ystad söker vi nu en redovisningsansvarig. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 6 månader med chans till förlängning. Har du tidigare erfarenhet från en liknande roll? Då ska du söka tjänsten! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som redovisningsansvarig ansvarar du för att bolagets redovisning och bokslutsarbet... Visa mer
Om tjänsten
För uppdrag till vår kund i Ystad söker vi nu en redovisningsansvarig. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 6 månader med chans till förlängning. Har du tidigare erfarenhet från en liknande roll? Då ska du söka tjänsten!

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som redovisningsansvarig ansvarar du för att bolagets redovisning och bokslutsarbete samt myndighetsrapportering sker inom uppsatta tidsramar och till hög kvalitet. Du rapporterar till bolagets CFO och stöttar dina medarbetare i det operativa arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande.
• Ansvar för genomförande och koordinering av redovisning och bokslut
• Ansvarig för rapportering till Finansinspektionen
• Stödja CFO i framtagandet och uppföljning av budget och prognos
• Löpande redovisning och avstämningar avseende rutiner och processer som vid tillfället ligger under ekonomiavdelningens ansvar


Vem är du?
Vi söker dig som tidigare arbetat som redovisningsansvarig alt. redovisningschef, ekonomiansvarig, senior finansiell controller eller liknande. Du har mycket goda kunskaper inom det operativa redovisningsarbetet och hanterar processen självständigt från a till ö. Utöver det har du goda kunskaper i Excel och stor systemvana. Har du tidigare erfarenhet av bank, finans eller försäkring är detta meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du är analytisk, lösningsorienterad och har en öppen inställning till ditt arbete. Du trivs i att organisera och strukturera arbetsflödet och är van vid att jobba mot deadlines. Du har ett öppet, positivt mindset och är en god lagspelare. Vi ser gärna att du trivs i att ha stort ansvar och att ta drivande initiativ. Dessutom kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska.

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Tillförordnad Förvaltningschef för uppdrag till kommun i södra Skåne!

För uppdrag till kommun i södra Skåne söker vi nu en erfaren förvaltningschef. Uppdraget är med start 2 januari 2023 och pågår till 30 juni med chans till förlängning på 6 månader. Har du gedigen erfarenhet av strategiskt arbete i offentlig sektor? Då är detta tjänsten för dig! Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande. Om tjänsten I rollen som Tillförordnad Förvaltningschef ska du minst uppfylla nedan: • Gedigen erfarenhet av strategiskt ar... Visa mer
För uppdrag till kommun i södra Skåne söker vi nu en erfaren förvaltningschef. Uppdraget är med start 2 januari 2023 och pågår till 30 juni med chans till förlängning på 6 månader. Har du gedigen erfarenhet av strategiskt arbete i offentlig sektor? Då är detta tjänsten för dig!
Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.


Om tjänsten
I rollen som Tillförordnad Förvaltningschef ska du minst uppfylla nedan:

• Gedigen erfarenhet av strategiskt arbete i offentlig sektor, företrädesvis kommunal sektor, samt erfarenhet från arbete i kommunövergripande ledningsgrupp
• Gedigen erfarenhet att samverka med politik och fackliga företrädare och erfarenhet av att arbeta i relation till facknämnd
• Gedigen erfarenhet av att leda och utveckla stora komplexa organisationer
• Gedigen erfarenhet av utvecklings- förändrings- och organisationsarbete
• Gedigen erfarenhet av att arbeta som chef och ledare på olika nivåer men främst utifrån att leda en förvaltning och leda andra chefer
• Bred kunskap om den samlade kommunala verksamheten gärna med erfarenhet från olika roller på högt uppsatta positioner i kommunala sektorn
• Erfarenhet av att arbeta med skol-/bildningsfrågor

Tjänsten är på heltid under kontorstider måndag till fredag.

Uppfyller du ovan krav och är sugen på din nästa utmaning? Ta chansen och skicka in din ansökan redan idag! Visa mindre

Interim ekonomikonsult för uppdrag hos vår kund i Ystad!

Ansök    Feb 15    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Om tjänsten Till vår kund i Ystad söker vi nu en interim ekonomikonsult för uppdrag som redovisningsansvarig. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 6 månader. Har du tidigare erfarenhet från en liknande roll? Då ska du söka tjänsten! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som interim redovisningskonsult ansvarar du för att bolagets redovisning och bokslu... Visa mer
Om tjänsten
Till vår kund i Ystad söker vi nu en interim ekonomikonsult för uppdrag som redovisningsansvarig. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 6 månader. Har du tidigare erfarenhet från en liknande roll? Då ska du söka tjänsten!

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som interim redovisningskonsult ansvarar du för att bolagets redovisning och bokslutsarbete samt myndighetsrapportering sker inom uppsatta tidsramar och till hög kvalitet. Du rapporterar till bolagets CFO och stöttar dina medarbetare i det operativa arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande.
• Ansvar för genomförande och koordinering av redovisning och bokslut
• Ansvarig för rapportering till Finansinspektionen
• Stödja CFO i framtagandet och uppföljning av budget och prognos
• Löpande redovisning och avstämningar avseende rutiner och processer som vid tillfället ligger under ekonomiavdelningens ansvar


Vem är du?
Vi söker dig som tidigare arbetat som redovisningsansvarig alt. redovisningschef, ekonomiansvarig, senior finansiell controller eller liknande. Du har mycket goda kunskaper inom det operativa redovisningsarbetet och hanterar processen självständigt från a till ö. Utöver det har du goda kunskaper i Excel och stor systemvana. Har du tidigare erfarenhet av bank, finans eller försäkring är detta meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du är analytisk, lösningsorienterad och har en öppen inställning till ditt arbete. Du trivs i att organisera och strukturera arbetsflödet och är van vid att jobba mot deadlines. Du har ett öppet, positivt mindset och är en god lagspelare. Vi ser gärna att du trivs i att ha stort ansvar och att ta drivande initiativ. Dessutom kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska.

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom ekonomi i östra Skåne!

Ansök    Sep 24    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
Vi söker ständigt ekonomer för kommande uppdrag runt om i östra Skåne. Konsultuppdragen inom ekonomi varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar. Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi d... Visa mer
Vi söker ständigt ekonomer för kommande uppdrag runt om i östra Skåne. Konsultuppdragen inom ekonomi varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar.
Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Vi söker inför kommande uppdrag i östra Skåne efter Ekonomer med varierande inriktning. Arbetsuppgifter varierar såklart efter den specifika kundens behov. Några av de arbetsuppgifter som uppdrag kan inkludera är:

- Redovisning
- Bokföring
- Kund- och leverantörsreskontra
- Bokslutsarbete
- Hantering av löner
- Finansiell analys och rapportering.

Poolia arbetar brett inom ekonomi, vilket innebär att vi söker konsulter inom ekonomins hela spektra. Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.


Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med specialisering. Antingen har du längre erfarenhet av arbete med ekonom eller så har du kanske precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens.

För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service!

Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större ekonomisystem. Kunskap inom Excel är ett måste. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av ekonomitjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning. Underkonsulter är av intresse!


Om verksamheten
Poolias målsättning
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid. Visa mindre

Produkt-, och Processägare - IT-drift & Infrastruktur, Ystad

Ansök    Aug 30    Poolia Sverige AB    Driftchef, data
Brinner du för IT, förändringsprojekt samt att skapa och implementera processer som leder till reella förbättringar? Vill du arbeta i en omväxlande roll där du växlar mellan att vara kravställare mot våra underleverantörer och att själv agera specialisten som stöttar såväl vår interna supportpersonal som övriga organisationen? Vill du dessutom arbeta på en bank som har valt att vara helt fristående, återinvesterar sin vinst i verksamheten och själv styr öv... Visa mer
Brinner du för IT, förändringsprojekt samt att skapa och implementera processer som leder till reella förbättringar? Vill du arbeta i en omväxlande roll där du växlar mellan att vara kravställare mot våra underleverantörer och att själv agera specialisten som stöttar såväl vår interna supportpersonal som övriga organisationen? Vill du dessutom arbeta på en bank som har valt att vara helt fristående, återinvesterar sin vinst i verksamheten och själv styr över sitt eget öde? Sök då tjänsten som Produkt,- och Processägare för IT-drift och Infrastruktur på Sparbanken Syd med placering i Ystad.

Om tjänsten
Som produkt- och processägare för IT-drift är du ansvarig för utveckling, upphandling och drift av bankens infrastruktur för IT, kommunikation och telefoni. Du samarbetar med bankens underleverantörer och övriga produkt- och processägare för att säkerställa att drift och underhåll av bankens processer, tjänster, produkter och system tillgodoser bankens behov på säkerhet, tillgänglighet, kostnader och regelefterlevnad.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Processägare för arbetsområdets relevanta processer och systemägare för infrastruktur.
- Bevaka och kontrollera att organisationen följer bestämmelser och regelverk och att interna styrdokument är uppdaterade och korrekta.
- Medverka i intern och extern revision för relevanta processer och tjänster, tolka och förklara revisionsobservationer för intern organisation samt följa upp anmärkningar och medverka för att åtgärda observationer.
- Budgetansvar: planera och följa upp driftskostnader av system och infrastruktur.
- Prioritera utvecklingsbehov och säkerställa utveckling för området samt agera projektledare för utvalda projekt.
- Kontinuerligt kontrollera och följa upp leverantörer, utlokaliserad verksamhet och SLA:er inom området för relevanta system och infrastruktur.
- Bidra i bankens arbete med informationssäkerhet och dataskydd, bl.a. rörande bankens behandling av personuppgifter, i samverkan med bankens kontrollfunktioner.
- Delta i externa samverkanforum med leverantörer och partners och säkerställ långsiktiga och strategiska samarbeten.
- Agera 3rd line support i IT-frågor, samt vara expert och rådgivare för intern IT organisation.
- Bevaka och rapportera IKT-risker och incidenter för organisationen så som phishing, typosquatting, kortkapningar mm.


Vem är du?
Du har troligen en utbildning på högskolenivå eller motsvarande inom IT eller liknande och minst 10 års erfarenhet av IT-drift och Outsourcing. Du har också djup förståelse för kund- och produktprocesser.
Leverantörsstyrning, leverantörsförhandling och ekonomisk uppföljning är något du jobbat med tidigare och du är också van vid att driva förändringsprojekt inom IT. Har du erfarenhet av bankregelverk och processer samt informationssäkerhet och dataskydd är det meriterande.

Lika viktigt som dina formella kunskaper och erfarenheter är din personlighet. Som person är du driven samt innovativ och har förmågan att implementera förbättringar, nya lösningar och arbetssätt. Vidare är du en duktig problemlösare som har förmågan att lösa såväl tekniska som organisatoriska problem, internt eller hos partners. Du har förmågan att göra det komplexa begripligt, du kan förklara komplicerade problem på ett pedagogiskt sätt både för kollegor och ledning. Vidare är du bra på att strukturera, leda och fördela arbetsuppgifter, både i linje och i projekt. Dina tidigare kollegor beskriver dig som en prestigelös och serviceinriktad person som ibland vågar utmana gällande normer, leverantörer, arbetssätt, chefer och experter på ett positivt och konstruktivt sätt i syfte att förbättra verksamheten.




Om verksamheten
Sparbanken Syd är landets äldsta och Sveriges enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling.

Vi vill inspirera och coacha människor till en god Ekonomihälsa, ett förhållningssätt till ekonomi som är bra för personen, plånboken och planeten. Vi gör det genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Idag är vi 160 medarbetare på nio fysiska och ett digitalt kontor. Vårt huvudkontor finns i Ystad.

ANSÖKAN: Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan snarast. Visa mindre

Redovisningsekonom för uppdrag till vår kund i Ystad!

Ansök    Okt 7    Poolia Sverige AB    Redovisningsekonom
För uppdrag till vår kund i Ystad söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 4 månader med chans till förlängning. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande. Om tjänsten Som redovisningsekonom ansvarar du övergripande för månads- och årsbokslut. I ditt ansvar ingår det bland annat att göra bokslut, momsrapportering, leverantörsfakturor och diverse avstämningar. Du... Visa mer
För uppdrag till vår kund i Ystad söker vi nu en erfaren redovisningsekonom. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 4 månader med chans till förlängning. Låter detta som något för dig? Sök redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Om tjänsten
Som redovisningsekonom ansvarar du övergripande för månads- och årsbokslut. I ditt ansvar ingår det bland annat att göra bokslut, momsrapportering, leverantörsfakturor och diverse avstämningar. Du ansvarar även för att proaktivt planera ditt arbete, att följa gällande regelverk och interna policys och riktlinjer som styr ditt arbete, och att kontinuerligt arbeta med struktur och arbetssätt för att skapa effektivitet och kvalitet. Du kommer ingå i ett mindre team och rapportera till företagets ekonomichef.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Bokslutsarbete
- Hantering av leverantörsfakturor & anläggningsreskontra
- Moms- och skatterapportering
- Årsredovisning och delårsrapport
- Avstämningar
- Kontakt med myndigheter
- Stöttning av kollegor i redovisningsfrågor
- Ad-hoc-utredningar
- Support vid framtagande av rapporter och analyser


Vem är du?
För att lyckas i denna roll har du en akademisk examen eller annan likvärdig utbildning inom ekonomi. Du har erfarenhet av rollen som redovisningsekonom och hanterar delar av bokslutsarbete på egen hand. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbeta självständigt. Dessutom har du goda kunskaper i Excel.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Produkt-, och Processägare - IT-drift & Infrastruktur, Ystad

Ansök    Jun 7    Poolia Sverige AB    Systemansvarig
Brinner du för IT, förändringsprojekt samt att skapa och implementera processer som leder till reella förbättringar? Vill du arbeta i en omväxlande roll där du växlar mellan att vara kravställare mot våra underleverantörer och att själv agera specialisten som stöttar såväl vår interna supportpersonal som övriga organisationen? Vill du dessutom arbeta på en bank som har valt att vara helt fristående, återinvesterar sin vinst i verksamheten och själv styr öv... Visa mer
Brinner du för IT, förändringsprojekt samt att skapa och implementera processer som leder till reella förbättringar? Vill du arbeta i en omväxlande roll där du växlar mellan att vara kravställare mot våra underleverantörer och att själv agera specialisten som stöttar såväl vår interna supportpersonal som övriga organisationen? Vill du dessutom arbeta på en bank som har valt att vara helt fristående, återinvesterar sin vinst i verksamheten och själv styr över sitt eget öde? Sök då tjänsten som Produkt,- och Processägare för IT-drift och Infrastruktur på Sparbanken Syd med placering i Ystad.

Om tjänsten
Som produkt- och processägare för IT-drift är du ansvarig för utveckling, upphandling och drift av bankens infrastruktur för IT, kommunikation och telefoni. Du samarbetar med bankens underleverantörer och övriga produkt- och processägare för att säkerställa att drift och underhåll av bankens processer, tjänster, produkter och system tillgodoser bankens behov på säkerhet, tillgänglighet, kostnader och regelefterlevnad.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Processägare för arbetsområdets relevanta processer och systemägare för infrastruktur.
- Bevaka och kontrollera att organisationen följer bestämmelser och regelverk och att interna styrdokument är uppdaterade och korrekta.
- Medverka i intern och extern revision för relevanta processer och tjänster, tolka och förklara revisionsobservationer för intern organisation samt följa upp anmärkningar och medverka för att åtgärda observationer.
- Budgetansvar: planera och följa upp driftskostnader av system och infrastruktur.
- Prioritera utvecklingsbehov och säkerställa utveckling för området samt agera projektledare för utvalda projekt.
- Kontinuerligt kontrollera och följa upp leverantörer, utlokaliserad verksamhet och SLA:er inom området för relevanta system och infrastruktur.
- Bidra i bankens arbete med informationssäkerhet och dataskydd, bl.a. rörande bankens behandling av personuppgifter, i samverkan med bankens kontrollfunktioner.
- Delta i externa samverkanforum med leverantörer och partners och säkerställ långsiktiga och strategiska samarbeten.
- Agera 3rd line support i IT-frågor, samt vara expert och rådgivare för intern IT organisation.
- Bevaka och rapportera IKT-risker och incidenter för organisationen så som phishing, typosquatting, kortkapningar mm.


Vem är du?
Du har troligen en utbildning på högskolenivå eller motsvarande inom IT eller liknande och minst 10 års erfarenhet av IT-drift och Outsourcing. Du har också djup förståelse för kund- och produktprocesser.
Leverantörsstyrning, leverantörsförhandling och ekonomisk uppföljning är något du jobbat med tidigare och du är också van vid att driva förändringsprojekt inom IT. Har du erfarenhet av bankregelverk och processer samt informationssäkerhet och dataskydd är det meriterande.

Lika viktigt som dina formella kunskaper och erfarenheter är din personlighet. Som person är du driven samt innovativ och har förmågan att implementera förbättringar, nya lösningar och arbetssätt. Vidare är du en duktig problemlösare som har förmågan att lösa såväl tekniska som organisatoriska problem, internt eller hos partners. Du har förmågan att göra det komplexa begripligt, du kan förklara komplicerade problem på ett pedagogiskt sätt både för kollegor och ledning. Vidare är du bra på att strukturera, leda och fördela arbetsuppgifter, både i linje och i projekt. Dina tidigare kollegor beskriver dig som en prestigelös och serviceinriktad person som ibland vågar utmana gällande normer, leverantörer, arbetssätt, chefer och experter på ett positivt och konstruktivt sätt i syfte att förbättra verksamheten.




Om verksamheten
Sparbanken Syd är landets äldsta och Sveriges enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling.

Vi vill inspirera och coacha människor till en god Ekonomihälsa, ett förhållningssätt till ekonomi som är bra för personen, plånboken och planeten. Vi gör det genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Idag är vi 160 medarbetare på nio fysiska och ett digitalt kontor. Vårt huvudkontor finns i Ystad.

ANSÖKAN: Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan snarast. Visa mindre

Ekonomiassistent sökes för sommarjobb i Ystad!

Ansök    Apr 8    Poolia Sverige AB    Ekonomiassistent
Om tjänsten Vi söker en ekonomiassistent för sommarvikariat till vår kund i Ystad! Uppdraget är på deltid om cirka 6,5h per dag med start vecka 25 och förväntas pågå till och med vecka 32. Du kommer att vara anställd som konsult via Poolia och arbeta hos vår kund. Intresserad? Sök redan idag, urval sker löpande! Dina arbetsuppgifter i huvudsak Tjänsten är som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Företagets process för hantering av leverantö... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker en ekonomiassistent för sommarvikariat till vår kund i Ystad! Uppdraget är på deltid om cirka 6,5h per dag med start vecka 25 och förväntas pågå till och med vecka 32. Du kommer att vara anställd som konsult via Poolia och arbeta hos vår kund.
Intresserad? Sök redan idag, urval sker löpande!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Tjänsten är som ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra. Företagets process för hantering av leverantörsreskontra sköts manuellt.
Du kommer även stötta upp med annat inom ekonomi såsom att lägga upp kunder, ta UC, kontering med mera.


Vem är du?
Vi ser att du har tidigare erfarenhet inom redovisning och/eller leverantörsreskontra samt att du är van vid ett högt tempo. Då processen är manuell ställer det stora krav på att du klarar av att ha många saker igång samtidigt utan att bli stressad. Det är ett krav att du har kunskap och erfarenhet av arbete i excel, samt meriterande om du tidigare arbetat i affärssystemet Navision 2008. Som person är du strukturerad, har lätt för att lära dig nya saker, samarbetsvillig och noggrann.

Om verksamheten
Poolias målsättning:
Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid.

Varmt välkommen med din ansökan! Visa mindre

IT-driftsansvarig, Sparbanken Syd

Ansök    Jun 29    Poolia Sverige AB    IT-samordnare
Brinner du för IT, förändringsprojekt samt att skapa och implementera processer som leder till reella förbättringar? Vill du arbeta i en omväxlande roll där du växlar mellan att vara kravställare mot våra underleverantörer och att själv agera specialisten som stöttar såväl vår interna supportpersonal som övriga organisationen? Vill du dessutom arbeta på en bank som har valt att vara helt fristående, återinvesterar sin vinst i verksamheten och själv styr öv... Visa mer
Brinner du för IT, förändringsprojekt samt att skapa och implementera processer som leder till reella förbättringar? Vill du arbeta i en omväxlande roll där du växlar mellan att vara kravställare mot våra underleverantörer och att själv agera specialisten som stöttar såväl vår interna supportpersonal som övriga organisationen? Vill du dessutom arbeta på en bank som har valt att vara helt fristående, återinvesterar sin vinst i verksamheten och själv styr över sitt eget öde? Sök då tjänsten som Produkt,- och Processägare för IT-drift och Infrastruktur på Sparbanken Syd med placering i Ystad.

Om tjänsten
Som produkt- och processägare för IT-drift är du ansvarig för utveckling, upphandling och drift av bankens infrastruktur för IT, kommunikation och telefoni. Du samarbetar med bankens underleverantörer och övriga produkt- och processägare för att säkerställa att drift och underhåll av bankens processer, tjänster, produkter och system tillgodoser bankens behov på säkerhet, tillgänglighet, kostnader och regelefterlevnad.


Dina arbetsuppgifter i huvudsak
- Processägare för arbetsområdets relevanta processer och systemägare för infrastruktur.
- Bevaka och kontrollera att organisationen följer bestämmelser och regelverk och att interna styrdokument är uppdaterade och korrekta.
- Medverka i intern och extern revision för relevanta processer och tjänster, tolka och förklara revisionsobservationer för intern organisation samt följa upp anmärkningar och medverka för att åtgärda observationer.
- Budgetansvar: planera och följa upp driftskostnader av system och infrastruktur.
- Prioritera utvecklingsbehov och säkerställa utveckling för området samt agera projektledare för utvalda projekt.
- Kontinuerligt kontrollera och följa upp leverantörer, utlokaliserad verksamhet och SLA:er inom området för relevanta system och infrastruktur.
- Bidra i bankens arbete med informationssäkerhet och dataskydd, bl.a. rörande bankens behandling av personuppgifter, i samverkan med bankens kontrollfunktioner.
- Delta i externa samverkanforum med leverantörer och partners och säkerställ långsiktiga och strategiska samarbeten.
- Agera 3rd line support i IT-frågor, samt vara expert och rådgivare för intern IT organisation.
- Bevaka och rapportera IKT-risker och incidenter för organisationen så som phishing, typosquatting, kortkapningar mm.


Vem är du?
Du har troligen en utbildning på högskolenivå eller motsvarande inom IT eller liknande och minst 10 års erfarenhet av IT-drift och Outsourcing. Du har också djup förståelse för kund- och produktprocesser.
Leverantörsstyrning, leverantörsförhandling och ekonomisk uppföljning är något du jobbat med tidigare och du är också van vid att driva förändringsprojekt inom IT. Har du erfarenhet av bankregelverk och processer samt informationssäkerhet och dataskydd är det meriterande.

Lika viktigt som dina formella kunskaper och erfarenheter är din personlighet. Som person är du driven samt innovativ och har förmågan att implementera förbättringar, nya lösningar och arbetssätt. Vidare är du en duktig problemlösare som har förmågan att lösa såväl tekniska som organisatoriska problem, internt eller hos partners. Du har förmågan att göra det komplexa begripligt, du kan förklara komplicerade problem på ett pedagogiskt sätt både för kollegor och ledning. Vidare är du bra på att strukturera, leda och fördela arbetsuppgifter, både i linje och i projekt. Dina tidigare kollegor beskriver dig som en prestigelös och serviceinriktad person som ibland vågar utmana gällande normer, leverantörer, arbetssätt, chefer och experter på ett positivt och konstruktivt sätt i syfte att förbättra verksamheten.




Om verksamheten
Sparbanken Syd är landets äldsta och Sveriges enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling.

Vi vill inspirera och coacha människor till en god Ekonomihälsa, ett förhållningssätt till ekonomi som är bra för personen, plånboken och planeten. Vi gör det genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Idag är vi 160 medarbetare på nio fysiska och ett digitalt kontor. Vårt huvudkontor finns i Ystad.

ANSÖKAN: Intervjuer genomförs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan snarast. Visa mindre

Systemansvarig inom BI och rapportering, Sparbanken Syd

Ansök    Feb 24    Poolia Sverige AB    Systemansvarig
Har du förmågan att få fram rätt fakta ur en stor mängd data? Brinner du för systemlösningar och BI? Tilltalas du dessutom av att verka på en bank som valt att vara fristående för att kunna prioritera närheten till kunder och lokal samhällsnytta? Sök då tjänsten som BI-Controller på Sparbanken Syd i Ystad. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Vi söker dig som skall utgöra utgör navet i bankens rappo... Visa mer
Har du förmågan att få fram rätt fakta ur en stor mängd data? Brinner du för systemlösningar och BI? Tilltalas du dessutom av att verka på en bank som valt att vara fristående för att kunna prioritera närheten till kunder och lokal samhällsnytta? Sök då tjänsten som BI-Controller på Sparbanken Syd i Ystad.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Vi söker dig som skall utgöra utgör navet i bankens rapporterings-, och systemkunnande. Vi kallar rollen BI Controller. Du växlar mellan att själv arbeta med analys av affärdata till att driva utvecklingen av bankens rapporteringssystem. Ditt arbete möjliggör för chefer och övriga kollegor att få fram rätt faktaunderlag presenterat på ett pedagogiskt och överblickbart vis och dom känner sig trygga i att du finns tillhands som experten att fråga. Du kommer att bli en del av det löpande arbetet men också arbeta projektbaserat och du kommer även växla mellan att vara utförare och beställare. Vidare kommer du att fungera som ett stöd till vår ekonomichef när det gäller områden som analys och extern rapportering. Rollen är till stora delar ny vilket innebär att du kommer in i ett mycket spännande skede.

Det här är ett drömjobb för dig som älskar att arbeta med BI och processutveckling i en miljö där du kommer väldigt nära användarna av systemen.


Vem är du?
För att lyckas med uppgiften behöver du en akademisk examen, troligtvis inom systemvetenskap eller ekonomi. Rollen kräver att du har erfarenhet av att arbeta med Business Intelligence-lösningar, gärna i SAS-miljö, samt kunskaper i databashantering och -programmering. Är du redan idag införstådd i bankvärldens krav på extern rapportering får du en kortare startsträcka, men för den här tjänsten är din erfarenhet inom systemansvar mot BI viktigast. Goda kunskaper i MS Office-paketet, främst Excel, är ett måste för att lyckas i tjänsten.

Som person är du engagerad, strukturerad och har en god analytisk förmåga. Vidare har du ett proaktivt och lösningsorienterat arbetssätt. Dina nuvarande kollegor beskriver dig som en driven, social och prestigelös person som uppskattar ordning och reda.

Om verksamheten
Sparbanken Syd är landets äldsta och Sveriges enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling.

Vi vill inspirera och coacha människor till en god Ekonomihälsa, ett förhållningssätt till ekonomi som är bra för personen, plånboken och planeten. Vi gör det genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Idag är vi 160 medarbetare på nio fysiska och ett digitalt kontor. Vårt huvudkontor finns i Ystad. Visa mindre

Controller med fokus på BI och systemkunskap

Ansök    Jan 28    Poolia Sverige AB    Business controller
Har du förmågan att få fram rätt fakta ur en stor mängd data? Brinner du för systemlösningar och BI? Tilltalas du dessutom av att verka på en bank som valt att vara fristående för att kunna prioritera närheten till kunder och lokal samhällsnytta? Sök då tjänsten som BI-Controller på Sparbanken Syd i Ystad. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag! Om tjänsten Som BI-controller på Sparbanken Syd får du en bred och mån... Visa mer
Har du förmågan att få fram rätt fakta ur en stor mängd data? Brinner du för systemlösningar och BI? Tilltalas du dessutom av att verka på en bank som valt att vara fristående för att kunna prioritera närheten till kunder och lokal samhällsnytta? Sök då tjänsten som BI-Controller på Sparbanken Syd i Ystad.

Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som BI-controller på Sparbanken Syd får du en bred och mångfacetterad roll som utgör navet i bankens rapporterings-, och systemkunnande. Du växlar mellan att själv arbeta med analys av affärdata till att driva utvecklingen av bankens rapporteringssystem. Ditt arbete möjliggör för chefer och övriga kollegor att få fram rätt faktaunderlag presenterat på ett pedagogiskt och överblickbart vis och dom känner sig trygga i att du finns tillhands som experten att fråga. Du kommer att bli en del av det löpande arbetet men också arbeta projektbaserat och du kommer även växla mellan att vara utförare och beställare. Vidare kommer du att fungera som ett stöd till vår ekonomichef när det gäller områden som analys av företagets lönsamhet och extern rapportering. Rollen är till stora delar ny vilket innebär att du kommer in i ett mycket spännande skede.

Det här är ett drömjobb för dig som älskar att arbeta med BI och processutveckling i en miljö där du kommer väldigt nära användarna av systemen.


Vem är du?
För att lyckas med uppgiften behöver du en akademisk examen, troligtvis inom systemvetenskap eller ekonomi. Rollen kräver att du har erfarenhet av att arbeta med Business Intelligence-lösningar, gärna i SAS-miljö, samt kunskaper i databashantering och -programmering. Du har ekonomisk kompetens inom redovisning och rapportering. Är du redan idag införstådd i bankvärldens krav på extern rapportering får du en kortare startsträcka, men för den här tjänsten är din erfarenhet som controller med inriktning mot BI och systemansvar viktigast. Goda kunskaper i MS Office-paketet, främst Excel, är ett måste för att lyckas i tjänsten.

Som person är du engagerad, strukturerad och har en god analytisk förmåga. Vidare har du ett proaktivt och lösningsorienterat arbetssätt. Dina nuvarande kollegor beskriver dig som en driven, social och prestigelös person som uppskattar ordning och reda.

Om verksamheten
Sparbanken Syd är landets äldsta och Sveriges enda helt självständiga sparbank. Istället för ägare har vi huvudmän utan utdelningskrav. Därför kan vi återinvestera vår vinst för att skapa värde för våra kunder, deras verksamhet och samhället i stort. Vårt syfte är att hjälpa kunder att förverkliga goda idéer så att vi tillsammans bidrar till en hållbar samhällsutveckling.

Vi vill inspirera och coacha människor till en god Ekonomihälsa, ett förhållningssätt till ekonomi som är bra för personen, plånboken och planeten. Vi gör det genom ett brett erbjudande av finansiella tjänster, som tillhandahålls av professionella och engagerade rådgivare. Idag är vi 160 medarbetare på nio fysiska och ett digitalt kontor. Vårt huvudkontor finns i Ystad. Visa mindre