Lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Ystad

Se lediga jobb som Lednings- och organisationsutvecklare i Ystad. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Ystad som finns hos arbetsgivaren.

Förvaltningskoordinator till Ystads Kommun

Ansök    Okt 22    Ystad kommun    Administrativ utvecklare
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.? I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.? För oss är ledars... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.?

I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.?

För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas.

Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet.

Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar för kost och lokalvård, exploatering, stadsplanering och bygglov, park och grönytor, gator, vatten och avfall. Här jobbar drygt 300 medarbetare för att tillsammans göra Ystad till en bra kommun att bo, verka och leva i.

Vill du arbeta i en central och samordnande roll där du får bidra till utveckling på övergripande nivå? Vi söker nu en strukturerad och engagerad förvaltningskoordinator till samhällsbyggnadsförvaltningen. Som förvaltningskoordinator arbetar du nära ledningen och har en nyckelroll i att samordna, följa upp och stödja chefernas arbete mot förvaltningens övergripande mål. Vi söker dig som är skicklig på att koordinera och samordna, har en god förmåga att skapa och underhålla relationer, samt driver ditt arbete framåt självständigt. Du har ett helhetsperspektiv, leder med lyhördhet och verkar för en samarbetsinriktad kultur.

Välkommen med din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som förvaltningskoordinator har du ett nära samarbete med förvaltningschefen, som också kommer vara din närmaste chef. Du kommer även ha regelbunden kontakt med den politiska ledningen, förvaltningens avdelningschefer och andra nyckelfunktioner inom organisationen. 

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Inneha en sammanhållande roll i planering och genomförande av förvaltningens processer och projekt
• Vara sammanhållande för att utveckla och analysera förvaltningens arbete med övergripande styrning såsom mål, intern kontroll samt efterlevnad av styrdokument och reglemente.
• Sammanställa uppföljningar och rapporter till nämnderna. 
• Skriva, bereda och samordna ärenden till förvaltningens nämnder samt säkerställa kvalitet och tydlighet i beslutsunderlagen.
• Genomföra analyser och utredningar inom förvaltningens verksamhetsområden och ta fram väl underbyggda beslutsunderlag.
• Samordna och planera för olika samverkansforum, dialogformer och ledningsmöten inom förvaltningen.

Vi erbjuder en utvecklande och betydelsefull roll där du får möjlighet att bidra till kommunens fortsatta utveckling. Du blir en del av ett engagerat team i ett stimulerande arbetsklimat, och för rätt person finns goda möjligheter att växa i en central samordningsroll.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som drivs av nyfikenhet och en stark vilja att lära. Du har lätt för att ta till dig nya insikter och omvandla dem till praktiskt arbete. Du som söker har också vana av att analysera och bearbeta information, och kan tydligt presentera slutsatser både muntligt och skriftligt. Du är skicklig på att koordinera, lyhörd och arbetar självständigt med en tydlig framåtinriktning. Du söker lösningar i samförstånd genom att vara prestigelös och professionell och har förmåga att se helhetsperspektivet och skapa strukturer som hjälper verksamheten framåt.

För att lyckas i rollen behöver du också ha en god förmåga att bygga förtroendefulla relationer och skapa engagemang hos andra. Du är en trygg och tydlig ledare med erfarenhet av att leda andra chefer, och du trivs i en roll där du får coacha, stötta och driva utveckling tillsammans med ditt team.

För att vara kvalificerad till tjänsten ser vi att du har:

• Akademisk examen av relevans för samhällsutveckling inom t.ex. statsvetenskap, offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, ekonomi eller annan relevant utbildning.
• Kunskap och erfarenhet inom utvecklings- och förbättringsarbete
• Erfarenhet av samordning och av att driva projekt och processer
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande är:

• Vana från politisk styrd organisation
• Erfarenhet av ärendeberedning, utredningsarbete och kvalitetsuppföljning
• Erfarenhet från något eller några av förvaltningens verksamhetsområden

Vi välkomnar en självständig och nyskapande kollega som också involverar och inspirerar andra. Din analytiska förmåga och helhetssyn gör dig till den flexibla och lösningsfokuserade person vi behöver för att lyckas tillsammans.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson. Visa mindre

Affärsutvecklingschef / Business Development Manager till Hemrex

Ansök    Okt 18    Hemrex AB    Affärsutvecklare
Affärsutvecklingschef / Business Development Manager till Hemrex Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag – och nu tar vi nästa steg i vår tillväxtresa! Därför söker vi en drivande och engagerad ledare som vill vara med och forma Hemrex framtida expansion Vi söker en drivande och engagerad Business Development Manager som vill leda Hemrex expansion till nya regioner i Sverige. I denna nyckelroll får du ansvaret att identifiera, utveckla och etablera... Visa mer
Affärsutvecklingschef / Business Development Manager till Hemrex Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag – och nu tar vi nästa steg i vår tillväxtresa! Därför söker vi en drivande och engagerad ledare som vill vara med och forma Hemrex framtida expansion
Vi söker en drivande och engagerad Business Development Manager som vill leda Hemrex expansion till nya regioner i Sverige.
I denna nyckelroll får du ansvaret att identifiera, utveckla och etablera nya affärsmöjligheter och samarbeten för att bygga hållbara och lönsamma verksamheter utanför våra befintliga marknader.

Vi söker dig som Vi söker dig som vill vara med och driva Hemrex till nästa nivå.
Du är en person som trivs i en utvecklande roll där du får kombinera strategi, analys och ledarskap – och som motiveras av att skapa tillväxt genom människor och partnerskap.


- Gärna har erfarenhet av affärsutveckling, regional expansion eller partnerskap.
- Är en naturlig ledare och relationsbyggare med god kommunikativ förmåga.
- Har ett entreprenöriellt driv och en “hands-on” inställning.
- Är analytisk, strukturerad och resultatinriktad.
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
- Erfarenhet från tjänster, städbranschen eller servicebranschen är meriterande.

Hemrex erbjuder

Hos Hemrex blir du en del av ett växande företag som vill göra skillnad – både för våra kunder, våra medarbetare och de samhällen vi verkar i. Vi är en arbetsplats där engagemang, trygghet och stolthet står i centrum – och där medarbetaren alltid kommer först.
Som Affärsutvecklingschef / Business Development Manager får du en central roll i att leda Hemrex tillväxt och expansion till nya regioner.
Du arbetar nära företagets ledning och utvecklar samarbeten med viktiga partners som möjliggör etableringar på nya orter..
I rollen ingår att identifiera nya affärsmöjligheter, genomföra marknadsanalyser och ta fram strategier för att bygga hållbara och lönsamma verksamheter – alltid i linje med Hemrex värderingar om kvalitet, omtanke och hållbarhet.
Vi erbjuder en arbetsplats där idéer blir verklighet, där samarbete och delaktighet är självklarheter, och där balans mellan arbete och privatliv värdesätts.
Hemrex har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och en kultur där alla ska känna sig som en viktig del av helheten – en riktig hemrexare.
???? Placering: Huvudkontor i Ystad, med möjlighet till flexibel arbetsort.????? Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
???? Rapporterar till: VD, Hemrex AB.

Känner du igen dig i beskrivningen och vill vara med och leda Hemrex in i nästa tillväxtfas? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande.
Vi ser fram emot att höra mer om dig och hur du vill bidra till att utveckla Hemrex vidare. Visa mindre

Koordinator

Ansök    Okt 13    Ystad kommun    Organisationsutvecklare
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.? I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.? För oss är ledars... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.?

I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.?

För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas.

Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet.

Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Här jobbar cirka 100 medarbetare inom avdelningarna Ledning och stöd, Budget och finans, Kompetens och Ledarskap, Tillväxt och samverkan samt Säkerhet och beredskap.

ARBETSUPPGIFTER
Som koordinator på kommunledningsförvaltningens avdelning för Tillväxt och samverkan får du en central och varierad roll. Du arbetar både strategiskt och operativt för att utveckla effektiva processer, stärka samverkan och bidra till tillväxt och kvalitet såväl inom Ystad Direkt som i det gemensamma samarbetet mellan kommunerna i sydöstra Skåne.

Tjänsten är placerad på kommunledningsförvaltningen, avdelningen för Tillväxt och samverkan. I rollen har du en nyckeluppgift att driva, utveckla och koordinera det gemensamma utvecklingsarbetet mellan Ystad, Simrishamn, Sjöbo och Tomelilla. Genom Sydöstra Skånes samarbetskommitté (SÖSK) arbetar du för att stärka regionen, främja hållbar utveckling och öka Skånes attraktivitet genom att samordna och ta tillvara kommunernas olika styrkor.

Som koordinator ansvarar du för att planera och genomföra möten, träffar och evenemang inom SÖSK. Du representerar även SÖSK i olika råd och nätverk samt leder utredningar och projekt på uppdrag av tjänstepersoner och politisk ledning. I ditt uppdrag ingår också att utveckla och följa upp styrdokument samt ta fram förslag till yttranden på remisser och motioner.

Du har även en drivande roll i utvecklingsarbetet på avdelningen för Tillväxt och samverkan, där du bland annat bistår enhetschefen i frågor som rör Ystad Direkt. I samverkan med olika förvaltningar koordinerar du och följer upp fokusområden, skapar effektiva arbetssätt och strukturer, samt analyserar och utvärderar ärenden för att säkerställa hög kvalitet. Du ser till att relevanta ärenden och uppdrag hanteras av Ystad Direkt och leder verksamhetsutvecklingsmöten, utvärderar utvecklingsmål samt genomför servicemätningar tillsammans med kommunvägledare och andra intressenter.

Genom ditt engagemang blir du en central kraft i att skapa effektiva samarbeten, processer och kvalitetsutveckling både inom Ystads kommuns verksamheter och mellan kommunerna i sydöstra Skåne.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har akademisk examen, exempelvis statsvetenskap, ekonomi eller annan relevant högskoleutbildning, samt flerårig erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Du har en mycket god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt på svenska och engelska och det är meriterande om du har erfarenhet av utrednings- och utvecklingsarbete sedan tidigare.

Du har en analytisk förmåga, som i kombination med att du uttrycker dig väl, gör att det du producerar är av hög kvalitet.

Du trivs med att driva utveckling framåt och du är noggrann, lyhörd och en god lagspelare som är van att samarbeta med andra, men har också förmågan att arbeta självständigt och strukturerat. Din goda samarbetsförmåga gör att du får med dig andra i dina utredningar och projekt.

För att lyckas i rollen krävs att du kan arbeta prestigelöst i samverkan, prioritera och kunna förankra ditt arbetssätt. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson. Visa mindre

Interim ekonomikonsult till kommunal verksamhet

Ansök    Jul 2    A-Search AB    Ekonomikonsult
Interimsuppdrag- Ekonom till kommunal verksamhet i sydöstra Skåne Vi söker en erfaren ekonomikonsult för ett tidsbegränsat uppdrag inom kommunal verksamhet i sydöstra Skåne. Uppdraget passar dig som trivs i en operativ roll nära verksamheten, där du får arbeta brett med ekonomi och bidra med kvalificerat stöd till chefer och ledning. Uppdraget löper från början av augusti till 2026-01-31, på 75–100 %, med önskemål om fulltid. Om uppdraget Som ekonomikon... Visa mer
Interimsuppdrag- Ekonom till kommunal verksamhet i sydöstra Skåne

Vi söker en erfaren ekonomikonsult för ett tidsbegränsat uppdrag inom kommunal verksamhet i sydöstra Skåne. Uppdraget passar dig som trivs i en operativ roll nära verksamheten, där du får arbeta brett med ekonomi och bidra med kvalificerat stöd till chefer och ledning. Uppdraget löper från början av augusti till 2026-01-31, på 75–100 %, med önskemål om fulltid.

Om uppdraget

Som ekonomikonsult kommer du bland annat att arbeta med:

• Internbudget för olika förvaltningar

• Delårsrapporter och årsbokslut

• Löpande uppföljningar och prognoser

• Stöd till chefer i ekonomiska frågor

• Bokföring och redovisning

• Ekonomisk analys och kostnadsberäkningar

Du kommer att arbeta i ekonomisystemet Raindance och beslutstödsystemet Hypergene.

Krav för tjänsten

För att vara aktuell för uppdraget behöver du ha:

• Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk planering

• Erfarenhet av bokföring och redovisning inklusive bokslutsarbete

• God analytisk förmåga – vana att ta fram prognoser och kostnadsanalyser

• Obligatorisk erfarenhet från kommunal verksamhet

Om dig

Du är trygg i din yrkesroll, strukturerad och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya sammanhang. Som person är du självgående, men också en god samarbetspartner med stark kommunikativ förmåga. Du har lätt för att skapa förtroende i dialog med verksamhetsföreträdare och är van att anpassa ditt ekonomiska stöd utifrån målgruppens behov och kunskapsnivå.

Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ansvarstagande och en helhetssyn på ekonomins roll i organisationen. Du har en analytisk ådra och trivs med att omvandla siffror till beslutsunderlag som gör skillnad.

Så ansöker du

Vi intervjuar löpande då kunden önskar snabb tillsättning av konsult. Frågor besvaras av rekryteringskonsult Ellinor Dam, [email protected] eller Isabelle Karmsten, [email protected] Visa mindre

Affärsutvecklingschef / Business Development Manager till Hemrex

Ansök    Okt 15    Hemrex AB    Affärsutvecklare
Affärsutvecklingschef / Business Development Manager till Hemrex Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag – och nu tar vi nästa steg i vår tillväxtresa! Därför söker vi en drivande och engagerad ledare som vill vara med och forma Hemrex framtida expansion Vi söker en drivande och engagerad Business Development Manager som vill leda Hemrex expansion till nya regioner i Sverige. I denna nyckelroll får du ansvaret att identifiera, utveckla och etablera... Visa mer
Affärsutvecklingschef / Business Development Manager till Hemrex Hemrex erbjuder sina kunder en enklare vardag – och nu tar vi nästa steg i vår tillväxtresa! Därför söker vi en drivande och engagerad ledare som vill vara med och forma Hemrex framtida expansion
Vi söker en drivande och engagerad Business Development Manager som vill leda Hemrex expansion till nya regioner i Sverige.
I denna nyckelroll får du ansvaret att identifiera, utveckla och etablera nya affärsmöjligheter och samarbeten för att bygga hållbara och lönsamma verksamheter utanför våra befintliga marknader.

Vi söker dig som Vi söker dig som vill vara med och driva Hemrex till nästa nivå.
Du är en person som trivs i en utvecklande roll där du får kombinera strategi, analys och ledarskap – och som motiveras av att skapa tillväxt genom människor och partnerskap.


- Gärna har erfarenhet av affärsutveckling, regional expansion eller partnerskap.
- Är en naturlig ledare och relationsbyggare med god kommunikativ förmåga.
- Har ett entreprenöriellt driv och en “hands-on” inställning.
- Är analytisk, strukturerad och resultatinriktad.
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.
- Erfarenhet från tjänster, städbranschen eller servicebranschen är meriterande.

Hemrex erbjuder

Hos Hemrex blir du en del av ett växande företag som vill göra skillnad – både för våra kunder, våra medarbetare och de samhällen vi verkar i. Vi är en arbetsplats där engagemang, trygghet och stolthet står i centrum – och där medarbetaren alltid kommer först.
Som Affärsutvecklingschef / Business Development Manager får du en central roll i att leda Hemrex tillväxt och expansion till nya regioner.
Du arbetar nära företagets ledning och är drivande i samarbetet med NovaSol, en viktig partner i vår framtida etablering på nya orter.
I rollen ingår att identifiera nya affärsmöjligheter, genomföra marknadsanalyser och ta fram strategier för att bygga hållbara och lönsamma verksamheter – alltid i linje med Hemrex värderingar om kvalitet, omtanke och hållbarhet.
Vi erbjuder en arbetsplats där idéer blir verklighet, där samarbete och delaktighet är självklarheter, och där balans mellan arbete och privatliv värdesätts.
Hemrex har kollektivavtal, friskvårdsbidrag och en kultur där alla ska känna sig som en viktig del av helheten – en riktig hemrexare.
???? Placering: Huvudkontor i Ystad, med möjlighet till flexibel arbetsort.????? Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
???? Rapporterar till: VD, Hemrex AB.

Känner du igen dig i beskrivningen och vill vara med och leda Hemrex in i nästa tillväxtfas? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande.
Vi ser fram emot att höra mer om dig och hur du vill bidra till att utveckla Hemrex vidare. Visa mindre

Ystad kommun söker driven Fastighetsstrateg

Ansök    Sep 10    Ystad kommun    Administrativ utvecklare
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden. För oss är ledarska... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns unika naturupplevelser, en levande historia, ett dynamiskt kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Vi har också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

I Ystads kommun är vi cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare, nu och i framtiden.

För oss är ledarskapet viktigt, därför utbildas alla chefer i utvecklande ledarskap. Vi erbjuder dig en trygg anställning där du gör en meningsfull insats i samhället. Här hittar du även många karriärmöjligheter i en organisation som ständigt utvecklas. Vi står stadigt på vår värdegrund som är - Bättre Tillsammans, som kännetecknas av mod, tillit, delaktighet och professionalitet.

Kommunledningsförvaltningen inom Ystads kommun är kommunstyrelsens förvaltning. Förvaltningen stöttar styrelsen i uppdraget att leda, styra, samordna och följa upp kommunala verksamheter samt är ett stöd till kommunens övriga förvaltningar inom funktioner som berör alla. Kommunens förvaltningar är hyresgäster inom kommunens fastighetsbestånd.

Ystads kommunfullmäktige har fattat ett inriktningsbeslut om att kommunens samhällsfastigheter ska förvaltas av ett kommunägt bolag. Från januari 2025 kommer Kommunstyrelsen att verka som fastighetsägare. Genom förvaltningsavtal mellan kommunstyrelsen och det kommunala bolaget kommer villkor för ansvar och gränsdragning att regleras. Kommunledningsförvaltningen söker därför nu den person som kan vara fastighetsägarens representant inom verksamhetsområdet.

ARBETSUPPGIFTER
Som fastighetstrateg är du en fastighetsägarrepresentant, beställarombud och en stödfunktion på kommunledningsförvaltningen, för att stötta kommunstyrelsen roll som fastighetsägare. Ditt främsta uppdrag är att kvalitetssäkra arbetsprocesser för lokalförsörjning och utveckling för ett effektivt fastighetsägande. Du tar fram, analyserar och presenterar beslutsunderlag beträffande lokalförsörjning och fastighetsinvestering till kommunens ledning, tjänstemän och förtroendevalda. Du kommer verka i nära samarbete med kommunens controller för löpande ekonomisk uppföljning samt för att säkerställa arbetet i fastighetsinvesteringsprocessen och investeringsplaneringen.

Du kommer att starta upp och leda arbetet i en kommunövergripande lokalgrupp, där ditt uppdrag är att analysera samordna alla förvaltningars lokal -och bostadsbehov. Du driver arbetet med kommunens strategiska lokalförsörjningsplan samt upprättar och förmedlar kommunens fastighetsstrategi. Du har löpande dialoger med bolagets fastighetsförvaltarorganisation och skapar långsiktiga relationer med samarbetspartners inom och utanför den egna organisationen. Du säkerställer att gränsdragningen mellan fastighetsägare, fastighetsförvaltare och hyresgäst är tydlig. Genom att ta fram kommunens underhållsstrategi bistår du information och viljeinriktning med kommunens fastighetsägande och prioriterat underhåll. Du kommer även att arbeta med strategier för vakanta eller icke uthyrningsbara lokaler samt för extern inhyrning och moduletablering.

I samverkan med kommunens exploateringsansvariga för du dialoger om behov av markförvärv för strategiskt markinnehav, för framtida exploateringsområden, för samhällsservice och långsiktigt kommunalt ägande. Du ska kvalitetssäkra fastighetsägaransvaret gällande frågor som försäkringar, fastighetsskatt, säkerhetsstandard, myndighetskrav, kontroll, bygglov och besiktningar samt gällande externa hyror, interna hyror, taxor och arrenden.

Du kommer att rapportera direkt till kommundirektören eller biträdande kommundirektör och ha kontinuerlig kontakt med medarbetare på samtliga kommunala förvaltningar liksom med bolagets VD och fastighetschef.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning med en inriktning som arbetsgivaren bedömer är relevant för tjänsten. Du ska ha flerårig erfarenhet av strategiska uppdrag och kompentens inom fastighetsområdet. Du har erfarenhet av offentlig upphandling och avtalsjuridik samt en förståelse för en politisk styrd verksamhet.

Tjänsten kräver en mycket god kommunikativ förmåga och att du behärskar det svenska språket i tal och skrift. Du har datavana och är nyfiken på digitala lösningar. Meriterande är om du tidigare arbetat med kommunala fastigheter och lokalförsörjning.

Som person är du utvecklingsinriktad, positiv, lyhörd och tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du har vana av att upprätta skrivelser och att hålla muntliga föredrag. Du har förmåga att se helheten, initierar, leder och utvärderar processer. Att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft, social kompetens och struktur är en självklarhet för dig. Du gillar att arbeta med strategisk samverkan såväl internt som externt samt uppskattar att ge en god service.

B-körkort krävs för tjänsten.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättningen att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa, därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer. Observera även att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit och således inte via e-post eller via andra kontaktvägar. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta angiven kontaktperson. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till Lasarettet i Ystad

Ansök    Apr 1    REGION SKÅNE    Organisationsutvecklare
Gör skillnad. Varje dag. Vill du vara med och förbättra hälso- och sjukvården? Har du ett gediget intresse för verksamhetsutveckling? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi välkomnar nu en verksamhetsutvecklare till Lasarettet i Ystad. Lasarettet i Ystad är ett medelstort sjukhus i sydöstra Skåne med runt 1 000 medarbetare. Här bedrivs både akut och planerad hälso- och sjukvård, förlossningsvård och specialistsjukvård med verksamhet dygnet runt. Tjän... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Vill du vara med och förbättra hälso- och sjukvården? Har du ett gediget intresse för verksamhetsutveckling? Då kan detta vara rätt tjänst för dig! Vi välkomnar nu en verksamhetsutvecklare till Lasarettet i Ystad.

Lasarettet i Ystad är ett medelstort sjukhus i sydöstra Skåne med runt 1 000 medarbetare. Här bedrivs både akut och planerad hälso- och sjukvård, förlossningsvård och specialistsjukvård med verksamhet dygnet runt.

Tjänsten är organisatoriskt placerad inom enheten Stab, en förvaltningsövergripande enhet som arbetar med verksamhetsutveckling och kvalificerat stöd till ledningsgrupper och vårdverksamheter. Inom enheten samordnas frågor såsom digitalisering, SDV, vårdgaranti, lokaler, miljö, patientsäkerhet och vårdprocesser.

ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetsutvecklare kommer du arbeta med kvalificerat stöd till vårdverksamheterna på Lasarettet i Ystad. I dina arbetsuppgifter ingår huvudsakligen att ge stöd till verksamheterna i vårdgaranti- och tillgänglighetsfrågor samt samordna det övergripande miljöarbetet på lasarettet.

I arbetet med tillgänglighet ingår att stödja verksamheten i regelverk, vårdgarantifrågor, remisshantering och hantering av väntande patienter. Du samordnar, genom ett regionalt nätverk, vården för de patienter som inte kan erbjudas vård inom vårdgarantins ram på 90 dagar. En del av arbetet innefattar stöd till enheter i produktions- och kapacitetsstyrning för att säkerställa en god och effektiv planering av resurser. Du ansvarar för uppföljning av tillgängligheten och bistår med statistikuppgifter och underlag till rapporter och verksamhetsberättelser.

I din roll som förvaltningsövergripande miljöansvarig arbetar du utifrån Region Skånes miljöledningssystem. Du representerar förvaltningen i regionala nätverk, där du driver, utvecklar och kommunicerar miljöarbetet. Arbetet innefattar övergripande uppföljning av miljömål och aktiviteter, riskbedömning, medverkan vid planering och genomförande av miljörevisioner, samordning av egenkontroller och lagefterlevnadskontroller samt ansvar för administrationen av produkter i kemikaliehanteringssystemet på förvaltningsnivå. Som miljöansvarig stödjer och vägleder du chefer och miljöombud i verksamheten i det lokala miljöarbetet. Du ansvarar för att följa upp det övergripande miljöarbetet genom att sammanställa och rapportera uppgifter och underlag till verksamhetsberättelser och miljöredovisningar.

Som verksamhetsutvecklare initierar du förbättringsarbeten och utvecklar arbetssätt med patienten i fokus. I rollen ingår arbete med att delta i och leda utvecklingsprojekt utifrån verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER
Vi välkomnar dig som har en högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten eller är utbildad medicinsk sekreterare. Arbetslivserfarenhet inom en hälso- och sjukvårdsorganisation är ett krav och en förutsättning för framgång i rollen. För tjänsten krävs även goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Region Skånes IT-system för tillgänglighet och produktion såsom Pasis och/eller Qlikview samt har kunskaper om vårdgaranti. Kunskaper inom miljöområdet och miljöledningssystem är också meriterande. Erfarenhet av att arbeta med övergripande processer och att leda förändrings- och utvecklingsarbete ses också som meriterande.

Som verksamhetsutvecklare hanterar du flera olika frågor parallellt, du behöver därför kunna strukturera, prioritera och planera ditt arbete väl. De frågeställningar du arbetar med kommer, utifrån verksamhetens behov, att vara föränderliga över tid. Det ställer krav på att du kan prioritera, är flexibel och vill ta ansvar för att möta verksamhetsmässiga förändringar. Som person ser vi att du har en god samarbetsförmåga, är kommunikativ och pedagogisk samt har ett intresse för verksamhetsutveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv - inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård - i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

På https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Förvaltningskoordinator

Ansök    Jan 30    Ystad kommun    Administrativ utvecklare
Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Från och med 1 januari 2023 bildades Kultur- och fritidsnämnden, då inrättades också den nya Kultur och fritidsförvaltningen. Förvaltningen befinner sig i en spännande tid av utvecklingsarbete för att hitta nya arbetssätt, processer och metoder tillsammans, med... Visa mer
Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden.

Från och med 1 januari 2023 bildades Kultur- och fritidsnämnden, då inrättades också den nya Kultur och fritidsförvaltningen. Förvaltningen befinner sig i en spännande tid av utvecklingsarbete för att hitta nya arbetssätt, processer och metoder tillsammans, med fokus på våra målgrupper, invånare och uppdragsgivare.

I Kultur- och fritidsförvaltningens ansvarsområde ingår Klostret i Ystad, Ystads konstmuseum, Ystads bibliotek, Ungdomens Hus, Kulturskolan, Ystad Arena Bad och hallar, Nybrostrandsbadet, och idrottsanläggningar samt en nära kontakt med föreningslivet. Här jobbar cirka 100 medarbetare för att skapa goda förutsättningar för en stimulerande och aktiv fritid och ett givande, berikande kulturliv för Ystads invånare.

ARBETSUPPGIFTER
Kultur- och fritidsförvaltningen söker nu en förvaltningskoordinator, som ska stötta hela förvaltningen i samordning och utveckling kopplat till förvaltningens verksamhet och målstyrning.

I dina arbetsuppgifter kan komma att ingå:
- Vara sammanhållande för planering och genomförande av processer och projekt.
- Ansvara för utvärdering och uppföljning av planer och pågående processer.
- Att samordna förvaltningens målstyrning och följa upp indikatorer.
- Kartlägga och utreda efter förvaltningens behov, samt bereda ärenden till ledningsgrupp och nämnd.

Du kommer att svara direkt till förvaltningschefen. Funktionen är ny inom förvaltningen så du kommer ha möjlighet att utveckla uppdraget varefter, i dialog med förvaltningschefen.

KVALIFIKATIONER
Du har relevant högskoleutbildning och har kompetens och erfarenhet inom utvecklings- och förbättringsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har dessutom:
- Förmåga att vara proaktiv, drivande och nytänkande i utvecklingsarbete inom området.
- Förmåga att skapa strukturer som skapar tydlighet.
- God förmåga att dokumentera planer och andra bärande dokument.
- God förmåga att se helheten och det större perspektivet.
- God förmåga att uttrycka dig i skrift.

Extra positivt är det om du har tidigare erfarenhet av kultur- och fritidsverksamhet samt tidigare har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
Vi välkomnar en självständig och nyskapande kollega som inte bara vågar testa nytt utan också involverar och inspirerar andra. Din analytiska förmåga och helhetssyn gör dig till den flexibla och lösningsfokuserade person vi behöver för att lyckas tillsammans.

B- körkort är ett krav för tjänsten.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. Visa mindre

KMA till BLS Industries AB

Ansök    Jun 26    Ps Partner AB    Kvalitetssamordnare
BLS Industries är en innovativ och framstående koncern inom VVS-branschen. Vi är en av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i Sverige. Koncernens huvudsakliga produktsegment är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag BLS Industries en av de centr... Visa mer
BLS Industries är en innovativ och framstående koncern inom VVS-branschen. Vi är en av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i Sverige. Koncernens huvudsakliga produktsegment är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag BLS Industries en av de centrala leverantörerna i branschen med flera starka varumärken. 320 anställda.

https://www.blsindustries.se/

I rollen som KMA specialist stöttar du hela organisationen. Vi söker dig som i en omväxlande roll och vill bidra med ditt engagemang, driv och nytänkande. Här blir du en del av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i Sverige.

Din vardag

Du kommer att arbeta nära våra ledare, processägare och platschefer och stötta dem i att finna det bästa och enklaste sättet att arbeta inom KMA. Bolagen är certifierade enligt ISO 9001 och 14001 och har ett internt system för hantering. Det vi ser är att KMA området behöver kärlek och uppmuntran, dvs genomlysning och uppgradering för att organisationen skall uppleva det som ett stöd och hjälp. En arbetsdag kan innebära allt från stöd i specifika frågor, strategiska diskussioner om upplägg och system till arbetsmiljörond. Tjänsten innebär ansvar för våra svenska kontor och produktioner i Ystad, Lund, Smålandsstenar eller Lönsboda, så visst resande ingår.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för KMA-frågor och ser vikten av dess betydelse. Du har en eftergymnasial utbildning inom KMA med några års erfarenhet av systematiskt och operativt KMA arbete inom produktion. Du trivs med att ha många kontaktytor då du har en regelbunden dialog med processägare och ledare i organisationen. Du är prestigelös och pedagogisk och kan ge stöd och råd i både små som stora frågor. God systemkunskap med goda språkkunskaper i svenska och engelska är viktiga för tjänsten samt B körkort.

Det är också viktigt att du har lätt för att samarbeta och kan möta olika personligheter samtidigt som du vågar ställa krav för att säkerställa uppsatta mål och ramverk. Vidare ser vi att du besitter en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna förmedla information kring arbetsmiljöarbetet på ett tydligt och begripligt sätt. Du trivs när det är ordning och reda och arbetar strukturerat.

Du motiveras av att lära dig nytt, är handlingskraftig, initiativrik och ansvarsfull. Att arbeta proaktivt och med ständig förbättring är viktigt för dig. Du har även en god analytisk förmåga, är noggrann och har viljan att lösa problem. Då du har mycket kontakter i vardagen är det viktigt att du är utåtriktad, kommunikativ, hjälpsam och relationsskapande.

Vi erbjuder

Vi är en familjeägd koncern med fokus på innovation, produktutveckling och tillväxt. Engagemang, mod och ansvar är värdeord som är viktiga för oss. Vi har korta beslutsvägar och vill att alla medarbetare ska känna delaktighet. Vi har ett gott samarbete, är prestigelösa och hjälps åt för att nå våra mål och satsningar. Vi månar också om hållbarhetsperspektivet i vår organisation. Hos oss får du förutom ett härligt gäng av kollegor också friskvårdsbidrag, massage, möjlighet till en förmånscykel och mycket mer.



Ansökan
Skicka in din CV och svara på frågorna. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Anna Petersson på [email protected] och 076 171 76 45 Visa mindre

Administratör med erfarenhet av projektsamordning

Om företaget Till vår kund i Ystad söker vi nu en duktig administratör på 70%, som har erfarenhet av att samordna projekt. Dina arbetsuppgifter I denna tjänst kommer du att arbeta brett över många områden, med flera kontaktytor både internt och externt. Vi söker därför dig som trivs väl i sociala sammanhang, har en god administrativ erfarenhet och en förmåga att leverera god service. Rollen innefattar bland annat att: - Bygga upp en systematik kring en vi... Visa mer
Om företaget
Till vår kund i Ystad söker vi nu en duktig administratör på 70%, som har erfarenhet av att samordna projekt.

Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kommer du att arbeta brett över många områden, med flera kontaktytor både internt och externt. Vi söker därför dig som trivs väl i sociala sammanhang, har en god administrativ erfarenhet och en förmåga att leverera god service.
Rollen innefattar bland annat att:
- Bygga upp en systematik kring en viss typ av ärendehantering.
- Samordna och se till att kommunikationen fungerar väl mot kundens externa kontaktytor.
- Registrera ärenden i kundens ärendehanteringssystem.
- Skapa och följa upp dokument i excel.

Din profil
För att trivas i rollen tror vi att du som söker har en god social förmåga och skinn på näsan. Vidare ser vi att du är van vid att ha många bollar i luften och är en person som drivs att identifiera lösningar, utveckla och förbättra.
Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, kan arbeta i hela office-paketet och har minst en gymnasieutbildning.
Vidare kräver tjänsten att du är flytande i svenska och har goda kunskaper i engelska, ytterligare språk är meriterande.
Det är också meriterande om du har någon typ av kunskap inom miljö och ärendehanteringssystem sedan tidigare.

I denna tjänst blir du anställd hos oss på Söder & Co och arbetar som konsult hos vår kund, med goda möjligheter till anställning direkt hos kunden.
Start omgående eller enligt överenskommelse. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

Observera att vi inte tar emot ansökningar per mail eller post, du söker enkelt tjänsten via vår hemsida.


Om oss
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med närhet till våra kunder och anställda. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

På Söder & Co är vi alltid intresserade av att knyta till oss rätt personer. Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstepension enligt vårt kollektivavtal med unionen, roliga medarbetaraktiviteter och personligt engagemang från din närmsta chef. Vår framgång bygger på din framgång. Hos oss är det människorna som gör skillnad. Välkommen till oss! Visa mindre

Handläggare kvalitet och kodning till VO akut och medicin i Ystad

Gör skillnad. Varje dag. Är du nyfiken, driven och gillar att arbeta övergripande med kvalitetssäkring och kodning? Då kan det här vara tjänsten för dig! Vi välkomnar dig till verksamhetsområde (VO) akut och medicin, vi är det största inom lasarettet i Ystad av totalt tre. VO akut och medicin omfattar en dygnet runt öppen Akutmottagning med 35 000 patienter per år och två slutenvårdsavdelningar, specialiserad öppenvård samt administration. Vi arbetar al... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Är du nyfiken, driven och gillar att arbeta övergripande med kvalitetssäkring och kodning? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Vi välkomnar dig till verksamhetsområde (VO) akut och medicin, vi är det största inom lasarettet i Ystad av totalt tre. VO akut och medicin omfattar en dygnet runt öppen Akutmottagning med 35 000 patienter per år och två slutenvårdsavdelningar,
specialiserad öppenvård samt administration. Vi arbetar alltid med patienten i fokus där vi ger och förmedlar en trygg och
säker vård.

Lasarettet i Ystad är ett akutsjukhus med dygnet runt-verksamhet och har ett brett utbud av specialiserad vård. Vi erbjuder hälso- och sjukvård med kvalitet, tillgänglighet, helhetssyn och omtanke som kännetecken. Som ett medelstort sjukhus utmärker sig Ystad genom korta beslutsvägar och närhet till andra verksamhetsområden.

Vill du vara en del av vår utveckling, tveka då inte att skicka in din ansökan till oss!

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som handläggare inom kvalitet och kodning erbjuder vi dig en ny och spännande roll där du arbetar med kvalitetssäkring i olika processer inom verksamhetsområdet. En stor del av det arbetet är Skånes digitala vårdsystem (SDV) och det digitaliseringsarbete som vi är mitt uppe i. Vidare är du utrullningsledare för SDV inom verksamhetsområdet, samt ansvarar för digitala hjälpmedel.

Du rapporterar direkt till verksamhetschefen för VO akut och medicin och är verksamhetens ansikte utåt där du bland annat representerar och företräder verksamheten i olika forum. Tjänsten innebär samarbete med enhetschefer inom både verksamhetsområdet och förvaltningen, du är också representant för verksamhetsområdet mot regionen inom olika nätverk.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en lämplig högskole- eller universitetsutbildning inom hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Språkkunskap i svenska lägst motsvarande nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav. För att vara aktuell för tjänsten krävs det att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har en god datorvana. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom hälso- och sjukvård, gärna i en ledande befattning.

För att lyckas i tjänsten behöver du vara trygg i din yrkesroll, ha god samarbetsförmåga samt vara intresserad av att driva ett långsiktigt förbättringsarbete. Du har stort engagemang och positiv inställning, drivs av nya utmaningar samt har ett öppet sinne för att lära dig nytt. Vi ser att du arbetar på ett strukturerat sätt samt är en driven ambassadör för utveckling, förbättring och samarbete mellan människor och organisationer. Vidare har du förmåga till att leda utveckling, nätverka, kommunicera, informera och samverka med chefer och medarbetare såväl internt som externt. Vi är måna om att hitta rätt person för rollen och lägger därför stor vikt vid personliga egenskaper.

I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi ser fram emot att lära känna dig!

ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.

På https://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Processledare för införandet av LifeCare HSL

Ansök    Apr 14    Ystad kommun    Organisationsutvecklare
Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden. Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg. ... Visa mer
Ystads kommun har cirka 2900 engagerade medarbetare som bidrar och gör skillnad. Tillsammans skapar vi en bättre vardag för våra invånare, företag, organisationer och besökare - nu och i framtiden.

Inom social omsorgsförvaltningen arbetar cirka 1200 engagerade medarbetare som bidrar till att ge stöd och omsorg till de som behöver i vår kommun. Arbetet sker inom äldreomsorg, hemtjänst, funktionsnedsättning och socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu processledare för införandet av LifeCare HSL för professionerna arbetsterapeut, fysioterapeut och sjuksköterska. Uppdraget är en projektanställning i ett år, med möjlighet till förlängning. Som processledare ska du tillsammans med en projektledare och ett team bygga upp en superuser-kompetens, skapa arbetsrutiner och processer för hur vi ska arbeta i journalsystemet LifeCare HSL, förbereda systemet med frastexter, säkerställa att rätt information är uppsatt i systemet och ta fram instruktioner för migreringsprocessen som kommer att ske i höst. I uppdraget ingår också att utarbeta de handböcker och lathundar som vi bedömer är viktiga för att underlätta för alla användare när systemet ska tas i drift samt utbilda kollegorna. Processledaren och projektledaren kommer att arbeta tätt ihop genom projektets löptid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad arbetsterapeut, fysioterapeut eller sjuksköterska och har kunskap och erfarenhet att arbeta inom lagrummet HSL i något av de tre professionerna. Du tycker det är roligt att utveckla arbetsrutiner och instruktioner för professionen och ser fram emot att bli expert i LifeCare HSL. Du arbetar strukturerat och pedagogiskt och uppdraget innebär även att utbilda kollegorna. Du behöver ha god kännedom om hur man jobbar i vårt nuvarande journalsystem Procapita och med ICF och KVÅ klassificering. Om du har erfarenhet av att jobba i LifeCare HSL är det ett plus och har du dessutom tidigare erfarenheter av att byta system är det också meriterande.

Vi går igenom urvalet löpande och kandidater kan kallas på intervju innan annonseringstiden har gått ut, så vänta inte att söka!

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid. Visa mindre

KMA till BLS Industries AB

Ansök    Mar 26    Ps Partner AB    Kvalitetssamordnare
BLS Industries är en innovativ och framstående koncern inom VVS-branschen. Vi är en av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i Sverige. Koncernens huvudsakliga produktsegment är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag BLS Industries en av de centr... Visa mer
BLS Industries är en innovativ och framstående koncern inom VVS-branschen. Vi är en av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i Sverige. Koncernens huvudsakliga produktsegment är golvbrunnar, golvrännor, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet. Tack vare en målmedveten satsning på produktutveckling och en konsekvent strategi för nya förvärv, är idag BLS Industries en av de centrala leverantörerna i branschen med flera starka varumärken. 320 anställda.

https://www.blsindustries.se/

I rollen som KMA specialist stöttar du hela organisationen. Vi söker dig som i en omväxlande roll och vill bidra med ditt engagemang, driv och nytänkande. Här blir du en del av Skandinaviens ledande tillverkare av produkter för badrum och kök, där all tillverkning sker i egen regi i Sverige.

Din vardag

Du kommer att arbeta nära våra ledare, processägare och platschefer och stötta dem i att finna det bästa och enklaste sättet att arbeta inom KMA. Bolagen är certifierade enligt ISO 9001 och 14001 och har ett internt system för hantering. Det vi ser är att KMA området behöver kärlek och uppmuntran, dvs genomlysning och uppgradering för att organisationen skall uppleva det som ett stöd och hjälp. En arbetsdag kan innebära allt från stöd i specifika frågor, strategiska diskussioner om upplägg och system till arbetsmiljörond. Tjänsten innebär ansvar för våra svenska kontor och produktioner i Ystad, Lund, Smålandsstenar eller Lönsboda, så visst resande ingår.

Vem är du?

Vi söker dig som har ett brinnande intresse för KMA-frågor och ser vikten av dess betydelse. Du har en eftergymnasial utbildning inom KMA med några års erfarenhet av systematiskt och operativt KMA arbete inom produktion. Du trivs med att ha många kontaktytor då du har en regelbunden dialog med processägare och ledare i organisationen. Du är prestigelös och pedagogisk och kan ge stöd och råd i både små som stora frågor. God systemkunskap med goda språkkunskaper i svenska och engelska är viktiga för tjänsten samt B körkort.

Det är också viktigt att du har lätt för att samarbeta och kan möta olika personligheter samtidigt som du vågar ställa krav för att säkerställa uppsatta mål och ramverk. Vidare ser vi att du besitter en god kommunikativ och pedagogisk förmåga för att kunna förmedla information kring arbetsmiljöarbetet på ett tydligt och begripligt sätt. Du trivs när det är ordning och reda och arbetar strukturerat.

Du motiveras av att lära dig nytt, är handlingskraftig, initiativrik och ansvarsfull. Att arbeta proaktivt och med ständig förbättring är viktigt för dig. Du har även en god analytisk förmåga, är noggrann och har viljan att lösa problem. Då du har mycket kontakter i vardagen är det viktigt att du är utåtriktad, kommunikativ, hjälpsam och relationsskapande.

Vi erbjuder

Vi är en familjeägd koncern med fokus på innovation, produktutveckling och tillväxt. Engagemang, mod och ansvar är värdeord som är viktiga för oss. Vi har korta beslutsvägar och vill att alla medarbetare ska känna delaktighet. Vi har ett gott samarbete, är prestigelösa och hjälps åt för att nå våra mål och satsningar. Vi månar också om hållbarhetsperspektivet i vår organisation. Hos oss får du förutom ett härligt gäng av kollegor också friskvårdsbidrag, massage, möjlighet till en förmånscykel och mycket mer.



Ansökan
Skicka in din CV och svara på frågorna. Har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Anna Petersson på [email protected] och 076 171 76 45 Visa mindre

Verksamhetsutvecklare till VO Akut och medicin i Ystad

Ansök    Jun 2    REGION SKÅNE    Verksamhetskonsult
Gör skillnad. Varje dag. Vi söker nu en engagerad och driven verksamhetsutvecklare till vårt Verksamhetsområde (VO) Akut och medicin på lasarettet i Ystad. Känner du dig träffad? Då kanske det är dig vi letar efter! VO akut och medicin är lasarettets största VO. Inom VO finns tre slutenvårdsavdelningar, hjärtavdelning, medicinavdelning och akutvårdsavdelning. Utöver det har vi en korttidsenhet kopplad till akutmottagningen, en njurmottagning dialys, klin... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Vi söker nu en engagerad och driven verksamhetsutvecklare till vårt Verksamhetsområde (VO) Akut och medicin på lasarettet i Ystad. Känner du dig träffad? Då kanske det är dig vi letar efter!

VO akut och medicin är lasarettets största VO. Inom VO finns tre slutenvårdsavdelningar, hjärtavdelning, medicinavdelning och akutvårdsavdelning. Utöver det har vi en korttidsenhet kopplad till akutmottagningen, en njurmottagning dialys, klinisk fysiologimottagning och en dagmedicinsk behandlingsmottagning.
Vi har nyligen påbörjat att arbeta efter magnetmodellen där vår medicinavdelning är först ut på lasarettet.

Lasarettet i Ystad är det mindre akutsjukhuset med korta kontaktvägar, en närhet till varandra som bidrar till en stor gemenskap. Vi är en arbetsplats med härliga kollegor, som alla har ett stort driv och kärlek till verksamheten samt att göra vården bättre.

Så vill du komma till en inspirerande arbetsplats med mycket skratt och goda värderingar? Tveka då inte att skicka in din ansökan!

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär arbete i nära samarbete med verksamhetschefen och chefer inom VO. Som verksamhetsutvecklare driver du själv förbättringsarbeten samt stödjer enheternas projekt i samverkan med berörda chefer. Stort fokus ligger på effektivisering av vårdprocesser, arbetsmiljö och kompetensutveckling.

Det som pågår just nu i är införandet av våra olika magnetavdelningar, vi på lasarettet kommer också vara först ut i utrullningen av SDV Skånes digitala vårdsystem. Vidare kommer du arbeta med vår kompetens- och tjänstemodell för berörda yrkeskategorier.

I din roll som verksamhetsutvecklare är du medlem i ledningsgruppen och rapporterar till verksamhetschefen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevat högskole- eller universitetsutbildning inom hälso- och sjukvård eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande med erfarenhet av arbete inom slutenvård, tidigare chefserfarenhet och likaså en god kännedom om akutsjukvård. Meriterande är om du är utbildad inom förändringsledning och är van att arbeta med process- och förändringsarbete. Tillika ser vi det av vikt att du har erfarenhet av uppbyggnad och uppstart av enheter/mottagning av både permanent och tillfällig karaktär utefter vårdbehov.

Som person är du driven, positiv och har förmåga att engagera kollegor och medarbetare i förändrings- och förbättringsarbete. Du är initiativrik, har lätt för att samarbeta och är lyhörd. Vidare är du kommunikativ och du ser värdet i att bygga och bibehålla goda relationer. I ditt sätt att arbeta har du god förmåga att planera, organisera och prioritera ur både ett kort- och långsiktigt perspektiv.

I denna rekrytering tillämpas löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne. Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör.

Skånes universitetssjukhus (Sus) finns i Lund och Malmö och är landets tredje största sjukhus. Sus är ett kunskapsnav för hälso- och sjukvård i livets alla skeden på regional, nationell och internationell nivå. Våra 12 000 medarbetare är med och driver utvecklingen inom universitetssjukhusets tre uppdragsområden: vård, forskning och utbildning. Hos oss får du arbeta i en värderingsstyrd organisation som utvecklar hälso- och sjukvården tillsammans med patienter och deras närstående. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

Interim ekonomikonsult för uppdrag hos vår kund i Ystad!

Ansök    Feb 15    Poolia Sverige AB    Ekonomikonsult
Om tjänsten Till vår kund i Ystad söker vi nu en interim ekonomikonsult för uppdrag som redovisningsansvarig. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 6 månader. Har du tidigare erfarenhet från en liknande roll? Då ska du söka tjänsten! Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som interim redovisningskonsult ansvarar du för att bolagets redovisning och bokslu... Visa mer
Om tjänsten
Till vår kund i Ystad söker vi nu en interim ekonomikonsult för uppdrag som redovisningsansvarig. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i 6 månader. Har du tidigare erfarenhet från en liknande roll? Då ska du söka tjänsten!

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som interim redovisningskonsult ansvarar du för att bolagets redovisning och bokslutsarbete samt myndighetsrapportering sker inom uppsatta tidsramar och till hög kvalitet. Du rapporterar till bolagets CFO och stöttar dina medarbetare i det operativa arbetet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande.
• Ansvar för genomförande och koordinering av redovisning och bokslut
• Ansvarig för rapportering till Finansinspektionen
• Stödja CFO i framtagandet och uppföljning av budget och prognos
• Löpande redovisning och avstämningar avseende rutiner och processer som vid tillfället ligger under ekonomiavdelningens ansvar


Vem är du?
Vi söker dig som tidigare arbetat som redovisningsansvarig alt. redovisningschef, ekonomiansvarig, senior finansiell controller eller liknande. Du har mycket goda kunskaper inom det operativa redovisningsarbetet och hanterar processen självständigt från a till ö. Utöver det har du goda kunskaper i Excel och stor systemvana. Har du tidigare erfarenhet av bank, finans eller försäkring är detta meriterande.

För att lyckas i rollen ser vi att du är analytisk, lösningsorienterad och har en öppen inställning till ditt arbete. Du trivs i att organisera och strukturera arbetsflödet och är van vid att jobba mot deadlines. Du har ett öppet, positivt mindset och är en god lagspelare. Vi ser gärna att du trivs i att ha stort ansvar och att ta drivande initiativ. Dessutom kommunicerar du obehindrat på svenska och engelska.

Varmt välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Jobba Som Projektledare

Ansök    Jan 10    Getdet AB    Ekonomikonsult
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare! Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ???? Erbjuder: ? Grundlön ? Utbildning & mentorskap Krav: ? Ren svenska & flytande engelska ? Duktig på kundkontakt & merförsäljning ? Erfarenhet av ... Visa mer
Sök jobbet som projektledare på Offshore It för att jobba som projektledare!
Pratar du ren svenska & vill jobba som projektledare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet ringer Offshore It dig dagen efter för en snabb telefonintervju. Svara när de ringer dig för att få jobbet & jobba som projektledare. Sök Nu! ????
Erbjuder:
? Grundlön
? Utbildning & mentorskap
Krav:
? Ren svenska & flytande engelska
? Duktig på kundkontakt & merförsäljning
? Erfarenhet av bokslut & årsredovisning Visa mindre

Utvecklingsledare/Utredare

Ansök    Jul 1    Ystad kommun    Kvalitetssamordnare
Kultur- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, gymnasium, fritid och kultur i Ystad. Hos oss jobbar ungefär 1300 fantastiska medarbetare som tillsammans bidrar till de som vi finns till för. Vi sitter centralt i Ystad samtidigt som vi ofta är ute på enheterna utifrån uppdragens karaktär. ARBETSUPPGIFTER Som utvecklingsledare/utredare ingår du i utvecklingsenheten för förskola, grundskola och förvaltning. Utvecklingsenheten ha... Visa mer
Kultur- och utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, gymnasium, fritid och kultur i Ystad. Hos oss jobbar ungefär 1300 fantastiska medarbetare som tillsammans bidrar till de som vi finns till för. Vi sitter centralt i Ystad samtidigt som vi ofta är ute på enheterna utifrån uppdragens karaktär.



ARBETSUPPGIFTER
Som utvecklingsledare/utredare ingår du i utvecklingsenheten för förskola, grundskola och förvaltning. Utvecklingsenheten har bland annat ansvar för att initiera, driva och leda utvecklingsprojekt i samverkan med verksamheterna. I utvecklingsenhetens uppdraget ingår att kvalitetssäkra förskolans och grundskolans grunduppdrag ur ett huvudmannaperspektiv genom bland annat uppföljning och analyser av verksamheternas resultat och rapporterar till politiken. Omvärldsbevakning, nätverkande och samverkan med andra aktörer är av stor vikt i vårt utvecklingsarbete. Nyfikenhet och mod kännetecknar arbetet och vi prövar nya verktyg och metoder för att finna nya sätt att lära och utvecklas.

Enheten ansvarar även för klagomålshantering på huvudmannanivå, utredningar, remisser och yttranden samt tillsyn av fristående förskolor.

Som utvecklingsledare/utredare kommer dina uppdrag riktas mer mot skolinspektionsärenden, kvalificerade utredningar, juridik, skolplikt, utlandsärenden, tillsyn fristående förskolor, översyn delegationsordning, uppföljning kränkande behandling och problematisk skolfrånvaro.

Avsett tid för digitala intervjuer 11 augusti/12 augusti.


KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer för tjänsten behöver du ha examen från universitet eller högskola med pedagogisk inriktning som exempelvis lärarexamen, rektorsutbildning eller utbildning som vi bedömer likvärdig.

Du har erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete med goda resultat. Du har också erfarenhet inom flera av följande områden skolinspektionsärenden, kvalificerade utredningar, juridik, skolplikt, utlandsärenden, tillsyn fristående förskolor, översyn delegationsordning, uppföljning kränkande behandling och problematisk skolfrånvaro.

Du är duktig på att skriva och är flytande i svenska språket i både tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av projektledning och arbete med processkartläggning. Erfarenhet av verksamhetsutveckling på skolnivå och förvaltningsnivå samt kvalificerade utredningsuppdrag inom skolförvaltning.

ÖVRIGT
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.

Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Hos oss är heltid en rättighet. Det innebär att alla medarbetare som anställs hos oss tillsvidare har rätt till heltid och deltidsarbete är en möjlighet om det fungerar för verksamheten.
Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.

Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen. Visa mindre

Verksamhetsutvecklare Ystad med omnejd

Medborgarskolan – där intresse blir kunskap Medborgarskolan är ett av Sveriges ledande studieförbund och arbetar aktivt med att främja demokrati och mångfald genom att erbjuda bildning och utbildning. Vi bedriver en omfattande verksamhet av bildnings- och kulturarrangemang och skapar mötesplatser för alla som söker kunskap, utveckling och upplevelser. Vår verksamhet inspirerar till lustfyllt och livslångt lärande. Medborgarskolan Syd är en av åtta regione... Visa mer
Medborgarskolan – där intresse blir kunskap Medborgarskolan är ett av Sveriges ledande studieförbund och arbetar aktivt med att främja demokrati och mångfald genom att erbjuda bildning och utbildning. Vi bedriver en omfattande verksamhet av bildnings- och kulturarrangemang och skapar mötesplatser för alla som söker kunskap, utveckling och upplevelser. Vår verksamhet inspirerar till lustfyllt och livslångt lärande.

Medborgarskolan Syd är en av åtta regioner inom Medborgarskolan och består av Skåne län.

 

Vi söker nu en engagerad och operativ verksamhetsutvecklare till folkbildningsverksamheten.

Vi söker dig som har stort samhällsengagemang, älskar att nätverka samt brinner för demokrati! På Medborgarskolan arbetar vi för att svara upp mot både samhällets och enskilda individers behov av utbildning, bildning och gemenskap. Detta gör vi i en humanistisk anda och med individen i centrum. Vi vill ge människor chansen att utvecklas genom ny kunskap tillsammans med andra. Därför söker vi dig som vill vara med på vår resa med att skapa en folkbildning som är relevant idag och i framtiden!

Tjänsten kräver även att du har dokumenterade erfarenheter av att med framgång söka projektmedel, driva projekt och av att utveckla verksamheter, gärna inom idéburen eller offentlig sektor. Tillsammans med oss ansvarar du för att skapa och utveckla folkbildning i symbios med samhällets och individers behov. Tjänsten innebär att du arbetar målgruppsnära och professionellt gällande vårt huvuduppdrag: statens syften med folkbildningen. Du förväntas arbeta fram och utveckla olika koncept utifrån våra uppdrag och mål. Du kommer att stötta grupper och samarbetsföreningar i syfte att öka deras verksamheters kvalité och att nå ut till fler människor.

  

Kvalifikationer: 




• Högskolestudier om 120 hp eller annan eftergymnasial utbildning med samhällsvetenskaplig, humaniora eller kommunikationsvetenskaplig inriktning. Studier inriktade på folkbildning är meriterande.
• Tre års sammanlagd erfarenhet av projektledning och projektutveckling där minst ett år ska ha inneburit samverkan eller uppdrag inom offentlig sektor kommun, region eller statliga myndigheter.
• Dokumenterad erfarenhet av vuxenpedagogik.


• Mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift.

  

I den här rekryteringen har vi valt att inte ta emot personliga brev. Istället för ett personligt brev vill vi att du i din ansökan besvarar följande frågor:


1) Vilka av dina erfarenheter gör att du skulle vara perfekt för det här jobbet?

2) Ge oss en kort beskrivning av ett lyckat projekt som du drivit och som du är extra stolt över?

3) Vilka av dina personliga egenskaper tror du är relevanta för det här uppdraget? Varför?

  

Vi erbjuder

Ett självständigt arbete i kreativ miljö. Stor variation på arbetsuppgifterna och möjlighet att ingå i nationella nätverk. Tjänsten är tillsvidare och heltid som inleds med provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning, uppge gärna löneanspråk i ansökan.  

 

Arbetsområde ett omfattar Malmö – Ystad och omkringliggande kommuner

Arbetsområde två omfattar Helsingborg-Lund-Landskrona och omkringliggande kommuner.

Arbetsområde tre omfattar Kristianstad, Hässleholm, Osby – Höör och omkringliggande kommuner.

Vi ser gärna att du har körkort och helst tillgång till egen bil.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-09-26
Tillträde enligt överenskommelse.

Kontakt:

Murat Saglamoglu   [email protected]

Sara Cederlund       [email protected]

 

 

Vi tar endast emot ansökningar inkomna från vår hemsida via ansökningsknappen. Visa mindre

Utvecklingsledare, utbildningsförvaltningen

Ansök    Apr 8    Ystad kommun    Organisationsutvecklare
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt. Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare. Vår värdegrund Bättre Til... Visa mer
Ystad är den lilla staden med de stora möjligheterna. Här finns naturupplevelser utöver det vanliga, en levande historia, ett sjudande kulturliv och mångfald av fritidsaktiviteter. Här finns också ett rikt näringsliv som verkar både lokalt och globalt.

Ystads kommun arbetar för en god personalpolitik som främjar trivsel och goda arbetsprestationer. Vi tror på engagerade medarbetare som skapar en bättre vardag för våra invånare.
Vår värdegrund Bättre Tillsammans kännetecknas av fyra ord som tydligt summerar vad vi som arbetsgivare står för; Mod, Tillit, Delaktighet och Professionalitet.

Alla medarbetare ska erbjudas förutsättningar till en god hälsa och därför arbetar vi aktivt med vår arbetsmiljö. Vi erbjuder friskvård och en rökfri arbetstid.




ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som har erfarenhet av att driva skolutveckling. Ystads kommuns förskolor och grundskolor bedriver sedan tre år tillbaka ett förändrat systematiskt kvalitetsarbete som innebär att verksamheterna arbetar mot de kommunövergripande fokusområdena. Dessa fokusområden följs upp bl.a. upp via kvalitetsdialoger, SKA-dagar och dialogdagar med politiken. Fokusområdena är väl förankrade hos samtliga medarbetare och genomsyrar det vardagliga arbetet som bedrivs i förskola och grundskola.

Tjänsten kommer att ha inriktning mot det systematiska kvalitetsarbete som är övergripande för samtliga verksamheter samt ge stöd kring det kvalitetsarbete som bedrivs lokalt. I arbetet ingår bl a analys av kunskapsresultat, enkätsvar samt skolfrånvaro. Även andra arbetsuppgifter kommer att ingå i tjänsten, såsom t ex stöd till rektorer i t ex det lokala utvecklingsarbetet, att utreda skoljuridiska frågor och/eller kvalitetssäkra processer (t ex skolval, lovskola, statsbidrag).

Du är direkt underställd en av skolcheferna och ingår i en utvecklingsenhet som består av ytterligare två utvecklingsledare. Samtliga utvecklingsledare riktar sig mot olika områden såsom digitala processer, utredningsarbete etc, och ni behöver bedriva ett tätt samarbete då olika områden ofta överlappar och har gemensamma beröringspunkter. Du har din placering på förvaltningen men vi ser det som naturligt att du även ofta besöker verksamheterna för att ge stöd samt följa processer som är kopplade till det systematiska kvalitetsarbetet.


KVALIFIKATIONER
Du
- är van att omvärldsbevaka och omsätter såväl teorier till praktik som delar till helhet
- har lätt för att inspirera och entusiasmera andra i att arbeta i en viss given riktning mot ett bestämt mål
- arbetar uthålligt och är medveten om att förändring tar tid
- ser nyttan i samarbete men kan även arbeta självständigt
- tar initiativ och samverkar med olika aktörer i syfte att driva skolutveckling framåt
- har lätt för att uttrycka dig med ett professionellt språkbruk i såväl tal som skrift
- äger en tydlig analytisk förmåga

Du har erfarenhet av att arbeta med skolutveckling och systematiskt kvalitetsarbete och har god kännedom om förskolans och skolans uppdrag och styrdokument. Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Vi ber dig ange ditt löneanspråk redan i ansökan.


ÖVRIGT
All försäljning i samband med rekryteringsprocessen undanbedes vänligen.

Observera att vi endast tar emot ansökningar via Visma Recruit. Vi ber dig därför söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta hanteringen av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Visa mindre

Underleverantör i Tjänsten Rusta och Matcha

Ansök    Aug 2    AB Ability Coaching    Företagskonsult
Varje människa har en fantastisk potential! Vi vill hjälpa alla individer till sin plats på arbetsmarknaden och att uppnå sina drömmar i arbetslivet. Genom vår kompetens, empati och våra kvalitetssäkrade processer hjälper vi människor och företag att mötas och lyckats tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi på AB Ability Coaching söker underleverantörer i tjänsten Kundval Rusta och Matcha (KROM). Rusta och Matcha är en tjänst som vi bedriver på uppd... Visa mer
Varje människa har en fantastisk potential!

Vi vill hjälpa alla individer till sin plats på arbetsmarknaden och att uppnå sina drömmar i arbetslivet.
Genom vår kompetens, empati och våra kvalitetssäkrade processer hjälper vi människor och företag att mötas och lyckats tillsammans.
En bättre värld helt enkelt!

Vi på AB Ability Coaching söker underleverantörer i tjänsten Kundval Rusta och Matcha (KROM). Rusta och Matcha är en tjänst som vi bedriver på uppdrag av Arbetsförmedlingen. Vi rustar och matchar arbetssökande ut i jobb och studier på kortast möjligast tid. Vi söker underleverantörer som sätter våra deltagares mål och utveckling främst och vill göra skillnad för dem!

Du får genom oss arbeta med KROM-avtalet och vi stöttar dig med våra erfarna ledare, systemstöd genom workbuster för administration och ett starkt varumärke ABILITY. Vår filosofi är att vi tillsammans med dig som underleverantör bildar ett oslagbart team.

Vi ska tillsammans bli Sveriges största och bästa leverantör i tjänsten KROM!

Kontakta vår ansvariga Sherry Amedi på mail: [email protected] eller mobil: 070-600 80 59 Visa mindre

AML analytiker sökes med stort intresse för statistik och data - hantering

Sparbanken Syd i Ystad söker en AML analytiker som drivs av att arbeta med databearbetning/hantering, statistik och analys inom KYC/AML. Arbetsbeskrivning Du som AML analytiker kommer ha ett litet detektivarbete för att motverka finansiell brottslighet i Sparbanken Syd. Du är huvudansvarig för bankens grunddata för AML analys och hantering av data i systemet. Utöver det ansvarar du för att utveckla och fullt utnyttja möjligheten till dataanalys i de syste... Visa mer
Sparbanken Syd i Ystad söker en AML analytiker som drivs av att arbeta med databearbetning/hantering, statistik och analys inom KYC/AML.

Arbetsbeskrivning
Du som AML analytiker kommer ha ett litet detektivarbete för att motverka finansiell brottslighet i Sparbanken Syd. Du är huvudansvarig för bankens grunddata för AML analys och hantering av data i systemet. Utöver det ansvarar du för att utveckla och fullt utnyttja möjligheten till dataanalys i de system vi har.

Dina arbetsuppgifter är:
• Proaktivt identifiera, analysera och dra slutsatser på kunddata
• Rapportering av KYC-statistik
• Genomföra riskbedömningar
• Ta fram rapporter och underlag samt presentera resultat
• Samarbeta inom AML gruppen och täcka upp kollegors arbetsuppgifter under ledigheter
• Vara kravställare gentemot system- och applikationsleverantörer för att säkerställa tillgång till data
• Vara ett stöd internt i de situationer där expertis inom området behövs

Du får möjligheten att arbeta självständigt och med hög egen påverkan, samtidigt som du har ett nära samarbete och stöd i övriga roller kopplat till framförallt AML men även i övriga organisationen.

Kvalifikationer och egenskaper
Du är en person som är genuint intresserad av att bearbeta och hantera data, ta fram statistiska rapporter och som motiveras av att arbeta med analytiska arbetsuppgifter. Det krävs att du har en god samarbetsförmåga, detalj- och lösningsorienterad men framförallt analytisk. Du älskar att omvandla information till siffror och statistiska data.

Vi söker dig som är/har:
• Akademiskutbildning inom bank, finansiering, statistik eller controlling
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper inom Excel och systemhantering
• Goda kunskaper inom KYC/AML


Meriterande:
• Arbetat i systemet SAS AML
• Har erfarenhet av bankbranschen
• Arbetat med statistiska data inom KYC/AML

Du ska vara en självständig person som kan driva en själv att ta fram lösningar och nya metoder. Vi ser gärna att du är flexibel, hjälpsam och prestigelös för att stödja och hjälpa dina kollegor i organisationen med deras arbetsuppgifter under ledigheter inom KYC/AML.

Om företaget
För oss på Sparbanken Syd är historien viktig. Den berättar om händelser som gjort skillnad för människor och skapar känslor som man kan relatera till. Vi vill gärna berätta vår historia här. I mitten av 1930-talet fanns det över 700 självständiga sparbanker i Sverige.
Idag finns det en.

I det tidiga 1800-talets bondesamhälle var det många som inte hade det så gott ställt. Regeringen uppmanade därför socknar och härader att starta sparbanker. Hit skulle människor med både små och stora plånböcker vara välkomna och överskottet skulle gå tillbaka till bygden i ett hållbart kretslopp. Då, för snart 200 år sedan, öppnade det som idag är Sveriges äldsta sparbank, Sparbanken Syd i Ystads rådhus.

Idag finns Sparbanken Syd med bevarad närvaro på Österlen i Ystad, Simrishamn, Borrby, Kivik, Tomelilla och Sjöbo. Sedan 2008 finns man även i Hyllie i Malmö. Till skillnad från affärsbankerna ökar man tillgängligheten för sina kunder och man har expanderat med fysiska kontor i Studiohuset i Malmö samt i Lomma. Banken har även ett digitalt kontor beläget i Malmö Hamn och under sommaren 2018 öppnade man ett kontor i Kristianstad. I dag har banken 160 medarbetare.

Som äkta sparbank har vi inga aktieägare som kräver vinstmaximering och utdelningar. Så även om mycket har förändrats i samhället sedan dess är? vårt syfte detsamma än idag, nämligen att använda vår vinst? till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder och att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle.
Därför vågar vi påstå att vi har Sveriges mest ärliga och hållbara bankidé.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Sparbanken Syd med Amendo.

Du är välkommen med din ansökan via vår hemsida, dock senast den 2019-07-20. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår konsultchef och rekryteringskonsult Rade Tosovic. Visa mindre

Enhetschef till ekonomienheten , Lasarettet i Ystad

Gör skillnad. Varje dag. Lasarettet i Ystad är ett av Skånes akutsjukhus som organisatoriskt ingår i förvaltning Skånes universitetssjukvård. Här arbetar cirka 900 medarbetare inom verksamhetsområdena Akut och medicin, Kirurgi Anestesi/Operation/IVA, Barn Obstetrisk/Gyn, Öron och Rehabilitering. På orten finns stödfunktioner så som ekonomi, HR och Kommunikation som alla arbetar nära sjukhuschef och våra chefer. Som enhetschef för ekonomienheten i Ystad ... Visa mer
Gör skillnad. Varje dag.

Lasarettet i Ystad är ett av Skånes akutsjukhus som organisatoriskt ingår i förvaltning Skånes universitetssjukvård. Här arbetar cirka 900 medarbetare inom verksamhetsområdena Akut och medicin, Kirurgi Anestesi/Operation/IVA, Barn Obstetrisk/Gyn, Öron och Rehabilitering. På orten finns stödfunktioner så som ekonomi, HR och Kommunikation som alla arbetar nära sjukhuschef och våra chefer.

Som enhetschef för ekonomienheten i Ystad är du ansvarig för att sjukhuset har en välfungerande ekonomifunktion. Tjänsten är i stora delar operativ och du bidrar med din kompetens inom redovisning och rapportering. Du arbetar nära sjukhuschefen och har en central roll i sjukhusledningen. Som enhetschef har du personalansvar för tre medarbetare. Att skapa god tillgänglighet för verksamheten och ge en god intern service blir centralt i din roll. Inom arbetsfältet finns även den politiska styrelsen som är kopplad till sjukhuset. Din närmsta chef är enhetschef för Enhet ekonomi verksamhetsnära inom förvaltningen.


ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef ska du självständigt leda och fördela arbetet samt utveckla ekonomifunktionen och dess medarbetare. Du har ett strategiskt och operativt ansvar för ekonomiarbetet i Ystad. I detta arbete är det viktigt att du är proaktiv. Du ingår i sjukhuschefens ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschefer och övriga stödfunktioner. Lasarettet har en egen sjukhusstyrelse. I ditt arbete kan du komma att närvara på styrelsens möten samt i olika ärenden vara föredragande.

I arbetet som enhetschef ingår att:

• Ansvara för månatlig ekonomisk rapportering samt årsbokslut och årsredovisningar
• Ansvara för budgetarbete, prognoser och uppföljning av lasarettets olika verksamheter
• Ge löpande stöd till sjukhuschef och chefer
• Genomföra ekonomiska analyser och utredningar
• Leda utvecklingsarbete och projekt
• Utveckla och säkerställa rutiner, arbetssätt och processer inom ekonomiområdet.

I rollen som enhetschef stöttar, utvecklar och följer du medarbetarnas arbete för att ni som enhet ska nå uppsatta mål och fortsätta driva verksamheten framåt. Det är av stor vikt att du tar tillvara på den kraft som finns hos medarbetarna för att på så sätt skapa en attraktiv arbetsplats.

Du ingår i förvaltningsövergripande nätverk och deltar aktivt för att utveckla och förbättra förvaltningens ekonomistöd.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad ekonom på högskolenivå, samt har erfarenhet av chefsuppdrag med budget- och personalansvar. För rollen krävs att du har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete såsom ekonomistyrning, budget och uppföljning, helst i en större organisation eller komplexa sammanhang. Det är fördelaktigt om du har erfarenhet av att leda/driva förändrings- och utvecklingsarbete.

För att lyckas i din roll kan du prioritera mellan olika arbetsuppgifter med fokus på mål och resultat och du har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs med att ta initiativ till förändring och utveckling och du har ett övergripande helhetsperspektiv på verksamheten. Du är analytisk och kan på ett pedagogiskt sätt öka förståelsen för komplexa ekonomiska samband. Arbetet förutsätter att du är serviceinriktad, lösningsorienterad och att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Genom ditt sätt att arbeta och kommunicera skapar du delaktighet i arbetet och du är bra på att utveckla en positiv samverkan genom goda relationer. Du leder genom värderingar och inkluderar dina medarbetare i arbetet.

I den här rekryteringsprocessen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!


ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Visa mindre

AML analytiker sökes med stort intresse för statistik och data - hantering

Sparbanken Syd i Ystad söker en AML analytiker som drivs av att arbeta med databearbetning/hantering, statistik och analys inom KYC/AML. Arbetsbeskrivning Du som AML analytiker kommer ha ett litet detektivarbete för att motverka finansiell brottslighet i Sparbanken Syd. Du är huvudansvarig för bankens grunddata för AML analys och hantering av data i systemet. Utöver det ansvarar du för att utveckla och fullt utnyttja möjligheten till dataanalys i de syste... Visa mer
Sparbanken Syd i Ystad söker en AML analytiker som drivs av att arbeta med databearbetning/hantering, statistik och analys inom KYC/AML.

Arbetsbeskrivning
Du som AML analytiker kommer ha ett litet detektivarbete för att motverka finansiell brottslighet i Sparbanken Syd. Du är huvudansvarig för bankens grunddata för AML analys och hantering av data i systemet. Utöver det ansvarar du för att utveckla och fullt utnyttja möjligheten till dataanalys i de system vi har.

Dina arbetsuppgifter är:
• Proaktivt identifiera, analysera och dra slutsatser på kunddata
• Rapportering av KYC-statistik
• Genomföra riskbedömningar
• Ta fram rapporter och underlag samt presentera resultat
• Samarbeta inom AML gruppen och täcka upp kollegors arbetsuppgifter under ledigheter
• Vara kravställare gentemot system- och applikationsleverantörer för att säkerställa tillgång till data
• Vara ett stöd internt i de situationer där expertis inom området behövs

Du får möjligheten att arbeta självständigt och med hög egen påverkan, samtidigt som du har ett nära samarbete och stöd i övriga roller kopplat till framförallt AML men även i övriga organisationen.

Kvalifikationer och egenskaper
Du är en person som är genuint intresserad av att bearbeta och hantera data, ta fram statistiska rapporter och som motiveras av att arbeta med analytiska arbetsuppgifter. Det krävs att du har en god samarbetsförmåga, detalj- och lösningsorienterad men framförallt analytisk. Du älskar att omvandla information till siffror och statistiska data.

Vi söker dig som är/har:
• Akademiskutbildning inom bank, finansiering, statistik eller controlling
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Mycket goda kunskaper inom Excel och systemhantering
• Goda kunskaper inom KYC/AML


Meriterande:
• Arbetat i systemet SAAS AML
• Har erfarenhet av bankbranschen
• Arbetat med statistiska data inom KYC/AML

Du ska vara en självständig person som kan driva en själv att ta fram lösningar och nya metoder. Vi ser gärna att du är flexibel, hjälpsam och prestigelös för att stödja och hjälpa dina kollegor i organisationen med deras arbetsuppgifter under ledigheter inom KYC/AML.

Om företaget
För oss på Sparbanken Syd är historien viktig. Den berättar om händelser som gjort skillnad för människor och skapar känslor som man kan relatera till. Vi vill gärna berätta vår historia här. I mitten av 1930-talet fanns det över 700 självständiga sparbanker i Sverige.
Idag finns det en.

I det tidiga 1800-talets bondesamhälle var det många som inte hade det så gott ställt. Regeringen uppmanade därför socknar och härader att starta sparbanker. Hit skulle människor med både små och stora plånböcker vara välkomna och överskottet skulle gå tillbaka till bygden i ett hållbart kretslopp. Då, för snart 200 år sedan, öppnade det som idag är Sveriges äldsta sparbank, Sparbanken Syd i Ystads rådhus.

Idag finns Sparbanken Syd med bevarad närvaro på Österlen i Ystad, Simrishamn, Borrby, Kivik, Tomelilla och Sjöbo. Sedan 2008 finns man även i Hyllie i Malmö. Till skillnad från affärsbankerna ökar man tillgängligheten för sina kunder och man har expanderat med fysiska kontor i Studiohuset i Malmö samt i Lomma. Banken har även ett digitalt kontor beläget i Malmö Hamn och under sommaren 2018 öppnade man ett kontor i Kristianstad. I dag har banken 160 medarbetare.

Som äkta sparbank har vi inga aktieägare som kräver vinstmaximering och utdelningar. Så även om mycket har förändrats i samhället sedan dess är? vårt syfte detsamma än idag, nämligen att använda vår vinst? till att utveckla tjänster som skapar värde för våra kunder och att förverkliga goda idéer som bidrar till tillväxten i vårt samhälle.
Därför vågar vi påstå att vi har Sveriges mest ärliga och hållbara bankidé.

Om Amendo
Amendo är en av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans samt försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.

Frågor och kontakt
I denna rekrytering samarbetar Sparbanken Syd med Amendo.

Du är välkommen med din ansökan via vår hemsida, dock senast den 2019-07-20. För frågor om tjänsten, vänligen kontakta vår konsultchef och rekryteringskonsult Rade Tosovic. Visa mindre