Lediga jobb som Administrativ utvecklare i Ystad

Se lediga jobb som Administrativ utvecklare i Ystad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ystad som finns hos arbetsgivaren.

Förvaltningskoordinator till Ystads Kommun

Ansök    Okt 22    Ystad kommun    Administrativ utvecklare
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.? I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.? För oss är ledars... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.?

I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.?

För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas.

Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet.

Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kost och lokalvård, exploatering, stadsplanering och bygglov, park och grönytor, gator, vatten och avfall. Här jobbar drygt 300 medarbetare för att tillsammans göra Ystad till en bra kommun att bo, verka och leva i.

Vill du arbeta i en central och samordnande roll där du får bidra till utveckling på övergripande nivå? Vi söker nu en strukturerad och engagerad förvaltningskoordinator till samhällsbyggnadsförvaltningen. Som förvaltningskoordinator arbetar du nära ledningen och har en nyckelroll i att samordna, följa upp och stödja chefernas arbete mot förvaltningens övergripande mål. Vi söker dig som är skicklig på att koordinera och samordna, har en god förmåga att skapa och underhålla relationer, samt driver ditt arbete framåt självständigt. Du har ett helhetsperspektiv, leder med lyhördhet och verkar för en samarbetsinriktad kultur.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som förvaltningskoordinator har du ett nära samarbete med förvaltningschefen, som också kommer vara din närmaste chef. Du kommer även ha regelbunden kontakt med den politiska ledningen, förvaltningens avdelningschefer och andra nyckelfunktioner inom organisationen. 

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Inneha en sammanhållande roll i planering och genomförande av förvaltningens processer och projekt
• Vara sammanhållande för att utveckla och analysera förvaltningens arbete med övergripande styrning såsom mål, intern kontroll samt efterlevnad av styrdokument och reglemente.
• Sammanställa uppföljningar och rapporter till nämnderna. 
• Skriva, bereda och samordna ärenden till förvaltningens nämnder samt säkerställa kvalitet och tydlighet i beslutsunderlagen.
• Genomföra analyser och utredningar inom förvaltningens verksamhetsområden och ta fram väl underbyggda beslutsunderlag.
• Samordna och planera för olika samverkansforum, dialogformer och ledningsmöten inom förvaltningen.

Vi erbjuder en utvecklande och betydelsefull roll där du får möjlighet att bidra till kommunens fortsatta utveckling. Du blir en del av ett engagerat team i ett stimulerande arbetsklimat, och för rätt person finns goda möjligheter att växa i en central samordningsroll.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som drivs av nyfikenhet och en stark vilja att lära. Du har lätt för att ta till dig nya insikter och omvandla dem till praktiskt arbete. Du som söker har också vana av att analysera och bearbeta information, och kan tydligt presentera slutsatser både muntligt och skriftligt. Du är skicklig på att koordinera, lyhörd och arbetar självständigt med en tydlig framåtinriktning. Du söker lösningar i samförstånd genom att vara prestigelös och professionell och har förmåga att se helhetsperspektivet och skapa strukturer som hjälper verksamheten framåt.

För att lyckas i rollen behöver du också ha en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer och skapa engagemang hos andra. Du är en trygg och tydlig ledare med erfarenhet av att leda andra chefer, och du trivs i en roll där du får coacha, stötta och driva utveckling tillsammans med ditt team.

För att vara kvalificerad till tjänsten ser vi att du har:

• Akademisk examen av relevans för samhällsutveckling inom t.ex. statsvetenskap, offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, ekonomi eller annan relevant utbildning.
• Kunskap och erfarenhet inom utvecklings- och förbättringsarbete
• Erfarenhet av samordning och av att driva projekt och processer
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande är:

• Vana från politisk styrd organisation
• Erfarenhet av ärendeberedning, utredningsarbete och kvalitetsuppföljning
• Erfarenhet från något eller några av förvaltningens verksamhetsområden

Vi välkomnar en självständig och nyskapande kollega som också involverar och inspirerar andra. Din analytiska förmåga och helhetssyn gör dig till den flexibla och lösningsfokuserade person vi behöver för att lyckas tillsammans.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson. Visa mindre

Ystad kommun söker driven Fastighetsstrateg

Ansök    Sep 10    Ystad kommun    Administrativ utvecklare
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarska... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.

För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet.

Kommunledningsförvaltningen inom Ystads kommun är kommunstyrelsens förvaltning. Förvaltningen stöttar styrelsen i uppdraget att leda, styra, samordna och följa upp kommunala verksamheter samt är ett stöd till kommunens övriga förvaltningar inom funktioner som berör alla. Kommunens förvaltningar är hyresgäster inom kommunens fastighetsbestånd.

Ystads kommunfullmäktige har fattat ett inriktningsbeslut om att kommunens samhällsfastigheter ska förvaltas av ett kommunägt bolag. Från januari 2025 kommer Kommunstyrelsen att verka som fastighetsägare. Genom förvaltningsavtal mellan kommunstyrelsen och det kommunala bolaget kommer villkor för ansvar och gränsdragning att regleras. Kommunledningsförvaltningen söker därför nu den person som kan vara fastighetsägarens representant inom verksamhetsområdet.

ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetstrateg är du en fastighetsägarrepresentant, beställarombud och en stödfunktion på kommunledningsförvaltningen, för att stötta kommunstyrelsen roll som fastighetsägare. Ditt främsta uppdrag är att kvalitetssäkra arbetsprocesser för lokalförsörjning och utveckling för ett effektivt fastighetsägande. Du tar fram, analyserar och presenterar beslutsunderlag beträffande lokalförsörjning och fastighetsinvestering till kommunens ledning, tjänstemän och förtroendevalda. Du kommer verka i nära samarbete med kommunens controller för löpande ekonomisk uppföljning samt för att säkerställa arbetet i fastighetsinvesteringsprocessen och investeringsplaneringen.

Du kommer att starta upp och leda arbetet i en kommunövergripande lokalgrupp, där ditt uppdrag är att analysera samordna alla förvaltningars lokal -och bostadsbehov. Du driver arbetet med kommunens strategiska lokalförsörjningsplan samt upprättar och förmedlar kommunens fastighetsstrategi. Du har löpande dialoger med bolagets fastighetsförvaltarorganisation och skapar långsiktiga relationer med samarbetspartners inom och utanför den egna organisationen. Du säkerställer att gränsdragningen mellan fastighetsägare, fastighetsförvaltare och hyresgäst är tydlig. Genom att ta fram kommunens underhållsstrategi bistår du information och viljeinriktning med kommunens fastighetsägande och prioriterat underhåll. Du kommer även att arbeta med strategier för vakanta eller icke uthyrningsbara lokaler samt för extern inhyrning och moduletablering.

I samverkan med kommunens exploateringsansvariga för du dialoger om behov av markförvärv för strategiskt markinnehav, för framtida exploateringsområden, för samhällsservice och långsiktigt kommunalt ägande. Du ska kvalitetssäkra fastighetsägaransvaret gällande frågor som försäkringar, fastighetsskatt, säkerhetsstandard, myndighetskrav, kontroll, bygglov och besiktningar samt gällande externa hyror, interna hyror, taxor och arrenden.

Du kommer att rapportera direkt till kommundirektören eller biträdande kommundirektör och ha kontinuerlig kontakt med medarbetare på samtliga kommunala förvaltningar liksom med bolagets VD och fastighetschef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med en inriktning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Du ska ha flerårig erfarenhet av strategiska uppdrag och kompentens inom fastighetsområdet. Du har erfarenhet av offentlig upphandling och avtalsjuridik samt en förståelse för en politisk styrd verksamhet.

Tjänsten kräver en mycket god kommunikativ förmåga och att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Du har datavana och är nyfiken på digitala lösningar. Meriterande är om du tidigare arbetat med kommunala fastigheter och lokalförsörjning.

Som person är du utvecklingsinriktad, positiv, lyhörd och tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du har vana av att upprätta skrivelser och att hålla muntliga föredrag. Du har förmåga att se helheten, initierar, leder och utvärderar processer. Att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft, social kompetens och struktur är en självklarhet för dig. Du gillar att arbeta med strategisk samverkan såväl internt som externt samt uppskattar att ge en god service.

B-körkort krävs för tjänsten.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson. Visa mindre

Administratör med erfarenhet av projektsamordning

Om företaget Till vår kund i Ystad söker vi nu en duktig administratör på 70%, som har erfarenhet av att samordna projekt. Dina arbetsuppgifter I denna tjänst kommer du att arbeta brett över många områden, med flera kontaktytor både internt och externt. Vi söker därför dig som trivs väl i sociala sammanhang, har en god administrativ erfarenhet och en förmåga att leverera god service. Rollen innefattar bland annat att: - Bygga upp en systematik kring en vi... Visa mer
Om företaget
Till vår kund i Ystad söker vi nu en duktig administratör på 70%, som har erfarenhet av att samordna projekt.

Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kommer du att arbeta brett över många områden, med flera kontaktytor både internt och externt. Vi söker därför dig som trivs väl i sociala sammanhang, har en god administrativ erfarenhet och en förmåga att leverera god service.
Rollen innefattar bland annat att:
- Bygga upp en systematik kring en viss typ av ärendehantering.
- Samordna och se till att kommunikationen fungerar väl mot kundens externa kontaktytor.
- Registrera ärenden i kundens ärendehanteringssystem.
- Skapa och följa upp dokument i excel.

Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du som söker har en god social förmåga och skinn på näsan. Vidare ser vi att du är van vid att ha många bollar i luften och är en person som drivs att identifiera lösningar, utveckla och förbättra.
Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, kan arbeta i hela office-paketet och har minst en gymnasieutbildning.
Vidare kräver tjänsten att du är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska, ytterligare språk är meriterande.
Det är också meriterande om du har någon typ av kunskap inom miljö och ärendehanteringssystem sedan tidigare.

I denna tjänst blir du anställd hos oss på Söder & Co och arbetar som konsult hos vår kund, med goda möjligheter till anställning direkt hos kunden.
Start omgående eller enligt överenskommelse. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

Observera att vi inte tar emot ansökningar per mail eller post, du söker enkelt tjänsten via vår hemsida.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med närhet till våra kunder och anställda. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Hos oss är det människorna som gör skillnad. Välkommen till oss! Visa mindre

Förvaltningskoordinator

Ansök    Jan 30    Ystad kommun    Administrativ utvecklare
Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Från och med 1 januari 2023 bildades Kultur- och fritidsnämnden, då inrättades också den nya Kultur och fritidsförvaltningen. Förvaltningen befinner sig i en spännande tid av utvecklingsarbete för att hitta nya arbetssätt, processer och metoder tillsammans, med... Visa mer
Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden.

Från och med 1 januari 2023 bildades Kultur- och fritidsnämnden, då inrättades också den nya Kultur och fritidsförvaltningen. Förvaltningen befinner sig i en spännande tid av utvecklingsarbete för att hitta nya arbetssätt, processer och metoder tillsammans, med fokus på våra målgrupper, invånare och uppdragsgivare.

I Kultur- och fritidsförvaltningens ansvarsområde ingår Klostret i Ystad, Ystads konstmuseum, Ystads bibliotek, Ungdomens Hus, Kulturskolan, Ystad Arena Bad och hallar, Nybrostrandsbadet, och idrottsanläggningar samt en nära kontakt med föreningslivet. Här jobbar cirka 100 medarbetare för att skapa goda förutsättningar för en stimulerande och aktiv fritid och ett givande, berikande kulturliv för Ystads invånare.

ARBETSUPPGIFTER
Kultur- och fritidsförvaltningen söker nu en förvaltningskoordinator, som ska stötta hela förvaltningen i samordning och utveckling kopplat till förvaltningens verksamhet och målstyrning.

I dina arbetsuppgifter kan komma att ingå:
- Vara sammanhållande för planering och genomförande av processer och projekt.
- Ansvara för utvärdering och uppföljning av planer och pågående processer.
- Att samordna förvaltningens målstyrning och följa upp indikatorer.
- Kartlägga och utreda efter förvaltningens behov, samt bereda ärenden till ledningsgrupp och nämnd.

Du kommer att svara direkt till förvaltningschefen. Funktionen är ny inom förvaltningen så du kommer ha möjlighet att utveckla uppdraget varefter, i dialog med förvaltningschefen.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning och har kompetens och erfarenhet inom utvecklings- och förbättringsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har dessutom:
- Förmåga att vara proaktiv, drivande och nytänkande i utvecklingsarbete inom området.
- Förmåga att skapa strukturer som skapar tydlighet.
- God förmåga att dokumentera planer och andra bärande dokument.
- God förmåga att se helheten och det större perspektivet.
- God förmåga att uttrycka dig i skrift.

Extra positivt är det om du har tidigare erfarenhet av kultur- och fritidsverksamhet samt tidigare har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Vi välkomnar en självständig och nyskapande kollega som inte bara vågar testa nytt utan också involverar och inspirerar andra. Din analytiska förmåga och helhetssyn gör dig till den flexibla och lösningsfokuserade person vi behöver för att lyckas tillsammans.

B- körkort är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. Visa mindre

Handläggare kvalitet och kodning till VO akut och medicin i Ystad

Gör skillnad. Varje dag. Är du nyfiken, driven och gillar att arbeta övergripande med kvalitetssäkring och kodning? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi välkomnar dig till verksamhetsområde (VO) akut och medicin, vi är det största inom lasarettet i Ystad av totalt tre. VO akut och medicin omfattar en dygnet runt öppen Akutmottagning med 35 000 patienter per år och två slutenvårdsavdelningar, specialiserad öppenvård samt administration. Vi arbetar al... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Är du nyfiken, driven och gillar att arbeta övergripande med kvalitetssäkring och kodning? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Vi välkomnar dig till verksamhetsområde (VO) akut och medicin, vi är det största inom lasarettet i Ystad av totalt tre. VO akut och medicin omfattar en dygnet runt öppen Akutmottagning med 35 000 patienter per år och två slutenvårdsavdelningar,
specialiserad öppenvård samt administration. Vi arbetar alltid med patienten i fokus där vi ger och förmedlar en trygg och
säker vård.

Lasarettet i Ystad är ett akutsjukhus med dygnet runt-verksamhet och har ett brett utbud av specialiserad vård. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med kvalitet, tillgänglighet, helhetssyn och omtanke som kännetecken. Som ett medelstort sjukhus utmärker sig Ystad genom korta beslutsvägar och närhet till andra verksamhetsområden.

Vill du vara en del av vår utveckling, tveka då inte att skicka in din ansökan till oss!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som handläggare inom kvalitet och kodning erbjuder vi dig en ny och spännande roll där du arbetar med kvalitetssäkring i olika processer inom verksamhetsområdet. En stor del av det arbetet är Skånes digitala vårdsystem (SDV) och det digitaliseringsarbete som vi är mitt uppe i. Vidare är du utrullningsledare för SDV inom verksamhetsområdet, samt ansvarar för digitala hjälpmedel.

Du rapporterar direkt till verksamhetschefen för VO akut och medicin och är verksamhetens ansikte utåt där du bland annat representerar och företräder verksamheten i olika forum. Tjänsten innebär samarbete med enhetschefer inom både verksamhetsområdet och förvaltningen, du är också representant för verksamhetsområdet mot regionen inom olika nätverk.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en lämplig högskole- eller universitetsutbildning inom hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har en god datorvana. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom hälso- och sjukvård, gärna i en ledande befattning.

För att lyckas i tjänsten behöver du vara trygg i din yrkesroll, ha god samarbetsförmåga samt vara intresserad av att driva ett långsiktigt förbättringsarbete. Du har stort engagemang och positiv inställning, drivs av nya utmaningar samt har ett öppet sinne för att lära dig nytt. Vi ser att du arbetar på ett strukturerat sätt samt är en driven ambassadör för utveckling, förbättring och samarbete mellan människor och organisationer. Vidare har du förmåga till att leda utveckling, nätverka, kommunicera, informera och samverka med chefer och medarbetare såväl internt som externt. Vi är måna om att hitta rätt person för rollen och lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper.

I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

På https://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

AML analytiker sökes med stort intresse för statistik och data - hantering

Sparbanken Syd i Ystad söker en AML analytiker som drivs av att arbeta med databearbetning/hantering, statistik och analys inom KYC/AML. Arbetsbeskrivning Du som AML analytiker kommer ha ett litet detektivarbete för att motverka finansiell brottslighet i Sparbanken Syd. Du är huvudansvarig för bankens grunddata för AML analys och hantering av data i systemet. Utöver det ansvarar du för att utveckla och fullt utnyttja möjligheten till dataanalys i de syste... Visa mer
Sparbanken Syd i Ystad söker en AML analytiker som drivs av att arbeta med databearbetning/hantering, statistik och analys inom KYC/AML.

Arbetsbeskrivning
Du som AML analytiker kommer ha ett litet detektivarbete för att motverka finansiell brottslighet i Sparbanken Syd. Du är huvudansvarig för bankens grunddata för AML analys och hantering av data i systemet. Utöver det ansvarar du för att utveckla och fullt utnyttja möjligheten till dataanalys i de system vi har.

Dina arbetsuppgifter är:
• Proaktivt identifiera, analysera och dra slutsatser på kunddata
• Rapportering av KYC-statistik
• Genomföra riskbedömningar
• Ta fram rapporter och underlag samt presentera resultat
• Samarbeta inom AML gruppen och täcka upp kollegors arbetsuppgifter under ledigheter
• Vara kravställare gentemot system- och applikationsleverantörer för att säkerställa tillgång till data
• Vara ett stöd internt i de situationer där expertis inom området behövs

Du får möjligheten att arbeta självständigt och med hög egen påverkan, samtidigt som du har ett nära samarbete och stöd i övriga roller kopplat till framförallt AML men även i övriga organisationen.

Kvalifikationer och egenskaper
Du är en person som är genuint intresserad av att bearbeta och hantera data, ta fram statistiska rapporter och som motiveras av att arbeta med analytiska arbetsuppgifter. Det krävs att du har en god samarbetsförmåga, detalj- och lösningsorienterad men framförallt analytisk. Du älskar att omvandla information till siffror och statistiska data.

Vi söker dig som är/har:
• Akademiskutbildning inom bank, finansiering, statistik eller controlling
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper inom Excel och systemhantering
• Goda kunskaper inom KYC/AML


Meriterande:
• Arbetat i systemet SAS AML
• Har erfarenhet av bankbranschen
• Arbetat med statistiska data inom KYC/AML

Du ska vara en självständig person som kan driva en själv att ta fram lösningar och nya metoder. Vi ser gärna att du är flexibel, hjälpsam och prestigelös för att stödja och hjälpa dina kollegor i organisationen med deras arbetsuppgifter under ledigheter inom KYC/AML.

Om företaget
För oss på Sparbanken Syd är historien viktig. Den berättar om händelser som gjort skillnad för människor och skapar känslor som man kan relatera till. Vi vill gärna berätta vår historia här. I mitten av 1930-talet fanns det över 700 självständiga sparbanker i Sverige.
Idag finns det en.

I det tidiga 1800-talets bondesamhälle var det många som inte hade det så gott ställt. Regeringen uppmanade därför socknar och härader att starta sparbanker. Hit skulle människor med både små och stora plånböcker vara välkomna och överskottet skulle gå tillbaka till bygden i ett hållbart kretslopp. Då, för snart 200 år sedan, öppnade det som idag är Sveriges äldsta sparbank, Sparbanken Syd i Ystads rådhus.

Idag finns Sparbanken Syd med bevarad närvaro på Österlen i Ystad, Simrishamn, Borrby, Kivik, Tomelilla och Sjöbo. Sedan 2008 finns man även i Hyllie i Malmö. Till skillnad från affärsbankerna ökar man tillgängligheten för sina kunder och man har expanderat med fysiska kontor i Studiohuset i Malmö samt i Lomma. Banken har även ett digitalt kontor beläget i Malmö Hamn och under sommaren 2018 öppnade man ett kontor i Kristianstad. I dag har banken 160 medarbetare.

Som äkta sparbank har vi inga aktieägare som kräver vinstmaximering och utdelningar. Så även om mycket har förändrats i samhället sedan dess är? vårt syfte detsamma än idag, nämligen att använda vår vinst? till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder och att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle.
Därför vågar vi påstå att vi har Sveriges mest ärliga och hållbara bankidé.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Sparbanken Syd med Amendo.

Du är välkommen med din ansökan via vår hemsida, dock senast den 2019-07-20. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår konsultchef och rekryteringskonsult Rade Tosovic. Visa mindre

AML analytiker sökes med stort intresse för statistik och data - hantering

Sparbanken Syd i Ystad söker en AML analytiker som drivs av att arbeta med databearbetning/hantering, statistik och analys inom KYC/AML. Arbetsbeskrivning Du som AML analytiker kommer ha ett litet detektivarbete för att motverka finansiell brottslighet i Sparbanken Syd. Du är huvudansvarig för bankens grunddata för AML analys och hantering av data i systemet. Utöver det ansvarar du för att utveckla och fullt utnyttja möjligheten till dataanalys i de syste... Visa mer
Sparbanken Syd i Ystad söker en AML analytiker som drivs av att arbeta med databearbetning/hantering, statistik och analys inom KYC/AML.

Arbetsbeskrivning
Du som AML analytiker kommer ha ett litet detektivarbete för att motverka finansiell brottslighet i Sparbanken Syd. Du är huvudansvarig för bankens grunddata för AML analys och hantering av data i systemet. Utöver det ansvarar du för att utveckla och fullt utnyttja möjligheten till dataanalys i de system vi har.

Dina arbetsuppgifter är:
• Proaktivt identifiera, analysera och dra slutsatser på kunddata
• Rapportering av KYC-statistik
• Genomföra riskbedömningar
• Ta fram rapporter och underlag samt presentera resultat
• Samarbeta inom AML gruppen och täcka upp kollegors arbetsuppgifter under ledigheter
• Vara kravställare gentemot system- och applikationsleverantörer för att säkerställa tillgång till data
• Vara ett stöd internt i de situationer där expertis inom området behövs

Du får möjligheten att arbeta självständigt och med hög egen påverkan, samtidigt som du har ett nära samarbete och stöd i övriga roller kopplat till framförallt AML men även i övriga organisationen.

Kvalifikationer och egenskaper
Du är en person som är genuint intresserad av att bearbeta och hantera data, ta fram statistiska rapporter och som motiveras av att arbeta med analytiska arbetsuppgifter. Det krävs att du har en god samarbetsförmåga, detalj- och lösningsorienterad men framförallt analytisk. Du älskar att omvandla information till siffror och statistiska data.

Vi söker dig som är/har:
• Akademiskutbildning inom bank, finansiering, statistik eller controlling
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper inom Excel och systemhantering
• Goda kunskaper inom KYC/AML


Meriterande:
• Arbetat i systemet SAAS AML
• Har erfarenhet av bankbranschen
• Arbetat med statistiska data inom KYC/AML

Du ska vara en självständig person som kan driva en själv att ta fram lösningar och nya metoder. Vi ser gärna att du är flexibel, hjälpsam och prestigelös för att stödja och hjälpa dina kollegor i organisationen med deras arbetsuppgifter under ledigheter inom KYC/AML.

Om företaget
För oss på Sparbanken Syd är historien viktig. Den berättar om händelser som gjort skillnad för människor och skapar känslor som man kan relatera till. Vi vill gärna berätta vår historia här. I mitten av 1930-talet fanns det över 700 självständiga sparbanker i Sverige.
Idag finns det en.

I det tidiga 1800-talets bondesamhälle var det många som inte hade det så gott ställt. Regeringen uppmanade därför socknar och härader att starta sparbanker. Hit skulle människor med både små och stora plånböcker vara välkomna och överskottet skulle gå tillbaka till bygden i ett hållbart kretslopp. Då, för snart 200 år sedan, öppnade det som idag är Sveriges äldsta sparbank, Sparbanken Syd i Ystads rådhus.

Idag finns Sparbanken Syd med bevarad närvaro på Österlen i Ystad, Simrishamn, Borrby, Kivik, Tomelilla och Sjöbo. Sedan 2008 finns man även i Hyllie i Malmö. Till skillnad från affärsbankerna ökar man tillgängligheten för sina kunder och man har expanderat med fysiska kontor i Studiohuset i Malmö samt i Lomma. Banken har även ett digitalt kontor beläget i Malmö Hamn och under sommaren 2018 öppnade man ett kontor i Kristianstad. I dag har banken 160 medarbetare.

Som äkta sparbank har vi inga aktieägare som kräver vinstmaximering och utdelningar. Så även om mycket har förändrats i samhället sedan dess är? vårt syfte detsamma än idag, nämligen att använda vår vinst? till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder och att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle.
Därför vågar vi påstå att vi har Sveriges mest ärliga och hållbara bankidé.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Sparbanken Syd med Amendo.

Du är välkommen med din ansökan via vår hemsida, dock senast den 2019-07-20. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår konsultchef och rekryteringskonsult Rade Tosovic. Visa mindre